Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    59-71
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2094
  • دانلود: 

    1880
چکیده: 

این پژوهش به منظور مقایسه پاسخ دانش آموزان عادی و گروههای مختلف دانش آموزان دارای اختلال یادگیری به آزمون تلفیقی بینایی – حرکتی انجام شده است. به این منظور 45 دانش آموز عادی و 45 دانش آموز دارای اختلال در یادگیری در سه گروه 15 نفری شامل دانش آموزان دارای اختلال در خواندن و دیکته، ریاضی و دیکته و ریاضی انتخاب شدند. یافته های حاصل از تحلیل واریانس بین گروه کودکان عادی و کودکان دارای اختلالات یادگیری تفاوت معنادار نشان داد. دانش آموزان عادی نسبت به دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری عملکرد بهتری داشتند. همچنین، آزمون شفه نتایج زیر را نشان می دهد بین پاسخ دانش آموزان دارای اختلال دیکته- خواندن و اختلال ریاضی به آزمون، تفاوت معنادار مشاهده شد. گروه دوم عملکرد بهتری نسبت به گروه اول داشته اند. بین پاسخ دانش آموزان دارای اختلال خواندن- دیکته و اختلال ریاضی- دیکته و بین پاسخ دانش آموزان دارای اختلال ریاضی- دیکته و اختلال ریاضی نیز تفاوت معنادار مشاهده نشد. از آنجا که نمره دانش آموزان سه گانه دارای اختلالات یادگیری به آزمون بییری به طور معنادار کمتر از نمره دانش آموزان عادی است، می توان این ابزار را به عنوان ابزارتشخیص افتراقی مورد استفاده قرارداد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2094

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1880 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    101-114
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    7048
  • دانلود: 

    3157
چکیده: 

هدف اصلی این پژوهش، با عنوان رابطه سبک های عشق ورزی و رضایت مندی زناشویی، بررسی تفاوت رضایت مندی زناشویی بر اساس سبک های عشق ورزی بود. به همین منظور، تعداد 250 نفر از دانشجویان به روش نمونه گیری چندمرحله ای انتخاب شدند. از آزمودنی ها خواسته شد به پرسش نامه های رضایت مندی زناشویی انریچ (1988) و مقیاس عشق استرنبرگ (1986) پاسخ دهند. داده های پژوهش با استفاده از روش های آمار توصیفی (شاخص های مرکزی و پراکندگی) و آمار استنباطی (روش همبستگی پیرسون، روش رگرسیون چندمتغیری و آزمون کروسکال والیس) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان می دهد بین مولفه (هوس) و رضایت مندی زناشویی در زنان و نیز بین مولفه های (هوس و صمیمیت) و رضایت مندی زناشویی در مردان رابطه وجود دارد. به علاوه، سبک های عشق ورزی بر رضایت مندی زناشویی تاثیر دارند و میانگین رضایت مندی افراد با سبک های عشق (رومانتیک، شیفتگی، کامل، احمقانه) بیشتر از افراد با سبک های عشق (پوچ، همدلانه، دوست داشتن) است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 7048

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3157 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    1-12
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2434
  • دانلود: 

    649
چکیده: 

تاریخچه شکست های تحصیلی دانش آموزان نقش سبک اسناد و منبع کنترل را به عنوان یکی از عمده ترین عوامل موثر به روشنی نشان می دهد. بر این اساس پژوهش حاضر به بررسی رابطه سبک اسناد و منبع کنترل بر پیشرفت تحصیلی پرداخت. به منظور اجرای پژوهش نمونه ای با حجم 467 نفر از دانش آموزان با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی مرحله ای، از پنج منطقه (شمال، جنوب، شرق، غرب، مرکز) آموزش و پرورش شهر تهران انتخاب شد. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه سبک اسناد کودکان (1984) و پرسشنامه منبع کنترل ناویکی – استریکلند کودکان (1973) و برای سنجش پیشرفت تحصیلی از معدل دانش آموزان بهره گرفته شد. اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از روش آماری رگرسیون لوجستیک مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان می دهد سبک اسناد قادر به پیش بینی پیشرفت تحصیلی است. از طرف دیگر، منبع کنترل درونی نیز می تواند پیشرفت تحصیلی را پیش بینی کند. با توجه به یافته های این پژوهش می توان با سبک اسناد و منبع کنترل مناسب از شکست های مکرر دانش آموزان جلوگیری به عمل آورد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2434

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 649 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

MOEINI SEYED REZA | KAZEMI SUDABE

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2010
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    1-16
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    249
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

