Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

649
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

540
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین تاثیر تداعی-های برند مؤثر بر شکل-گیری تصویر مقصد گردشگری در بین گردشگران داخلی بر اساس برندسازی مقصد گردشگری (مطالعه مقایسه ای قزوین و اصفهان)

صفحات

 صفحه شروع 64 | صفحه پایان 83

چکیده

قزوین از جمله شهرهایی است که با وجود قابلیت-های فراوان در صنعت گردشگری,هنوز موفقیت های لازم را در جذب گردشگر پیدا ننموده است,یکی از علل این مسئله می تواند فقدان تصویر گردشگری در ذهن مسافران و گردشگران باشد,این مقاله با روش توصیفی و تحلیلی به دنبال بررسی تصویر مقصد شهر قزوین در مقایسه با شهر اصفهان به عنوان یک مقصد گردشگری موفق می باشد,سئوالات اساسی این است که تصاویر کلی از قزوین و اصفهان در ذهن گردشگران چگونه می باشد؟و چه متغیرهایی در به وجود آوردن برند مقصد گردشگری از شهر قزوین در مقایسه با شهر اصفهان موثر می باشند؟مقاله حاضر با بکارگیری تکنیک تحلیل عاملی اکتشافی,تاییدیو مدل-سازی معادلات ساختاری در پی پاسخ به سئوالات اساسی و آزمون فرضیه-های آن شد,نتایج تحقیق نشان می دهد در حالی که تصویر منحصر به فرد داشتن از شهر قزوین تعیین کننده اصلی برای دیدن این شهر می باشد لیکن تصاویر شناختی و عاطفی عوامل اساسی دیدار از شهر اصفهان را تشکیل می دهند,همچنین نقش عامل تصویرکلی به عنوان واسطه میان تصاویر منحصر به فرد و عاطفی با تمایلات رفتاری گردشگران در رابطه با مدل قزوین,و نقش آن به-عنوان واسطه میان تداعی-های شناختی و عاطفی با تمایلات رفتاری گردشگران در رابطه با مدل اصفهان مورد تایید قرار گرفت,همچنیننتایج نشان می-دهد که میزان تأثیر تداعی-های برند بر تصویر کلی مقصد در یک مقصد برند شده ( اصفهان) متفاوت از یک مقصد فاقد برند ( قزوین) می باشد,ضمن اینکهتصویر مقصد,نقش مهمی در شکل-گیری رفتارهای آتی گردشگران دارد,بالاخره,اینکه بین هویت و تصویر برند در شهر قزوین شکاف معنی داری وجود دارد,این یافته نشان می دهد که مسئولین در امر گردشگری به دلیل عدم سیاستگذاری مطلوب,ضعف روابط عمومی و تبلیغات نتوانسته اند تصویر قوی وبرند مناسب از قزوین را ارایه دهند,حل این مشکل در گرو اتخاذ یک راهبرد اساسی است تا در کنار تقویت تصاویر منحصر به فرد از قزوین موضوع تقویت تصاویر شناختی و عاطفی نیز در دستور کار قرار گیرد تا تداعی های برند افزایش یابد,بر این اساس انجام تبلیغات موثر در کنار برپایی انواع اقدامات عملی از قبیل برگزاری جشنواره ها و میزبانی مسابقات ملی و بین المللی در قزوین توصیه می گردد,

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بیات، روح اله، و مرندی، مهسا. (1395). تبیین تاثیر تداعی-های برند مؤثر بر شکل-گیری تصویر مقصد گردشگری در بین گردشگران داخلی بر اساس برندسازی مقصد گردشگری (مطالعه مقایسه ای قزوین و اصفهان). گردشگری و توسعه، 5(1 (پیاپی 7) )، 64-83. SID. https://sid.ir/paper/515123/fa

    Vancouver: کپی

    بیات روح اله، مرندی مهسا. تبیین تاثیر تداعی-های برند مؤثر بر شکل-گیری تصویر مقصد گردشگری در بین گردشگران داخلی بر اساس برندسازی مقصد گردشگری (مطالعه مقایسه ای قزوین و اصفهان). گردشگری و توسعه[Internet]. 1395؛5(1 (پیاپی 7) ):64-83. Available from: https://sid.ir/paper/515123/fa

    IEEE: کپی

    روح اله بیات، و مهسا مرندی، “تبیین تاثیر تداعی-های برند مؤثر بر شکل-گیری تصویر مقصد گردشگری در بین گردشگران داخلی بر اساس برندسازی مقصد گردشگری (مطالعه مقایسه ای قزوین و اصفهان)،” گردشگری و توسعه، vol. 5، no. 1 (پیاپی 7) ، pp. 64–83، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/515123/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا