مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

889
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

437
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اهداف پیشرفت دانش آموزان ناشنوا: تحلیل مبتنی بر شخص

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 21

چکیده

 این پژوهش, نیمرخ انگیزشی دانش آموزان ناشنوا و تفاوت نیمرخ گروه های مختلف را از نظر توانایی های فراشناختی مورد مطالعه قرار داد. جامعه آماری پژوهش دانش آموزان ناشنوای شهر تبریز بودند. 78 نفر از دانش آموزان (30 دانش آموز دختر و 48 دانش آموز پسر) با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبتی انتخاب شدند. پرسشنامه های هدف گرایی تحصیلی و ادراک دانش آموزان از توانایی فراشناختی خود به منظور جمع آوری اطلاعات استفاده شد. برای گروه بندی دانش آموزان, روش های آماری تحلیل خوشه ای سلسله - مراتبی و تحلیل تابع تشخیص به کار رفت. نتایج پژوهش سـه گروه از دانش آموزان: (الف) خوشه دانش آموزان هـدف گرایی پیشرفت پایین (ب) خوشه دانش آموزان چیرگی - هدف و گرایش - عملکرد متوسط (ج) خوشه اهداف چندگانه را شناسایی کرد. نتایج دیگر پژوهش نشان داد که دانش آموزان ناشنوای خوشه «اهداف چندگانه» از لحاظ توانایی فراشناختی با دو گروه دانش آموزان «هدف پیشرفت پایین» و گروه «چیرگی - هدف و گرایش - عملکرد متوسط» تفاوت معنی داری دارند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

بدری گرگری، رحیم، و بیرامی، منصور. (1388). اهداف پیشرفت دانش آموزان ناشنوا: تحلیل مبتنی بر شخص. پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)، 4(15)، 1-21. SID. https://sid.ir/paper/458862/fa

Vancouver: کپی

بدری گرگری رحیم، بیرامی منصور. اهداف پیشرفت دانش آموزان ناشنوا: تحلیل مبتنی بر شخص. پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)[Internet]. 1388؛4(15):1-21. Available from: https://sid.ir/paper/458862/fa

IEEE: کپی

رحیم بدری گرگری، و منصور بیرامی، “اهداف پیشرفت دانش آموزان ناشنوا: تحلیل مبتنی بر شخص،” پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)، vol. 4، no. 15، pp. 1–21، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/458862/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button