Present research deals with psychological investigation of one of existed social crises in persent societies and topic of husband's violence in proportion to wife and it's causes and shapes. total population of research including employee women in tehran's region of 6 that according to chocran formula, 150 persons of employee women that had worked in private sections, were selected as sample size.Questionn aire technique was used to collect field information and data analyses has been done in spss environment in two descriptive and inferential sections. result of factor analysis test showed that amount of obtained kmo=0/827 and also Bartlet test is chi-squder=1563/04 and its significant level has been 99 percent. result shows appropriateness of data for factor analysis, in this technique, 21 variables in 8 items have been classified that this number have determined number of 69 percent of variance.according to obtained results, first item (previous family experience), 16/30 percent of total variance determines husband’s violence in proportion to wive's.second item (individual deviations in wife or husband) 10/67 percent of variance has been allocated to it. Third item (spiritual and economic frustrations) about 10/49 percent, and fourth items (feeling of spouses economic welfare) which is about 7/97 percent and fifth item (class difference) is about 6/32 precent and sixth item (ages difference and inconsistency) about 6/20 percent, and seventh item (thoughts difference about 5/79 and eighth item (difference of point of view) determines5/04 percent of total variance.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 249

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    13-29
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2906
  • دانلود: 

    2896
چکیده: 

مقاله حاضر به بررسی عوامل موثر بر تقویت انگیزه شغلی مدیران از دیدگاه مدیران آموزشی، معلمان، کارشناسان حوزه ستادی و مدیریتی آموزش و پرورش و متخصصان آموزش و پرورش و تربیت پرداخته است. برای انتخاب گروه نمونه با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای تعداد 587 نفر مشتمل بر 249 مدیر (120 زن، 129 مرد)، 226 معلم (112 زن، 114 مرد)، 67 کارشناس ستادی (8 زن، 59 مرد) و 45 متخصص تعلیم و تربیت (21 زن، 24 مرد) انتخاب شدند. ابزار سنجش این پژوهش پرسشنامه 79 سوالی پژوهشگر ساخته بود. که به مدد تئوری های انگیزش و بررسی یافته های پژوهش های پیشین گردآوری و سپس بر اساس فن دلفی در سه مرحله برای متخصصان تعلیم و تربیت ارسال شد. اعتبار ابزار سنجش به وسیله آلفای کرونباخ محاسبه و مقدار اعتبار کل تست برابر با 0.99 بود. نتایج تحلیل عاملی بیانگر آن است که عوامل موثر بر تقویت انگیزه شغلی مدیران مشتمل بر عامل اول؛ خودشکوفایی (%51) با 28 شاخص، عامل دوم؛ عامل اجتماعی (%7.9) با 22 شاخص، عامل سوم؛ عزت نفس (%3.2) با 17 شاخص، عامل چهارم؛ خصوصیات مطلوب شغلی (%2.2) با 4 شاخص، عامل پنجم؛ فیزیولژیک (%1.8) با 4 شاخص و عامل ششم؛ اغتنای شغل (%1.6) با 4 شاخص مشخص شد. در نهایت این شش عامل %68 واریانس کل انگیزش مدیران را تبیین می کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2906

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2896 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    30-43
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    3067
  • دانلود: 

    2669
چکیده: 

به منظور تعیین رابطه سبک تفکر و خودتنظیمی با انگیزش پیشرفت دانش آموزان نمونه ای مشتمل بر 200 دانش آموز با استفاده از روش نمونه گیری چندمرحله ای انتخاب شدند. در این پژوهش، سبک تفکر و خودتنظیمی به عنوان متغیرهای پیش بین و انگیزش پیشرفت به عنوان متغیر ملاک مورد توجه قرار گرفت. برای سنجش سبک تفکر دانش آموزان از پرسشنامه 24 سوالی استرنبرگ – واگنر (1992) و برای سنجش خودتنظیمی از مقیاس 14 سوالی بوفارد و دیگران (1995) و برای سنجش انگیزش پیشرفت از پرسشنامه انگیزش پیشرفت هرمنس (1970) استفاده به عمل آمد. نتایج نشان می دهد بین دو متغیر سبک تفکر و خودتنظیمی با انگیزش پیشرفت، رابطه مثبت معنادار و بین سبک تفکر و خودتنظیمی رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. نتایج حاصل از محاسبه رگرسیون چندمتغیره نشان می دهد بازگشت واریانس نمره انگیزش پیشرفت از روی سه متغیر سبک تفکر اجرایی، قضایی و قانونی از لحاظ آماری معنادار است. به علاوه، نتایج بر وجود رابطه بین سبک تفکر و خودتنظیمی با انگیزش پیشرفت تاکید دارد و مشخص می کند با درک انواع سبک های تفکر و آموزش راهبردهای خودتنظیمی به دانش آموزان می توان باعث افزایش میل و رغبت آنها برای رفتن به مدرسه شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3067

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2669 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    44-58
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1819
  • دانلود: 

