Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,247
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,988
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر محتوای الکترونیکی و تدریس به روش کارگاهی در یادگیری و یادداری درس ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 131 | صفحه پایان 151

چکیده

 مطالعه حاضر با هدف مقایسه تاثیر به کارگیری محتوای الکترونیکی آموزشی و روش تدریس کارگاهی بر یادگیری و یادداری درس ریاضی پایه سوم ابتدایی پسرانه شهرستان البرز انجام شده است. این پژوهش از نوع شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون - پس آزمون برای سه گروه نمونه بود. جامعه آماری پژوهش, دانش آموزان پایه سوم ابتدایی بودند که از این جامعه با توجه به نوع روش انتخابی (شبه آزمایشی), سه کلاس پایه سوم ابتدایی شامل 20 دانش آموز برای هر کلاس, با استفاده از روش تصادفی ساده انتخاب شدند. اطلاعات این تحقیق از برگزاری سه آزمون ریاضی (پیش آزمون, پس آزمون و آزمون با فاصله زمانی مشخص برای یادداری) در بین هر کلاس از دانش آموزان جمع آوری شد؛ برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی (شاخص های گرایش مرکزی و پراکندگی) و آمار استنباطی (بررسی نرمال بودن داده ها, آزمون کولموگروف - اسمیرنوف, آزمون کرویت موچلی و مقادیر اپسیلون برای بررسی یکنواختی کوواریانس ها و آزمون t مستقل برای بررسی فرضیه ها) استفاده شد. یافته ها نشان داد که استفاده از محتوای الکترونیکی و تدریس به روش کارگاهی در افزایش یادگیری و یادداری درس ریاضی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی موثر است و موجب افزایش سطح یادگیری و یادداری دانش آموزان می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بادله، علیرضا. (1396). تاثیر محتوای الکترونیکی و تدریس به روش کارگاهی در یادگیری و یادداری درس ریاضی. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 13(44 )، 131-151. SID. https://sid.ir/paper/516656/fa

    Vancouver: کپی

    بادله علیرضا. تاثیر محتوای الکترونیکی و تدریس به روش کارگاهی در یادگیری و یادداری درس ریاضی. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1396؛13(44 ):131-151. Available from: https://sid.ir/paper/516656/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا بادله، “تاثیر محتوای الکترونیکی و تدریس به روش کارگاهی در یادگیری و یادداری درس ریاضی،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 13، no. 44 ، pp. 131–151، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/516656/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا