مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

678
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

187
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نظر کارورزان، اساتید و دانش آموختگان پزشکی کرمان درباره اهمیت و محتوای آموزشی مناسب در آزمایشگاه مهارت بالینی دانشجویان پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 68 | صفحه پایان 74

چکیده

 زمینه: هدف اصلی علم پزشکی کمک به نجات جان انسان ها و رفع تالمات آنهاست و در این راستا انجام صحیح اقدامات عملی در درمان بیماران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.هدف: مطالعه جهت شناسایی نظرات کارورزان, اساتید و دانش آموختگان پزشکی در مورد اهمیت و محتوای آموزشی مناسب در آزمایشگاه مهارت های بالینی انجام شد.مواد و روش ها: این مطالعه مقطعی درسال 1379 در دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام شد. نظر 300 نفر از کارورزان, دانش آموختگان و اساتید رشته پزشکی که به طور تصادفی انتخاب شده بودند با استفاده از پرسش نامه جمع آوری و به وسیله آزمون های تعیین توکی, t وAnovA تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: 99% شرکت کنندگان آموزش مهارت های بالینی را در آزمایشگاه, قبل از ورود به بخش و شروع کار بالینی ضروری دانستند. 65% جامعه مورد مطالعه اظهار نمودند که قبل از ورود به بیمارستان با کارهای عملی در بخش آشنا نشده بودند. 82% الگویی صحیح برای فراگیری مهارت ها نداشتند و به همین دلیل در بدو ورود به بخش استرس داشتند و فکر می کردند که مقدار زیادی از وقت خود و بیماران تلف شده است. درمورد محتوای آموزشی مناسب جهت آزمایشگاه مهارت های اولیه بالینی 98% شرکت کنندگان آموزش سند گذاری معده و مثانه, 97% آموزش احیا قلبی - ریوی و فوریت ها, 95% تزریقات و پانسمان, 93% شناخت ست های تشخیصی و 88% بررسی علایم حیاتی را جهت تدریس مناسب دانستند.نتیجه گیری: وجود برنامه ای مدون همراه با آزمایشگاه مجهز و مدرسین با تجربه و علاقه مند جهت آموزش مهارت های عملی ضروری به نظر می رسد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خسروی، فاطمه، حق دوست، علی اکبر، و نوحی، عصمت. (1381). نظر کارورزان, اساتید و دانش آموختگان پزشکی کرمان درباره اهمیت و محتوای آموزشی مناسب در آزمایشگاه مهارت بالینی دانشجویان پزشکی. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، 6(2 (پیاپی 22))، 68-74. SID. https://sid.ir/paper/429445/fa

    Vancouver: کپی

    خسروی فاطمه، حق دوست علی اکبر، نوحی عصمت. نظر کارورزان, اساتید و دانش آموختگان پزشکی کرمان درباره اهمیت و محتوای آموزشی مناسب در آزمایشگاه مهارت بالینی دانشجویان پزشکی. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین[Internet]. 1381؛6(2 (پیاپی 22)):68-74. Available from: https://sid.ir/paper/429445/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه خسروی، علی اکبر حق دوست، و عصمت نوحی، “نظر کارورزان, اساتید و دانش آموختگان پزشکی کرمان درباره اهمیت و محتوای آموزشی مناسب در آزمایشگاه مهارت بالینی دانشجویان پزشکی،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، vol. 6، no. 2 (پیاپی 22)، pp. 68–74، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/429445/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button