مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

875
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی دیدگاه مدرسین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص موانع استفاده از روش های تدریس فعال

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 مقدمه: تدریس در لغت به معنای یاد دادن ، درس دادن و آموزاندن و در اصطلاح فرآیند انتقال دانش ،مهارت و یا ایجاد نگرش دریاد گیرنده است که در آن یادگیرنده فعال و آماده آموختن است. روشـهای تدریس را با توجه به میزان مشارکت یادگیرنده در فرآیند یاددهی یادگیری به دو قسم فعال و غیر فعال تقسیم می کنند . که هر کدام خصوصیات خود را دارا هستند .امروزه هر دو نوع تدریس مورد توجه است ولی روش تدریس فعال از کارآمدی بیشتری برخوردار است ، با این وجود مدرسین بیشتر از روشهای تدریس غیر فعال استفاده می کنند این پژوهش در جهت تعیین موانع بکارگیری روشهای تدریس فعال توسط مدرسین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام گرفت.با این امید که شناخت این موانع ، در رفع آنها کمک خواهد کرد . روشها: پژوهش به روش توصیفی انجام گرفت و داده ها از طریق پرسشنامه جمع آوری شد . روایی و پایایی پرسشنامه در جامعه آماری اعتبار یابی شده است . همراه پرسشنامه پمفلت آموزشی جهت آشنایی بیشتر با روشهای تدریس فعال به مدرسین داده شد .جامعه آماری مدرسین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و جامعه نمونه کل مدرسین بودند داده های جمع آوری شده با آمار توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند . یافته ها و نتیجه: یافته ها نشان می دهد که از دیدگاه مدرسین ساختار و سیستم آموزش فعلی کشور و قوانین و مقررات بیشترین سهــم را در ایجاد مانع استفاده از روشهای تدریس فعال دارند . بعد از آن به ترتیب فقدان امکانات آموزشی ، سر فصل دروس ، حجم کار زیاد مدرسین ، عدم شرکت دانشجویان در فعالیتهای یادگیری و عدم آگاهی مدرسین از روشهای تدریس فعال بعنوان موانع استفاده از روشهای تدریس فعال شناخته شدند .

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صفری، یحیی، بازرگان، رحیم، دارابی، فاطمه، و سالاری، نادر. (1381). بررسی دیدگاه مدرسین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص موانع استفاده از روش های تدریس فعال. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 2(1 (پیاپی 7) (ویژه نامه پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/432946/fa

    Vancouver: کپی

    صفری یحیی، بازرگان رحیم، دارابی فاطمه، سالاری نادر. بررسی دیدگاه مدرسین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص موانع استفاده از روش های تدریس فعال. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1381؛2(1 (پیاپی 7) (ویژه نامه پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/432946/fa

    IEEE: کپی

    یحیی صفری، رحیم بازرگان، فاطمه دارابی، و نادر سالاری، “بررسی دیدگاه مدرسین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص موانع استفاده از روش های تدریس فعال،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 2، no. 1 (پیاپی 7) (ویژه نامه پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/432946/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button