مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

800
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

544
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر ادغام مطالب کاربردی در آموزش آناتومی تنه بر نگرش بالینی فراگیران

صفحات

 صفحه شروع 104 | صفحه پایان 111

چکیده

 مقدمه: در چند دهه اخیر, ضرورت تغییر محتوای دروس علوم پایه پزشکی مطرح و تایید شده است. گروه آناتومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز بخشی از این مسوولیت را بر عهده گرفته است. این مطالعه در راستای ادغام روش های معاینه فیزیکی, آناتومی سطحی و آناتومی رادیولوژیک در درس آناتومی عملی طرح ریزی و اجرا گردید, تا دست مایه ای برای تغییر در بخش عملی این درس باشد.روش ها: این مطالعه یک مطالعه مداخله ای بود و در نیم سال دوم سال تحصیلی 1390-1389 در گروه آناتومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شد. دانشجویان پزشکی در قالب چهار گروه تحت آموزش آناتومی قرار گرفتند. آموزش در گروه اول به صورتی که در سایر کلاس های عملی انجام می پذیرفت. گروه دوم تنها عملی, گروه سوم تنها نظری و در گروه چهارم هم نظریو هم عملی انجام شد. پس از آن سنجش آگاهی بالینی به عمل آمد و میانگین نمرات مورد مقایسه قرار گرفت.یافته ها: تفاوت معنی داری بین چهار گروه از نظر توزیع جنسیتی وجود نداشت (P>0.05). در ارزیابی نمرات مربوط به سوالات معاینه فیزیکی میانگین نمرات گروه اول و دوم به طور معنی داری بیشتر از سایر گروه ها بود (P<0.05). مقایسه نمرات مربوط به سوالات آناتومی سطحی, نشان داد که نمره گروه اول به طور معنی داری بیشتر از سایر گروه ها بود (P=0.01). میانگین نمرات گروه های مختلف در ارتباط با سوالات آناتومی رادیولوژیک تفاوت معنی داری با یکدیگر نداشت (P>0.05).نتیجه گیری: به نظر می رسد ادغام نکات بالینی در آموزش آناتومی توانسته است بینش بالینی فراگیران را به خصوص در زمینه معاینه فیزیکی و آناتومی سطحی افزایش دهد. با تکمیل و انجام اصلاحات روی این شیوه می توان به موفقیت های بیشتری در زمینه آموزش آناتومی برای دانشجویان پزشکی دست یافت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادقی، حسین، بهرامیان، حمید، و موسوی الکاظمی، آرزو. (1392). تاثیر ادغام مطالب کاربردی در آموزش آناتومی تنه بر نگرش بالینی فراگیران. مجله دانشکده پزشکی اصفهان، 31(225)، 104-111. SID. https://sid.ir/paper/49609/fa

    Vancouver: کپی

    صادقی حسین، بهرامیان حمید، موسوی الکاظمی آرزو. تاثیر ادغام مطالب کاربردی در آموزش آناتومی تنه بر نگرش بالینی فراگیران. مجله دانشکده پزشکی اصفهان[Internet]. 1392؛31(225):104-111. Available from: https://sid.ir/paper/49609/fa

    IEEE: کپی

    حسین صادقی، حمید بهرامیان، و آرزو موسوی الکاظمی، “تاثیر ادغام مطالب کاربردی در آموزش آناتومی تنه بر نگرش بالینی فراگیران،” مجله دانشکده پزشکی اصفهان، vol. 31، no. 225، pp. 104–111، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/49609/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button