مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

919
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

376
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط امکانات آموزشی و نیروی انسانی بخش های علوم پایه با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پزشکی کرمان

صفحات

 صفحه شروع 56 | صفحه پایان 63

چکیده

 زمینه: آموزش باید در فضای مناسب, با روش و امکانات مطلوب و بر اساس نیاز, علاقه و زمینه های علمی فراگیران انجام پذیرد تا مدرس در تدریس و دانشجو در یادگیری, احساس رغبت و انگیزه کند.هدف: مطالعه به منظور تعیین ارتباط امکانات آموزشی و نیروی انسانی (تعداد و رتبه) در بخش های علوم پایه دانشکده پزشکی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه کرمان انجام شد.مواد و روش ها: در این مطالعه مقطعی در سال 1378 امکانات موجود بخش ها به وسیله پرسش نامه استاندارد شده با حداقل ضریب پایایی 0.7 و ضریب اعتبار 0.75 با استاندارد های تعیین شده مقایسه شد. پیشرفت تحصیلی دانشجویان ورودی 1375 و 76 بر اساس میانگین نمره های دروس هر بخش, نمره آزمون علوم پایه, معدل و رتبه داده شده از سوی وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی تعیین گردید.یافته ها: بخش آناتومی با کسب 61.11 امتیاز از صد نسبت به سایر بخش ها از امکانات آموزشی مناسب تری برخوردار بود. در حالی که دانشجویان بخش میکروب شناسی با میانگین نمره 15.20±1.1 از مجموع دروس آن بخش در موقعیت بالاتری قرار داشتند. همبستگی بین امکانات آموزشی در پیشرفت تحصیلی دانشجویان پزشکی بر اساس نتایج امتحانات علوم پایه و میانگین نمره های درون بخشی, منفی بود و اختلاف معنی داری مشاهده نشد. همبستگی بین تعداد و رتبه علمی مدرسین با نمره های درون بخشی و علوم پایه مثبت بود.نتیجه گیری: با توجه به رابطه مستقیم بین تعداد و رتبه علمی مدرسین و پیشرفت تحصیلی دانشجویان, ارتقا سطح علمی مدرسین از طریق برگزاری کارگاه های باز آموزی و نو آموزی جهت ارتقای کیفیت آموزش توصیه می شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

ادهمی، اشرف، جوادی، یداله، و حق دوست، علی اکبر. (1381). ارتباط امکانات آموزشی و نیروی انسانی بخش های علوم پایه با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پزشکی کرمان. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، 6(2 (پیاپی 22))، 56-63. SID. https://sid.ir/paper/438619/fa

Vancouver: کپی

ادهمی اشرف، جوادی یداله، حق دوست علی اکبر. ارتباط امکانات آموزشی و نیروی انسانی بخش های علوم پایه با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پزشکی کرمان. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین[Internet]. 1381؛6(2 (پیاپی 22)):56-63. Available from: https://sid.ir/paper/438619/fa

IEEE: کپی

اشرف ادهمی، یداله جوادی، و علی اکبر حق دوست، “ارتباط امکانات آموزشی و نیروی انسانی بخش های علوم پایه با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پزشکی کرمان،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، vol. 6، no. 2 (پیاپی 22)، pp. 56–63، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/438619/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button