Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,434
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

846
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر روش های تدریس تئوری عملی با عملی تئوری درس آناتومی بر میزان یادگیری و رضایت مندی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 209 | صفحه پایان 213

چکیده

 سابقه و هدف: با توجه به اهمیت یادگیری درس آناتومی در تشخیص و درمان بیماری ها و نیز مشاهده عدم موفقیت روش های معمول تدریس آن و وجود گزارشاتی مبنی بر موفقیت پیش سازمان دهنده یا پیش زمینه در ارتقا کیفیت آموزش و به منظور مقایسه دو روش تدریس تئوری عملی با عملی تئوری بر یادگیری درس آناتومی و نیز میزان رضایت دانشجویان, این تحقیق در دانشگاه علوم پزشکی لرستان انجام گرفت.روش بررسی: تحقیق با طراحی کار آزمایی بالینی از نوع cross-over روی 20 دانشجو و در کل 40 نمونه انجام گرفت. در روش تدریس تئوری عملی, به مدت 6 هفته ابتدا مباحث تئوری آناتومی در سه بخش اسکلتی عضلانی, احشا و عروق اعصاب و نیز در سه حیطه روانی, آموزشی و امتحان, مطابق سر فصل های آموزشی مصوب, ارایه شد و سپس کلاس های عملی (تشریح جسد و استفاده از مولاژ) تشکیل گردید. در روش تدریس عملی تئوری, مباحث آناتومی مشابه و نیز با شرایط مشابه آموزش داده شد, با این تفاوت که ابتدا کلاس های عملی و سپس کلاس های تئوری تشکیل گردید. نمرات دانشجویان در آخر ترم به عنوان میزان یادگیری با آزمون من- ویتنی U مورد قضاوت آماری قرار گرفت. همچنین میزان رضایت دانشجویان نیز بررسی گردید. یافته ها: تحقیق روی 20 دانشجو شامل 10 نفر دختر و 10 نفر پسر در 2 مرحله با دو روش تدریس انجام گرفت. میزان یادگیری در روش تدریس تئوری عملی برابر 11.8±2.1 و در روش تدریس عملی تئوری برابر 15.0±1.9بود (p<0.001) .میزان رضایت مندی دانشجویان از روش تدریس عملی-تئوری بیشتر بود (p<0.05) .نتیجه گیری: به نظر می رسد روش تدریس عملی تئوری در یادگیری درس آناتومی موثرتر بوده و نیز میزان رضایت دانشجویان را افزایش می دهد. تحقیقات بیشتر را در سایر دروس مشابه توصیه می نماید.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خلعتبری، علیرضا، و تمجیدی پور، احمد. (1389). مقایسه تاثیر روش های تدریس تئوری عملی با عملی تئوری درس آناتومی بر میزان یادگیری و رضایت مندی دانشجویان. پژوهش در پزشکی، 34(4)، 209-213. SID. https://sid.ir/paper/41922/fa

    Vancouver: کپی

    خلعتبری علیرضا، تمجیدی پور احمد. مقایسه تاثیر روش های تدریس تئوری عملی با عملی تئوری درس آناتومی بر میزان یادگیری و رضایت مندی دانشجویان. پژوهش در پزشکی[Internet]. 1389؛34(4):209-213. Available from: https://sid.ir/paper/41922/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا خلعتبری، و احمد تمجیدی پور، “مقایسه تاثیر روش های تدریس تئوری عملی با عملی تئوری درس آناتومی بر میزان یادگیری و رضایت مندی دانشجویان،” پژوهش در پزشکی، vol. 34، no. 4، pp. 209–213، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/41922/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا