مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,256
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,202
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش هنرهای تجسمی بر افزایش مهارت های ادراک بینایی دانش آموزان حساب نارسا

صفحات

 صفحه شروع 50 | صفحه پایان 57

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش هنرهای تجسمی بر افزایش مهارت های ادراک بینایی دانش آموزان حساب نارسا انجام شد.روش بررسی: پژوهش کاربردی و روش از نوع نیمه آزمایشی پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود و روش نمونه گیری به صورت غربالگری و نمونه شامل 30 نفر از دانش آموزان حساب نارسای پسر پایه های دوم و سوم دبستان بود و ابزار مورد استفاده عبارت بودند از پرسشنامه تشخیصی حساب نارساییDSM IV ,آزمون پیشرفته ادراک بینایی فراستیگ و آزمون ریاضی ایران–کی مت. آزمودنی ها پس از پیش آزمون در سه گروه 10 نفره نقاشی, سفال و کنترل قرار داده شدند به طوری که به یک گروه نقاشی و به یک گروه سفال آموزش داده شد و به گروه کنترل آموزشی داده نشد و بعد از آموزش از هر سه گروه پس آزمون به عمل آمد.یافته ها: تحلیل داده های پژوهش با استفاده از روش های آمار توصیفی (شاخص های گرایش مرکزی) و مدل آماری تحلیل کواریانس تفاوت معنا داری را بین سه گروه نقاشی, سفال و کنترل نشان داد که در گروه نقاشی بیشتر مشهود بود (P<0.001).نتیجه گیری: آموزش هنرهای تجسمی بر مهارت های ادراک بینایی )غیر از درک ثبات شکل( موثر بوده و نشان دهنده تاثیر مثبت هنر از طریق نوروسایکلولوژی بر افزایش مهارت های درک و یادگیری بینایی می باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مقدم، کاوه، استکی، مهناز، پیشیاره، ابراهیم، فرهبد، مژگان، و غریب، مسعود. (1389). تاثیر آموزش هنرهای تجسمی بر افزایش مهارت های ادراک بینایی دانش آموزان حساب نارسا. آرشیو توانبخشی (توانبخشی)، 11(5 (مسلسل 45) (ویژه نامه توانبخشی اعصاب کودکان))، 50-57. SID. https://sid.ir/paper/43573/fa

    Vancouver: کپی

    مقدم کاوه، استکی مهناز، پیشیاره ابراهیم، فرهبد مژگان، غریب مسعود. تاثیر آموزش هنرهای تجسمی بر افزایش مهارت های ادراک بینایی دانش آموزان حساب نارسا. آرشیو توانبخشی (توانبخشی)[Internet]. 1389؛11(5 (مسلسل 45) (ویژه نامه توانبخشی اعصاب کودکان)):50-57. Available from: https://sid.ir/paper/43573/fa

    IEEE: کپی

    کاوه مقدم، مهناز استکی، ابراهیم پیشیاره، مژگان فرهبد، و مسعود غریب، “تاثیر آموزش هنرهای تجسمی بر افزایش مهارت های ادراک بینایی دانش آموزان حساب نارسا،” آرشیو توانبخشی (توانبخشی)، vol. 11، no. 5 (مسلسل 45) (ویژه نامه توانبخشی اعصاب کودکان)، pp. 50–57، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/43573/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا