مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,137
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

229
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش دانشجو محوری بر یادگیری، ماندگاری ذهنی و علاقمندی از دیدگاه دانشجویان پرستاری ترم 4 دانشکده پرستاری و مامایی زنجان در سال 1380

صفحات

 صفحه شروع 46 | صفحه پایان 51

چکیده

 سابقه و هدف: با توجه به اهمیت یادگیری, ماندگاری ذهنی مطالب و میزان علاقمندی, رغبت به کلاس, استفاده از منابع مختلف و عدم اطلاع از تاثیر روش دانشجو محوری در فرآیند یادگیری از دیدگاه دانشجویان و به منظور تعیین تاثیر روش دانشجو محوری نسبت به روش متعارف آموزش, این تحقیق بر روی دانشجویان پرستاری ترم 4 زنجان در سال 1380انجام گرفت.مواد و روش ها: تحقیق به روش نیمه تجربی بر روی دانشجویان پرستاری ترم 4 صورت پذیرفت. طرح درس مکتوب در اولین جلسه برای دانشجویان ارائه و در پایان هر جلسه, موضوع یا موضوعات درس آینده با ذکر منابع معرفی گردید و هر جلسه موضوع بر اساس دانشجو محوری مورد بحث و بررسی قرار می گرفت. تاثیر آموزش را بر دیدگاه دانشجویان بر مبنای میزان یادگیری, ماندگاری ذهنی, رغبت و مراجعه به کتابخانه و مقایسه این روش نسبت به روش های قبلی تعیین گردید.یافته ها: تحقیق بر روی 24 دانشجوی پرستاری دارای واحد پرستاری قلب و عروق که 79 درصد آن ها دختر بودند, به عمل آمد. 62.5 درصد دانشجویان تاثیر این روش را بر یادگیری نسبت به روش سنتی بهتر ارزیابی نمودند. نظر 75 درصد دانشجویان این بود که این روش ماندگاری ذهنی بیشتری دارد. 66 درصد رغبت به کلاس و جذابیت, 96 درصد دانشجویان میزان بحث و گفتگوی کلاسی و 58 درصد مراجعه به کتابخانه و استفاده از کتب را بهتر از روش متعارف ارزیابی نمودند. نتیجه گیری و توصیه ها: از دیدگاه دانشجویان روش آموزش دانشجو محوری (مشارکتی), از نظر میزان یادگیری و ماندگاری ذهنی و ایجاد علاقمندی بهتر و مناسب تر است. انجام یک تحقیق کامل تجربی با مقایسه 2 روش و نیز ارزیابی با سنجش میزان یادگیری و یاد داری را توصیه می نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موسایی فرد، مهدی. (1380). تاثیر آموزش دانشجو محوری بر یادگیری, ماندگاری ذهنی و علاقمندی از دیدگاه دانشجویان پرستاری ترم 4 دانشکده پرستاری و مامایی زنجان در سال 1380. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان (Journal of Advances in Medical and Biomedical Research)، 9(37)، 46-51. SID. https://sid.ir/paper/435122/fa

    Vancouver: کپی

    موسایی فرد مهدی. تاثیر آموزش دانشجو محوری بر یادگیری, ماندگاری ذهنی و علاقمندی از دیدگاه دانشجویان پرستاری ترم 4 دانشکده پرستاری و مامایی زنجان در سال 1380. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان (Journal of Advances in Medical and Biomedical Research)[Internet]. 1380؛9(37):46-51. Available from: https://sid.ir/paper/435122/fa

    IEEE: کپی

    مهدی موسایی فرد، “تاثیر آموزش دانشجو محوری بر یادگیری, ماندگاری ذهنی و علاقمندی از دیدگاه دانشجویان پرستاری ترم 4 دانشکده پرستاری و مامایی زنجان در سال 1380،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان (Journal of Advances in Medical and Biomedical Research)، vol. 9، no. 37، pp. 46–51، 1380، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/435122/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button