Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,951
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,181
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

6

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ویژگی های تدریس اثربخش از دیدگاه مدرسین و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان

صفحات

 صفحه شروع 26 | صفحه پایان 33

چکیده

 زمینه و هدف: تدریس اثربخش, مجموعه رفتارهای معلم است که باعث دستیابی به اهداف آموزشی و یادگیری بهتر فراگیر می شود. هدف از انجام این پژوهش تعیین شاخص های تدریس اثربخش با استفاده از نظرات اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال 1384 می باشد.روش کار: در این مطالعه توصیفی - مقطعی, 90 مدرس که به طریق سرشماری و 200 دانشجو که به صورت تصادفی انتخاب شدند, نمونه پژوهش را تشکیل دادند. ابزار گردآوری داده ها پرسش نامه ای پژوهشگر ساخت بود که روایی محتوا و پایایی آزمون مجدد آن مورد تایید قرار گرفته بود و به صورت خود گزارش دهی تکمیل گردید. پرسش نامه در 4 حیطه شامل دانش پژوهی, روش تدریس, قدرت ارتباط و شخصیت فردی طراحی گردید.یافته ها: یافته های این تحقیق مشخص کرد که اولویت های حیطه های تدریس اثربخش از دیدگاه مدرسین دانش پژوهی, روش تدریس و قدرت ارتباط می باشد. از نظر دانشجویان حیطه های قدرت ارتباط, روش تدریس, شخصیت فردی و دانش پژوهی در اولویت می باشند. بین جنس و دیدگاه اساتید در مورد شاخص های تدریس ارتباط معنی دار مشاهده گردید (P=0.043). ارتباط معنی دار بین مشخصات فردی دانشجویان با دیدگاه آنان در مورد شاخص های تدریس مشاهده نگردید.نتیجه گیری: با توجه به نتایج توصیه می شود برای بهبود کیفیت تدریس, ویژگی های تدریس اثربخش از دیدگاه دانشجویان مورد توجه قرار گرفته و بر اساس آن به تدوین فرم های عینی و معتبر ارزشیابی پرداخته تا هدف نهایی ارزشیابی که ارتقا کیفیت آموزشی است تسهیل گردد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

عسگری، فاطمه، و محجوب مودب، هاجر. (1389). مقایسه ویژگی های تدریس اثربخش از دیدگاه مدرسین و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 7(1)، 26-33. SID. https://sid.ir/paper/116770/fa

Vancouver: کپی

عسگری فاطمه، محجوب مودب هاجر. مقایسه ویژگی های تدریس اثربخش از دیدگاه مدرسین و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1389؛7(1):26-33. Available from: https://sid.ir/paper/116770/fa

IEEE: کپی

فاطمه عسگری، و هاجر محجوب مودب، “مقایسه ویژگی های تدریس اثربخش از دیدگاه مدرسین و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 7، no. 1، pp. 26–33، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116770/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا