مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,095
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,880
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه پاسخ دانش آموزان عادی و دانش آموزان با اختلالات یادگیری در آزمون تلفیقی بینایی - حرکتی

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 71

چکیده

 این پژوهش به منظور مقایسه پاسخ دانش آموزان عادی و گروههای مختلف دانش آموزان دارای اختلال یادگیری به آزمون تلفیقی بینایی – حرکتی انجام شده است. به این منظور 45 دانش آموز عادی و 45 دانش آموز دارای اختلال در یادگیری در سه گروه 15 نفری شامل دانش آموزان دارای اختلال در خواندن و دیکته, ریاضی و دیکته و ریاضی انتخاب شدند. یافته های حاصل از تحلیل واریانس بین گروه کودکان عادی و کودکان دارای اختلالات یادگیری تفاوت معنادار نشان داد. دانش آموزان عادی نسبت به دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری عملکرد بهتری داشتند. همچنین, آزمون شفه نتایج زیر را نشان می دهد بین پاسخ دانش آموزان دارای اختلال دیکته- خواندن و اختلال ریاضی به آزمون, تفاوت معنادار مشاهده شد. گروه دوم عملکرد بهتری نسبت به گروه اول داشته اند. بین پاسخ دانش آموزان دارای اختلال خواندن- دیکته و اختلال ریاضی- دیکته و بین پاسخ دانش آموزان دارای اختلال ریاضی- دیکته و اختلال ریاضی نیز تفاوت معنادار مشاهده نشد. از آنجا که نمره دانش آموزان سه گانه دارای اختلالات یادگیری به آزمون بییری به طور معنادار کمتر از نمره دانش آموزان عادی است, می توان این ابزار را به عنوان ابزارتشخیص افتراقی مورد استفاده قرارداد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    برقی ایرانی، زیبا، شقاقی، فرهاد، و صادقیان، منیر. (1389). مقایسه پاسخ دانش آموزان عادی و دانش آموزان با اختلالات یادگیری در آزمون تلفیقی بینایی - حرکتی. تحقیقات روانشناختی، 2(6)، 59-71. SID. https://sid.ir/paper/454440/fa

    Vancouver: کپی

    برقی ایرانی زیبا، شقاقی فرهاد، صادقیان منیر. مقایسه پاسخ دانش آموزان عادی و دانش آموزان با اختلالات یادگیری در آزمون تلفیقی بینایی - حرکتی. تحقیقات روانشناختی[Internet]. 1389؛2(6):59-71. Available from: https://sid.ir/paper/454440/fa

    IEEE: کپی

    زیبا برقی ایرانی، فرهاد شقاقی، و منیر صادقیان، “مقایسه پاسخ دانش آموزان عادی و دانش آموزان با اختلالات یادگیری در آزمون تلفیقی بینایی - حرکتی،” تحقیقات روانشناختی، vol. 2، no. 6، pp. 59–71، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/454440/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button