مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

544
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

226
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر کاربرد راهنمای بالینی (Logbook) بخش زنان و زایمان بر مهارت های بالینی کارآموزان و کارورزان

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 113

چکیده

 زمینه و هدف: از پیش تعیین نمودن اهداف آموزش عملی و قراردادن دانشجویان در برابر فرصت های یکسان آموزشی و منطبق با اهداف, از طریق راهنمای بالینی (Logbook) جزیی از ضروریات نظام آموزشی است. هدف از مطالعه حاضر, تاثیر استفاده از راهنمای بالینی در یادگیری دانشجویان پزشکی در بخش زنان و زایمان بوده است.روش کار: این مطالعه نیمه تجربی بر روی 117 نفر از دانشجویان پزشکی (کارآموز, کارورز) در سال تحصیلی 90-1389 انجام شد. دانشجویان به صورت تصادفی به دو گروه شاهد و تجربی تقسیم شدند. گروه شاهد به روش معمول و گروه تجربی با استفاده از راهنمای یادگیری بالینی آموزش دیدند. مهارت های هر دو گروه در پایان دوره به وسیله مشاهده مستقیم با چک لیست ارزیابی گردید.یافته ها: میانگین نمرات کل کارآموزان و کارورزان در گروه تجربی نسبت به گروه شاهد به طور معنی داری بیشتر بود (P<0.05), ولی نمرات کارآموزان گروه تجربی در بعضی از مهارت ها نسبت به گروه شاهد تفاوتی نداشت.نتیجه گیری: راهنمای یادگیری بالینی برای آموزش مهارت های بالینی لازم است, ولی کافی نیست و می بایست بستر مناسب برای استفاده موثرتر آن فراهم گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خزاعی، زهره، خزاعی، طاهره، قنادکافی، ملک ناز، و ابراهیمی، محمدظاهر. (1392). تاثیر کاربرد راهنمای بالینی (Logbook) بخش زنان و زایمان بر مهارت های بالینی کارآموزان و کارورزان. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 10(2)، 107-113. SID. https://sid.ir/paper/482533/fa

    Vancouver: کپی

    خزاعی زهره، خزاعی طاهره، قنادکافی ملک ناز، ابراهیمی محمدظاهر. تاثیر کاربرد راهنمای بالینی (Logbook) بخش زنان و زایمان بر مهارت های بالینی کارآموزان و کارورزان. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1392؛10(2):107-113. Available from: https://sid.ir/paper/482533/fa

    IEEE: کپی

    زهره خزاعی، طاهره خزاعی، ملک ناز قنادکافی، و محمدظاهر ابراهیمی، “تاثیر کاربرد راهنمای بالینی (Logbook) بخش زنان و زایمان بر مهارت های بالینی کارآموزان و کارورزان،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 10، no. 2، pp. 107–113، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/482533/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button