مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

892
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

193
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی عملکرد فارغ التحصیلان کارشناسی پرستاری از دیدگاه خودشان و سرپرست بلافصل آنان در بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال 1380

صفحات

 صفحه شروع 44 | صفحه پایان 50

چکیده

 مقدمه. یکی از راه های سنجش حاصل نهایی برنامه های آموزشی, ارزشیابی عملکرد فارغ التحصیلان در محیط کار است. به همین منظور, مطالعه ای تحت عنوان «ارزشیابی عملکرد فارغ التحصیلان کارشناسی پرستاری از دیدگاه خودشان و سرپرست بلافصل آنان در بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال 1380» انجام شده است.روش ها. این پژوهش, یک مطالعه Triangulation است که در دو مرحله و به دو روش انجام شده است. در مرحله اول, به منظور کسب اطلاعات ضروری برای طراحی پرسشنامه از روش دلفی و در مرحله دوم, یعنی اجرای ارزشیابی, از روش Survey با طرح موازی استفاده شده است. روش نمونه گیری به طریق سرشماری است و جمعیت پژوهش شامل 97 فارغ التحصیل کارشناسی پرستاری و 49 سرپرستار است. جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه ای شامل 6 حیطه عملکردی است که دارای روایی محتواست و پایایی آن نیز از طریق محاسبه ضریب آلفای کرونباخ به دست آمده است.نتایج. یافته های پژوهش نشان داد که میانگین ارزشیابی عملکرد از دیدگاه فارغ التحصیلان در کلیه حیطه ها به جز حیطه آموزشی و پژوهشی به مراتب بالاتر از میانگین ارزشیابی از دیدگاه سرپرستاران می باشد. علاوه بر آن, بیشترین و کمترین درصد فراوانی در سطوح خوب تا عالی از دیدگاه فارغ التحصیلان به ترتیب مربوط به حیطه مراقبت های پرستاری (7/91 درصد) و حیطه آموزشی و پژوهشی (3/42 درصد) و در همین سطوح از دیدگاه سرپرستاران به ترتیب مربوط به حیطه تکامل و توسعه حرفه ای (3/67 درصد) و حیطه آموزشی و پژوهشی (6/30 درصد) بوده است.بحث. ضعف عملکرد فارغ التحصیلان پرستاری را در حیطه آموزش و پژوهش می توان با برنامه ریزی های مشترک و همکاری گروه های آموزشی بالینی برطرف نمود و با ارائه آموزش های مداوم در خصوص پژوهش و تنش های آموزشی پرستاران این عملکردها را بارور نمود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

صالحی، شایسته، توکل، زهرا، حسن زهرایی، روشنک، بشردوست، نصراله، و رضامهجور، سیامک. (1380). ارزشیابی عملکرد فارغ التحصیلان کارشناسی پرستاری از دیدگاه خودشان و سرپرست بلافصل آنان در بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال 1380 . مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 1(4 (پیاپی 4))، 44-50. SID. https://sid.ir/paper/424654/fa

Vancouver: کپی

صالحی شایسته، توکل زهرا، حسن زهرایی روشنک، بشردوست نصراله، رضامهجور سیامک. ارزشیابی عملکرد فارغ التحصیلان کارشناسی پرستاری از دیدگاه خودشان و سرپرست بلافصل آنان در بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال 1380 . مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1380؛1(4 (پیاپی 4)):44-50. Available from: https://sid.ir/paper/424654/fa

IEEE: کپی

شایسته صالحی، زهرا توکل، روشنک حسن زهرایی، نصراله بشردوست، و سیامک رضامهجور، “ارزشیابی عملکرد فارغ التحصیلان کارشناسی پرستاری از دیدگاه خودشان و سرپرست بلافصل آنان در بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال 1380 ،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 1، no. 4 (پیاپی 4)، pp. 44–50، 1380، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/424654/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button