مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,913
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

835
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان آگاهی، نگرش و عملکرد دانشجویان پزشکی نسبت به اصول پرونده نویسی در مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران در سال 1383

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 80

چکیده

 سابقه و هدف: در مدارک بالینی, تاریخچه, یافته های فیزیکی, کلیه اقدامات انجام شده و پاسخ بیمار به درمان ثبت می شود و محتوای آن ها نمایانگر نحوه ارزیابی پزشک می باشد. اگر مدارک بالینی به طور دقیق, روشن و منظم تهیه شده باشد, بر تفکر بالینی منطقی دلالت دارد و فرایند تشخیص بیماری را تسهیل می نماید. این مدارک نقش مهمی در هماهنگی بین کارکنان حرفه ای که در مراقبت از بیمار سهم دارند, ایفا می کند. با توجه به این که در مراکز آموزشی – درمانی, پزشکان و دانشجویان پزشکی بیش از سایر کارکنان بیمارستان در پرونده نویسی دخالت دارند, ضرورت بررسی میزان آگاهی, نگرش و نحوه عملکرد آن ها نسبت به رعایت اصول پرونده نویسی مطرح می گردد.مواد و روش ها: پژوهش از نوع مطالعه توصیفی می باشد که طی آن میزان آگاهی, نگرش و عملکرد 207 دانشجوی پزشکی بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران مورد بررسی قرار گرفت و جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آماری توصیفی و استنباطی و جهت تعیین ارتباط بین آگاهی, نگرش و عملکرد از آزمون تاوکندال B استفاده شد.یافته ها: اکثریت جامعه مورد بررسی (77.8 درصد) نسبت به اصول پرونده نویسی, آگاهی ضعیفی داشتند و اکثریت پاسخگویان (54.1 درصد) نسبت به کامل بودن پرونده پزشکی بیماران, اهمیت و جایگاه آن در عرصه درمان, آموزش و پژوهش نگرش خوبی داشتند. همچنین جامعه مورد مطالعه نسبت به اصول پرونده نویسی, عملکرد ضعیفی (21.8 درصد) داشتند.استنتاج: نتایج حاکی از آن است که ناقص بودن پرونده های پزشکی در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ناشی از آگاهی ضعیف دانشجویان نسبت به اصول و فنون پرونده نویسی است. هم چنین عدم توجه به کامل بودن پرونده در ارزیابی دانشجو از جمله عواملی است که می تواند بر عملکرد آن ها تاثیر بگذارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

بالاغفاری، آزیتا، صیامیان، حسن، علی گلبندی، کبری، زکی زاده، منیژه، کاهویی، مهدی، یزدانی چراتی، جمشید، و رشیدا، سیده شهربانو. (1384). بررسی میزان آگاهی, نگرش و عملکرد دانشجویان پزشکی نسبت به اصول پرونده نویسی در مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران در سال 1383 . مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)، 15(49)، 73-80. SID. https://sid.ir/paper/46194/fa

Vancouver: کپی

بالاغفاری آزیتا، صیامیان حسن، علی گلبندی کبری، زکی زاده منیژه، کاهویی مهدی، یزدانی چراتی جمشید، رشیدا سیده شهربانو. بررسی میزان آگاهی, نگرش و عملکرد دانشجویان پزشکی نسبت به اصول پرونده نویسی در مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران در سال 1383 . مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)[Internet]. 1384؛15(49):73-80. Available from: https://sid.ir/paper/46194/fa

IEEE: کپی

آزیتا بالاغفاری، حسن صیامیان، کبری علی گلبندی، منیژه زکی زاده، مهدی کاهویی، جمشید یزدانی چراتی، و سیده شهربانو رشیدا، “بررسی میزان آگاهی, نگرش و عملکرد دانشجویان پزشکی نسبت به اصول پرونده نویسی در مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران در سال 1383 ،” مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)، vol. 15، no. 49، pp. 73–80، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/46194/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button