مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,638
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی مداخلات روانشناختی- آموزشی بر عملکرد تحصیلی کودکان مبتلا به اختلال یادگیری ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی مداخلات روانشناختی- آموزشی بر بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی انجام گرفته است.روش بررسی: جامعه آماری پژوهش شامل دانش آموزان پسر پایه چهارم ابتدایی با ناتوانی یادگیری ریاضی شهر اصفهان در سال تحصیلی 92-91 بود. به منظور انجام این پژوهش, 30 کودک با ناتوانی یادگیری ریاضی به شیوه نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای, انتخاب و به گروه های آزمایشی و کنترل تقسیم شدند (15 کودک در گروه آزمایشی و 15 کودک در گروه کنترل). روش پژوهش شبه آزمایشی بود. ابزارهای استفاده شده عبارت از مقیاس هوش کودکان وکسلر, چک لیست تشخیص اختلال ریاضی, آزمون عملکرد تحصیلی ریاضی ومصاحبه بالینی بود. مداخلات روانشناختی- آموزشی بر روی گروه آزمایش انجام گرفت. داده های به دست آمده با روش آماری تحلیل کواریانس تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که مداخلات روانشناختی- آموزشی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی موثر است (p<0.001).نتیجه گیری: مداخلات روانشناختی- آموزشی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی موثر است. توجه به مداخلات روانشناختی- آموزشی (توجه, حافظه, کارکردهای اجرایی) به مثابه مهارت زیربنایی یادگیری ریاضی می تواند رویکردی موثر در درمان ناتوانی های یادگیری ریاضی باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خالدیان، محمد، شوشتری، مژگان، ملکی، حمید، و هاشمی، محمدعلی. (1392). اثربخشی مداخلات روانشناختی- آموزشی بر عملکرد تحصیلی کودکان مبتلا به اختلال یادگیری ریاضی. مطالعات ناتوانی، 3(3)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/493452/fa

    Vancouver: کپی

    خالدیان محمد، شوشتری مژگان، ملکی حمید، هاشمی محمدعلی. اثربخشی مداخلات روانشناختی- آموزشی بر عملکرد تحصیلی کودکان مبتلا به اختلال یادگیری ریاضی. مطالعات ناتوانی[Internet]. 1392؛3(3):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/493452/fa

    IEEE: کپی

    محمد خالدیان، مژگان شوشتری، حمید ملکی، و محمدعلی هاشمی، “اثربخشی مداخلات روانشناختی- آموزشی بر عملکرد تحصیلی کودکان مبتلا به اختلال یادگیری ریاضی،” مطالعات ناتوانی، vol. 3، no. 3، pp. 0–0، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/493452/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button