مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,125
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نظرسنجی از دانشجویان دستیاران اساتید و فارغ التحصیلان پزشکی در خصوص آموزش پزشکی به منظور ارتقای کیفیت آموزش پزشکی در دانشکده پزشکی تبریز

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 مقدمه: عموما سازمان های آموزشی با سه موضوع مهم سروکار خواهند داشت: تناسب (تربیت افرادی که دانش، نگرش و مهارتهای آنان با نیازهای جامعه متناسب باشد)؛ برابری (توزیع خدمات آموزشی برای همه گروههای اجتماعی و جامعه)؛. کیفیت (حد قابل قبول حرفه ای هم از جهت کمی و هم کیفی). برای ارتقا آموزش و متناسب نمودن آن با نیازهای فرد و جامعه اقدام به نظرسنجی در خصوص آموزش گروههای آموزشی گردید. با تجزیه و تحلیل نظرات این افراد که اغلب Outcome سیستم می باشند و پس خوراند به سیستم اقدام به ایجاد تناسب در سیستم نمود که این امر موجب ارتقا کیفیت آموزشی می گردد. روشها: به منظور نظرسنجی دانشجویان پزشکی، دستیاران تخصصی، اعضای هیات علمی و فارغ التحصیلان پزشکی مورد نظرخواهی قرار گرفتند. در ابتدا با هدف بررسی کیفیت آموزش اقدام به طراحی فرمهای نظرخواهی برای هر گروه مخاطبین گردید. دانشجویان و دستیاران به تفکیک در خصوص هر گروه آموزشی و اعضای هیات علمی گروه انگل شناسی و ایمنولوژی در خصوص گروه مربوطه و فارغ التحصیلان پزشکی 81-1378 که در استان آذربایجانشرقی شاغل می باشند در خصوص آموزش گروه پوست مورد نظرخواهی قرار گرفتند. یافته ها: نظرسنجی از اعضای هیات علمی گروه ایمنی شناسی و انگل شناسی در خصوص گروه مربوطه، تعداد 15نفر شرکت نمودند که میانگین امتیاز نهایی 13 (از 20) می باشد که کمترین نمرات به فضای آموزشی اختصاصی برای گروه (11)، روابط سازنده بین اعضای گروه (2/13) و مشارکت و همکاری اعضای گروه در فعالیتهای پژوهشی درون گروهی و برون گروهی (7/11) و بیشترین نمرات به کیفیت آموزش نظری (3/15) و برنامه ریزی مناسب و به هنگام آموزش در شروع هر نیمسال تحصیلی توسط گروه (15) داده شده است. نظرسنجی از فارغ التحصیلان پزشکی در خصوص گروه آموزشی پوست از 28نفر بعمل آمد که 75درصد افراد آموزش تئوری بیماریهای باکتریال، ویروسی، قارچی پوست و آکنه را در دوره تحصیل خود در درمان و ارجاع بیماران خود مفید دانسته اند. دانشجویان که به تعداد تقریبا 250نفر و دستیاران به تعداد تقریبا 95 نفر مورد نظرسنجی در خصوص گروههای مربوطه شامل زنان، ارتوپدی، روانپزشکی، داخلی، ارولوژی، انگل شناسی و ایمنی شناسی، عفونی، چشم، اطفال، جراحی و پوست قرار گرفتند. دستیاران آموزش گروههای جراحی و عفونی را خوب و آموزش گروه چشم را عالی ارزیابی کردند. دانشجویان انترن و اکسترن آموزش گروههای جراحی و اطفال را خوب ارزیابی کردند. نتیجه: براساس نظرسنجی های بعمل آمده ضمن مقایسه گروههای آموزشی با یکدیگر اقدام به راه اندازی ارزشیابی درونی در هر گروه گردید و کمیته ای با مشارکت اعضای هیات علمی هر گروه جهت رفع مشکلات تشکیل شد. با بررسی نظر فارغ التحصیلان پزشکی ضمن تقویت نقاط قوت گروه جهت آموزش دانشجویان اقدام به برنامه ریزی جهت تکمیل دانسته ها و برطرف نمودن نقاط ضعف فارغ التحصیلان در قالب آموزش مداوم پزشکی توسط گروه مربوطه گردید.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خوش باطن، منوچهر، هریزچی قدیم، حمیده، صفاییان، عبدالرسول، عطایی، بهمن، و ولی، مجتبی. (1381). نظرسنجی از دانشجویان دستیاران اساتید و فارغ التحصیلان پزشکی در خصوص آموزش پزشکی به منظور ارتقای کیفیت آموزش پزشکی در دانشکده پزشکی تبریز. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 2(1 (پیاپی 7) (ویژه نامه پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/434489/fa

    Vancouver: کپی

    خوش باطن منوچهر، هریزچی قدیم حمیده، صفاییان عبدالرسول، عطایی بهمن، ولی مجتبی. نظرسنجی از دانشجویان دستیاران اساتید و فارغ التحصیلان پزشکی در خصوص آموزش پزشکی به منظور ارتقای کیفیت آموزش پزشکی در دانشکده پزشکی تبریز. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1381؛2(1 (پیاپی 7) (ویژه نامه پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/434489/fa

    IEEE: کپی

    منوچهر خوش باطن، حمیده هریزچی قدیم، عبدالرسول صفاییان، بهمن عطایی، و مجتبی ولی، “نظرسنجی از دانشجویان دستیاران اساتید و فارغ التحصیلان پزشکی در خصوص آموزش پزشکی به منظور ارتقای کیفیت آموزش پزشکی در دانشکده پزشکی تبریز،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 2، no. 1 (پیاپی 7) (ویژه نامه پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/434489/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button