    839
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین ویژگی های شخصیتی و نگرش نسبت به رعایت موارد ایمنی بود. جامعه آماری پژوهش تمامی کارکنان شرکت برفاب مشتمل بر 950 نفر بودند. جهت تعیین حجم نمونه از جدول کرجسی و مورگان استفاده و تعداد 270 نفر به شیوه تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه 60 سوالی پنج عامل عمده شخصیت (1992) و پرسشنامه 21 سوالی نگرش نسبت به رعایت موارد ایمنی (1389) بود. جهت تجزیه و تحلیل آماری داده ها در سطح توصیفی از میانگین و انحراف استاندارد و در سطح استنباطی از ضریب همبستگی پیرسون و آزمون رگرسیون همزمان و گام به گام استفاده شد. یافته های پژوهش نشان می دهد ابعاد نگرش نسبت به رعایت موارد ایمنی با تمامی ابعاد ویژگی های شخصیتی به جز انعطاف پذیری ضریب همبستگی معنادار وجود دارد که با روان رنجوری در جهت منفی و با برون گرایی، سازگاری و مسوولیت پذیری در جهت مثبت بوده است. از بین ویژگی های شخصیتی، روان رنجوری (در جهت منفی) و سازگاری (در جهت مثبت) پیش بینی کننده بعد شناختی نگرش نسبت به ایمنی بود. مسوولیت پذیری و برون گرایی (در جهت مثبت) پیش بینی کننده بعد عاطفی نگرش نسبت به ایمنی و مسوولیت پذیری (در جهت مثبت) و روان رنجوری (در جهت منفی) پیش بینی کننده بعد رفتاری نگرش نسبت به موارد ایمنی بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1819

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 839 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

BARGHI IRANI Z.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2010
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    63-75
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    260
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Title: Study and comparison of response of normal and learning disabled students on beery's test of Visual –Motor Integration. objective: This research was done in order to investigate and compare of the response of normal students and different groups of the students with learning disorders (LD), on beery's test of Visual –Motor Integration. Methodology: Four groups were assessed. Forty-five persons were assigned for normal students and Forty-five persons in three groups each consisting of 45 students were assigned for LD students. Three kind of disorder were considered, reading-dictation disorder, mathematic-dictation disorder and mathematic disorder. Results: The ANOVA results between normal and LD students in respect of the beery's test on the a/2=0.01 and P=0 were shown that there were significant differences between all groups and the normal student's test response was better than LD students. Furthermore the scheffe test was indicated the following results. There was a main and meaningful difference P<0.05, between answer of the LD groups and the normal group. The similar amount was obtained when we assessed and compared the students with dictation-reading disorder and the students with mathematic disorder. It means that the second group performance has been better than the first one. There wasn't any meaningful difference between the students with reading-dictation disorder and math-dictation disorder (P>0.05), also comparison of the students with math- dictation disorder and math disorder was shown the similar result (P>0.05).The whole result of this study can be helped and used to recognize and improve visual and motional/motility disabilities and disorders.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 260

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    72-88
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1933
  • دانلود: 

    1202
چکیده: 

در پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین سرسختی روانشناختی و گرانباری نقش با سلامت روان کارکنان از طریق روش نمونه برداری تصادفی طبقه ای تعداد 200 نفر انتخاب شدند. جهت جمع آوری اطلاعات از سه پرسشنامه سرسختی روانشناختی (1984)، گرانباری نقش (1996) و پرسشنامه سلامت روانی (1972) استفاده به عمل آمد. داده ها با استفاده ار آزمون رگرسیون تحلیل شد. نتایج نشان می دهد بین سرسختی روانشناختی و گرانباری نقش با سلامت روان کارکنان رابطه معنادار وجود دارد. بین سرسختی روانشناختی و گرانباری نقش رابطه منفی معنادار دارند. سرسختی روانشناختی و گرانباری نقش می توانند سلامت روانی را پیش بینی کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1933

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1202 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    89-100
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3180
  • دانلود: 

    4715
چکیده: 

هدف از این پژوهش بررسی رابطه سبکهای تفکر و انگیزش پیشرفت با پیشرفت تحصیلی ریاضی در دانش آموزان بود. اطلاعات مورد نیاز از 480 نفر دانش آموز (240 دختر و 240 پسر) به روش نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای و با استفاده از مقیاسهای سبک تفکر استرنبرگ-واگنر (1997)، انگیزش پیشرفت ادوارز (1980) و میانگین نمرات ریاضی دانش آموزان گردآوری شده است. داده های پژوهشی با بهره گیری از روشهای آمار توصیفی، ماتریس همبستگی و رگرسیون چندمتغیری مورد بررسی قرار گرفت. یافته های پژوهشی حاکی از آن است که سبک تفکر قانونگذار در پیش بینی پیشرفت تحصیلی ریاضی نوجوانان سهم دارد. بررسی وجود رابطه بین سبک تفکر و پیشرفت تحصیلی ریاضی نشان می دهد بین سبکهای تفکر قضاوتگر، اجرایی و بیرونی با پیشرفت تحصیلی ریاضی نوجوانان رابطه معنادار وجود دارد. همچنین، بررسی رابطه سبکهای تفکر با انگیزش پیشرفت نشان می دهد بین سبکهای تفکر اجرایی، قانونگذار و درونی با انگیزش پیشرفت نوجوانان رابطه معنادار وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3180

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 4715 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button