مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

601
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

138
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگرش شرکت کنندگان یک دوره بازآموزی به ارزشیابی دوره با روش آزمون بالینی ساختاردار عینی

صفحات

 صفحه شروع 181 | صفحه پایان 182

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 ارزشیابی عملکرد یادگیرندگان، یکی از مولفه های مهم و حساس در فرآیند یاددهی - یادگیری و از عناصر اساسی هر برنامه درسی است. در حال حاضر، ارزشیابی های رایج در فرآیند یاددهی - یادگیری، عمدتا پاسخ محور بوده و بر یادآوری ساده اطلاعات و انجام تکالیف سطوح پایین تاکید دارد در صورتی که در شرایط بیماری و حل مساله، سطوح بالای حیطه شناختی حایز اهمیت می باشد و این امر مستلزم بکارگیری شیوه های نوین ارزشیابی است. یکی از این روش ها «آزمون بالینی ساختاردار عینی»(Objective Structured Clinicl Examination-OSCE)  می باشد که برای اولین بار در سال 1975 توسط دکتر هاردن معرفی شد. بسیاری از استادان،OSCE  را روشی کارآمد برای ارزیابی همه جانبه شایستگی ها می دانند و در بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا نیز از این آزمون به عنوان معیار ارزشیابی استفاده می شود. با توجه به گسترش برنامه های بازآموزی در ایران، ضرورت ارزیابی دقیق این برنامه ها و پژوهش درباره آنها به عنوان یک نیاز احساس می شود. بنابراین، پژوهشگران بر آن شدند تا با استفاده از آزمون بالینی ساختاردار عینی به بررسی دیدگاه شرکت کنندگان یک دوره بازآموزی از این شیوه ارزشیابی، بپردازند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بحری، نرجس، بحری بیناباج، نسرین، خدیوزاده، طلعت، و صادقی، هما. (1388). نگرش شرکت کنندگان یک دوره بازآموزی به ارزشیابی دوره با روش آزمون بالینی ساختاردار عینی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 9(2 (پیاپی 22))، 181-182. SID. https://sid.ir/paper/449673/fa

    Vancouver: کپی

    بحری نرجس، بحری بیناباج نسرین، خدیوزاده طلعت، صادقی هما. نگرش شرکت کنندگان یک دوره بازآموزی به ارزشیابی دوره با روش آزمون بالینی ساختاردار عینی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1388؛9(2 (پیاپی 22)):181-182. Available from: https://sid.ir/paper/449673/fa

    IEEE: کپی

    نرجس بحری، نسرین بحری بیناباج، طلعت خدیوزاده، و هما صادقی، “نگرش شرکت کنندگان یک دوره بازآموزی به ارزشیابی دوره با روش آزمون بالینی ساختاردار عینی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 9، no. 2 (پیاپی 22)، pp. 181–182، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/449673/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button