مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

675
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه دیدگاه اساتید، رزیدنت ها و دانشجویان پزشکی در خصوص کیفیت گزارش صبحگاهی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زمینه و هدف: هدف اصلی از احداث بیمارستانها خدمات رسانی به بیماران است و در کنار این امر خطیر آموزش به دانشجویان نیز صورت می پذیرد لذا اتخاذ شیوه هایی جهت ارزیابی عملکرد دانشجویان دربرخورد با بیماران و انتخاب شیوه درمان بسیار ضروری می باشد. یکی از بهترین شیو ه های ارزیابی عملکرد رزیدنتها و دانشجویان پزشکی توسط اساتید گزارش صبحگاهی جهت اطلاع از وضعیت گزارش صبحگاهی در بخشهای منتخب بیمارستانهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اهواز پژوهش حاضر صورت پذیرفت.روش و ابزار: پژوهش حاضر مطالعه ای توصیفی است که طی آن 114 نفر از اساتید، رزیدنتها و دانشجویان پرسشنامه تهیه شده را تکمیل نمودند. اساتید و دانشجویان به شیوه کاملا تصادفی انتخاب شده و در تکمیل پرسشنامه آزادانه شرکت نمودند. اطلاعات پس از جمع آوری کدگذاری گردیده و با نرم افزار spss مورد آنالیز قرار گرفت. نتایج: از 114 نمونه شرکت کننده درپژوهش 3/19% انترن %24/6 رزیدنت و 1/66 انترن بودند، 91% اساتید، 68% رزیدنتها و 52% انترنها نظر تشکیل M.R را خوب و بقیه متوسط ذکر نمودند، 55% اساتید، 50% رزیدنتها، 56 دانشجویان اظهار نظر نمودند که M.R هر روز در بخش تشکیل میگردد و بیش از 80% شرکت کنندگان ساعت تشکیل آنرا ثابت و منظم عنوان می نمودند. اداره گزارش صبحگاهی از دیدگاه 3/78 نمونه با گروه اتندینگ و در بقیه موارد با رییس بخش واتند بوده است. در خصوص حضور همه اتندینگ بخش و گزارش صبحگاهی 8/23% اتندها، 3/42% رزیدنتها و 12% دانشجویان پاسخ مثبت دادند. 2/76 اساتید، 44% رزیدنتها زمان دانشجو برای آمادگی ارایه مطلب را کافی دانسته حال آنکه دانشجویان 74% با این امر مخالف بودند. 8/77% اساتید، 9/41% رزیدنتها و 65% انترنها میزان یادگیری در M.R را خوب و بسیار خوب توصیف نمودند.نتیجه گیری: نتایج این پژوهش حاکی از آن است که. متاسفانه انطباق نظر کلی از وضعیت موجود M.R بین اساتید و سطوح مختلف دانشجویان وجود ندارد و اساتید سطح آموزش را بالاتر از آنچه دانشجویان به آن می نگرند ارزیابی می کنند بنابراین به نظر میرسد سیستم آموزشی دانشگاه باید تلاشهایی در جهت انعکاس نظرات دانشجویان از وضعیت بخش به ویژه برنامه آموزشM.R  را در اختیار گروه اتندینگ قرار دهد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    افشاری، پوران دخت، و صادقی بجد، سیمین. (1384). مقایسه دیدگاه اساتید, رزیدنت ها و دانشجویان پزشکی در خصوص کیفیت گزارش صبحگاهی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/436069/fa

    Vancouver: کپی

    افشاری پوران دخت، صادقی بجد سیمین. مقایسه دیدگاه اساتید, رزیدنت ها و دانشجویان پزشکی در خصوص کیفیت گزارش صبحگاهی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/436069/fa

    IEEE: کپی

    پوران دخت افشاری، و سیمین صادقی بجد، “مقایسه دیدگاه اساتید, رزیدنت ها و دانشجویان پزشکی در خصوص کیفیت گزارش صبحگاهی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/436069/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button