مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,730
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,149
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه دو شیوه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی توصیفی و سنتی از دید معلمان و مدیران مدارس دوره ابتدایی شهر شوش

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 108

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی مقایسه ای دو شیوه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی توصیفی و سنتی از دید معلمان و مدیران مدارس دوره ابتدایی شهر شوش در سال تحصیلی 1388-1387 بوده است. روش پژوهش توصیفی, از نوع پیمایشی و جامعه آماری نیز شامل تمامی معلمان و مدیران مدارس دوره ابتدایی مجری طرح ارزشیابی توصیفی در شهر شوش بوده اند. از بین جامعه مذکور, با استفاده از جدول کرجسی و مورگان به ترتیب, 85 و 65 نفر با بهره گیری از روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی, به عنوان نمونه آماری, انتخاب شدند. ابزار پژوهش, پرسش نامه محقق ساخته طی دو بخش جمعیت شناختی و مولفه های مورد آزمون با 39 پرسش بسته پاسخ و پرسش باز پاسخ, بوده که روایی صوری و محتوایی آن تامین و پایایی آن نیز طی ضریب آلفای کرونباخ در بخش مولفه های ارزشیابی پیشرفت تحصیلی توصیفی 0.91 و در بخش مولفه های ارزشیابی پیشرفت تحصیلی سنتی, برابر با 0.93 بوده است. تحلیل آماری داده ها در سطح توصیفی به کمک شاخص های آماری توصیفی و در سطح استنباطی, حسب انواع آزمون های, «t» گروه های مستقل, «F تحلیل واریانس یک راهه و هم چنین آزمون شفه انجام شده است. یافته ها نشان داد, بین دیدگاه پاسخ دهندگان بر اساس, سمت, سن, تحصیلات و سابقه خدمت, تفاوت معنادار وجود نداشته و تنها بر اساس جنس, اختلاف معنی دار وجود داشته است. در مقایسه تاثیر ارزشیابی توصیفی و سنتی در مولفه های, بهبود رفتار, بهبود یادگیری و سلامت روانی دانش آموزان, میانگین بالاتر ارزشیابی پیشرفت تحصیلی توصیفی, با میانگین ارزشیابی پیشرفت تحصیلی سنتی, دارای اختلاف معنی دار بوده ولی در دو مولفه دیگر, دشواری فرایند یاددهی- یادگیری معلمان مجری طرح و نیز تعامل اولیای دانش آموزان با مدیران و معلمان مدارس, تفاوت معنی داری بین تاثیر دو شیوه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی, مشاهده نشده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شکاری، عباس، سبحانی نژاد، مهدی، و بهروی، فری ناز. (1392). مقایسه دو شیوه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی توصیفی و سنتی از دید معلمان و مدیران مدارس دوره ابتدایی شهر شوش. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، 20 (دوره جدید)(2)، 91-108. SID. https://sid.ir/paper/485966/fa

    Vancouver: کپی

    شکاری عباس، سبحانی نژاد مهدی، بهروی فری ناز. مقایسه دو شیوه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی توصیفی و سنتی از دید معلمان و مدیران مدارس دوره ابتدایی شهر شوش. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)[Internet]. 1392؛20 (دوره جدید)(2):91-108. Available from: https://sid.ir/paper/485966/fa

    IEEE: کپی

    عباس شکاری، مهدی سبحانی نژاد، و فری ناز بهروی، “مقایسه دو شیوه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی توصیفی و سنتی از دید معلمان و مدیران مدارس دوره ابتدایی شهر شوش،” پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، vol. 20 (دوره جدید)، no. 2، pp. 91–108، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/485966/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button