مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

507
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

375
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل تسهیل کننده بکارگیری فناوری های آموزشی در تدریس اساتید دانشگاه علوم انتظامی امین

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 122

چکیده

 این مطالعه به شناسایی عوامل تسهیل کننده ای که اساتید را قادر به کاربست فناوری های آموزشی در روش های تدریس خود می کند, انجام شده است. هدف از این تحقیق, ارزیابی روش ها و ادارک اساتید نسبت به فناوری آموزشی می باشد. پژوهش فوق از لحاظ هدف, کاربردی, از لحاظ گردآوری داده ها پیمایشی و از نظر روش کمی است. روش نمونه گیری, توزیع نسبی و در این خصوص 171 نفر از اساتید دانشگاه علوم انتظامی امین به عنوان نمونه پژوهش در سال 93 انتخاب شده اند. مقیاس تحقیق محقق ساخته است و روایی ابزار پژوهش (پرسشنامه) را صاحب نظران در این زمینه تایید و بصورت آزمایشی نیز اجرا گردید. پایایی پرسشنامه با محاسبه ی ضریب آلفای کرونباخ برابر 90% محاسبه شده است. در تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های آماری توصیفی (میانگین, انحراف استاندارد) و آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون, تحلیل واریانس یک طرفه و...) استفاده شد. یافته ها نشان داد ارتباط آماری معنی داری بین تدریس با فناوری های آموزشی و استفاده فردی از فناوری وجود دارد. این همبستگی نشان می دهد که استفاده شخصی و دانش شخصی نسبت به فناوری, عوامل تسهیل ساز هستند که اساتید را خواه یا ناخواه وادار به استفاده از فناوری در تدریس می نماید. در نهایت, یافته ها در خصوص ملزومات شخصی بیانگر آن است که متداول ترین نیاز قبل از استفاده فناوری, داشتن دانش روشن از چگونگی و نحوه بکارگیری از فناوری می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، حبیب، محمدی برزگر، جعفر، و رییسی وانانی، رضا. (1394). عوامل تسهیل کننده بکارگیری فناوری های آموزشی در تدریس اساتید دانشگاه علوم انتظامی امین. آموزش در علوم انتظامی، 3(11 )، 103-122. SID. https://sid.ir/paper/506576/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی حبیب، محمدی برزگر جعفر، رییسی وانانی رضا. عوامل تسهیل کننده بکارگیری فناوری های آموزشی در تدریس اساتید دانشگاه علوم انتظامی امین. آموزش در علوم انتظامی[Internet]. 1394؛3(11 ):103-122. Available from: https://sid.ir/paper/506576/fa

    IEEE: کپی

    حبیب احمدی، جعفر محمدی برزگر، و رضا رییسی وانانی، “عوامل تسهیل کننده بکارگیری فناوری های آموزشی در تدریس اساتید دانشگاه علوم انتظامی امین،” آموزش در علوم انتظامی، vol. 3، no. 11 ، pp. 103–122، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/506576/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button