مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,072
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

705
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش رضایت مشتریان نسبت به عناصر آمیخته بازاریابی خدمات پس از فروش در صنعت خودروهای سنگین (حمل و نقل جاده ای)

صفحات

 صفحه شروع 70 | صفحه پایان 85

چکیده

 در عصر حاضر, بنگاه ها بیش از پیش به این نکته واقفند که ارایه خدمات پس از فروش در وفاداری و تکرار خرید مشتریان موثر می باشد, لذا خدمات ارایه شده می بایست در جهت تامین رضایت آنان باشد. تحقیق حاضر با استفاده از پرسشنامه و نمونه گیری به روش تصادفی در خصوص سنجش رضایت مشتریان از عناصر آمیخته بازاریابی خدمات پس از فروش یکی از شرکت های تولیدکننده خوردوهای سنگین در ایران (زیر گروه سایپا) انجام گرفته است.در این پژوهش, عناصر آمیخته بازاریابی خدمات پس از فروش طبق رویکرد 4p یعنی؛ قیمت, ترفیع, محصول (خدمت) و توزیع مشخص گردیده اند که سنجش وضعیت عنصر خدمت بر اساس مدل کیفیت - خدمت می باشد.نتایج آزمون های آماری حاکی از آن است که مشتریان نسبت به تمامی عناصر آمیخته بازاریابی, عدم رضایت خویش را اظهار داشته اند. همچنین میزان اهمیت عناصر آمیخته بازاریابی از دیدگاه مشتریان یکسان نمی باشد. بدین ترتیب که اهمیت عنصر محصول بیشتر از سایر عناصر بوده و عامل قیمت نسبت به دو عنصر توزیع و ترفیع دارای ارجحیت بیشتری است, درصورتی که عنصر ترفیع کمترین میزان اهمیت را دارا می باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    وزیرزنجانی، حمیدرضا، موتمنی، علیرضا، و موسوی دلازیانی، حسین. (1389). سنجش رضایت مشتریان نسبت به عناصر آمیخته بازاریابی خدمات پس از فروش در صنعت خودروهای سنگین (حمل و نقل جاده ای). بررسی های بازرگانی، دوره جدید - 8(40)، 70-85. SID. https://sid.ir/paper/449322/fa

    Vancouver: کپی

    وزیرزنجانی حمیدرضا، موتمنی علیرضا، موسوی دلازیانی حسین. سنجش رضایت مشتریان نسبت به عناصر آمیخته بازاریابی خدمات پس از فروش در صنعت خودروهای سنگین (حمل و نقل جاده ای). بررسی های بازرگانی[Internet]. 1389؛دوره جدید - 8(40):70-85. Available from: https://sid.ir/paper/449322/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا وزیرزنجانی، علیرضا موتمنی، و حسین موسوی دلازیانی، “سنجش رضایت مشتریان نسبت به عناصر آمیخته بازاریابی خدمات پس از فروش در صنعت خودروهای سنگین (حمل و نقل جاده ای)،” بررسی های بازرگانی، vol. دوره جدید - 8، no. 40، pp. 70–85، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/449322/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button