مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

592
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

259
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رتبه بندی شاخص های شناسایی استعداد مدیران (مطالعه موردی: آموزش و پرورش استثنایی قم)

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 90

چکیده

 این مطلب که موفقیت سازمان های امروزی در درجه اول بستگی به سرمایه مدیریتی آنان دارد, امری کاملا پذیرفته شده و انکارنشدنی است. هدف از این پژوهش تدوین و رتبه بندی شاخص های استعدادهای مدیریتی مدیران مدارس آموزش و پرورش استثنایی قم است. پژوهش به روش آمیخته و به صورت ترکیبی از روش کمی و کیفی است. نمونه گیری بخش کیفی پژوهش, با فن گلوله برفی و با ابزار مصاحبه انجام شده است که بر مبنای آن, از میان 45 مدیر و معاون آموزش و پرورش استثنایی قم, 12 نفر برای مصاحبه انتخاب شده اند. در بخش کمی پژوهش از میان 180 معلم و مدیر آموزش و پرورش استثنایی, 120 نفر با استفاده از فرمول کوکران و با روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شده اند. در بخش کمی, روایی محتوا و پایایی با محاسبه ضرایب آلفای کرونباخ تایید شده است. در بخش کیفی, روایی با استراتژی ممیزی بیرونی و پایایی با شیوه پایایی بین دو کدگذار تایید شده است. داده های کیفی پژوهش با فن تحلیل تم و داده های کمی با نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شده است. نتیجه پژوهش, شناسایی 39 شاخص برای شناسایی مدیران برتر بوده است که شناخت روحیات دانش آموزان استثنایی, دانش در زمینه آموزش استثنایی, تجربه تدریس در مدارس استثنایی, توانایی درک دانش آموزان خاص و احترام به افراد, در رتبه اول اهمیت از دیدگاه معلمان و مدیران قرار گرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حمیدی زاده، علی، طهماسبی، رضا، و عالم زاده، پریسا. (1395). رتبه بندی شاخص های شناسایی استعداد مدیران (مطالعه موردی: آموزش و پرورش استثنایی قم). آموزش در علوم انسانی، -(2 )، 59-90. SID. https://sid.ir/paper/523170/fa

    Vancouver: کپی

    حمیدی زاده علی، طهماسبی رضا، عالم زاده پریسا. رتبه بندی شاخص های شناسایی استعداد مدیران (مطالعه موردی: آموزش و پرورش استثنایی قم). آموزش در علوم انسانی[Internet]. 1395؛-(2 ):59-90. Available from: https://sid.ir/paper/523170/fa

    IEEE: کپی

    علی حمیدی زاده، رضا طهماسبی، و پریسا عالم زاده، “رتبه بندی شاخص های شناسایی استعداد مدیران (مطالعه موردی: آموزش و پرورش استثنایی قم)،” آموزش در علوم انسانی، vol. -، no. 2 ، pp. 59–90، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/523170/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button