مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,898
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

«بررسی میزان تحقق اهداف شناختی درس علوم با روش های تدریسی سنتی و کاوشگری»

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 108

چکیده

 این مقاله در پی بررسی میزان تحقق اهداف شناختی درس علوم چهارم ابتدایی با دو روش تدریس سنتی و کاوشگری است. پژوهش بر اساس این دیدگاه انجام شده است که روش کاوشگری می تواند مشکلات شناختی ناشی از روش تدریس سنتی را حل کند و فراگیران را به مهارت های حل مساله و تفکر وادارد. بر این اساس, پژوهش حاضر به بررسی و مقایسه میزان تحقق اهداف شناختی با روش های سنتی و کاوشگری پرداخته است تا میزان تاثیر روش کاوشگری را به طور دقیق مشخص کند. برای این کار, بازدهی شناختی روش سنتی در سی کلاس چهارم مناطق مختلف اصفهان بر نمونه ای 256 نفری از دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفت و روش کاوشگری نیز به روش شبه آزمایشی در دو کلاس چهارم (دختر و پسر) اجرا گردید. ابزار پژوهش, آزمون پیشرفت تحصیلی با ضریب پایایی %82 و روایی قابل قبول کارشناسان بود. به دلیل عادی نبودن توزیع داده ها از آزمون های یومان ویتنی و خی در جهت تجزیه و تحلیل استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان داد که تحقیق اهداف شناختی با روش سنتی 1.5 نمره کمتر از حد قابل قبول بود, در حالی که میزان تحقق اهداف شناختی با روش کاوشگری در حد قابل قبول بود.  

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بختیارنصرآبادی، حسنعلی، و نوروزی، رضاعلی. (1384). «بررسی میزان تحقق اهداف شناختی درس علوم با روش های تدریسی سنتی و کاوشگری» . تعلیم و تربیت، 21(4 (مسلسل 84))، 87-108. SID. https://sid.ir/paper/430060/fa

    Vancouver: کپی

    بختیارنصرآبادی حسنعلی، نوروزی رضاعلی. «بررسی میزان تحقق اهداف شناختی درس علوم با روش های تدریسی سنتی و کاوشگری» . تعلیم و تربیت[Internet]. 1384؛21(4 (مسلسل 84)):87-108. Available from: https://sid.ir/paper/430060/fa

    IEEE: کپی

    حسنعلی بختیارنصرآبادی، و رضاعلی نوروزی، “«بررسی میزان تحقق اهداف شناختی درس علوم با روش های تدریسی سنتی و کاوشگری» ،” تعلیم و تربیت، vol. 21، no. 4 (مسلسل 84)، pp. 87–108، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/430060/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button