مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

635
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

375
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط سبک های تفکر با سازگاری تحصیلی در دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 389 | صفحه پایان 395

چکیده

 پیش زمینه و هدف: سازگاری و ابعاد مختلف آن از مباحث بنیادی و بسیار گسترده روان شناسی محسوب می شود. به همین جهت شناسایی عوامل مرتبط با آن, ضمن افزایش حیطه دانش, می تواند کاربردهای زیادی در کاهش مشکلات فردی و بین فردی داشته باشد. در همین راستا هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط انواع سبک های تفکر با سازگاری تحصیلی است.مواد و روش کار: این پژوهش به صورت توصیفی و همبستگی انجام شد. نمونه پژوهش شامل 65 نفر از دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی بودند که به روش طبقه ای تصادفی انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از دو پرسش نامه استاندارد سبک های تفکر استرنبرگ و زانگ و سازگاری تحصیلی بیکر و سریاک استفاده شد. داده ها جمع آوری شده نیز از طریق آزمون های آماری همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: نتایج نشان داد که سبک های تفکر قضایی, اجرایی, سلسله مراتبی, آزاد اندیش, بیرونی و سبک های نوع اول ارتباط مثبت معنی دار و سبک تفکر آنارشیست ارتباط منفی معنی دار با سازگاری تحصیلی دارند و 20.4 درصد از واریانس سازگاری تحصیلی بر اساس سبک های تفکر قابل تبیین است. همچنین مشخص شد سازگاری تحصیلی دانشجویان پرستاری در حد متوسط به بالا است.بحث و نتیجه گیری: بر اساس نتایج بدست آمده, سازگاری تحصیلی با انواع سبک های تفکر ارتباط دارد. بنابراین بهبود و ارتقاء مسایل مربوط به سازگاری تحصیلی دانشجویان پرستاری, مستلزم توجه به انواع سبک های تفکر آنان است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارعی، حیدرعلی، و میرهاشمی، مالک. (1391). ارتباط سبک های تفکر با سازگاری تحصیلی در دانشجویان پرستاری. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 10(3 (پی در پی 38))، 389-395. SID. https://sid.ir/paper/478618/fa

    Vancouver: کپی

    زارعی حیدرعلی، میرهاشمی مالک. ارتباط سبک های تفکر با سازگاری تحصیلی در دانشجویان پرستاری. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه[Internet]. 1391؛10(3 (پی در پی 38)):389-395. Available from: https://sid.ir/paper/478618/fa

    IEEE: کپی

    حیدرعلی زارعی، و مالک میرهاشمی، “ارتباط سبک های تفکر با سازگاری تحصیلی در دانشجویان پرستاری،” مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، vol. 10، no. 3 (پی در پی 38)، pp. 389–395، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/478618/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button