مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,391
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,552
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

9

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه باورهای خودکارآمدی، مسند مهار گذاری با موفقیت تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 218 | صفحه پایان 226

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف مطالعه رابطه بین خودکارآمدی عمومی, مسند مهارگذاری با موفقیت تحصیلی انجام گرفته است. نمونه آماری شامل 390 نفر از دانشجویان دانشکده های مختلف دانشگاه شهید بهشتی می باشند که با روش نمونه گیری تصادفی طبقاتی انتخاب شده اند. ابزار پژوهش عبارت بودند از: مقیاس خودکارآمدی عمومی شرر, مقیاس مسند مهارگذاری راتر و پرسشنامه جمعیت شناختی که به طور همزمان توسط گروه نمونه تکمیل گردید. برای ارزیابی آزمودنیها در موفقیت تحصیلی از معدل واحدهای گذرانده آنان سود جستیم. تجزیه و تحلیل آماری فرضیه های پژوهش در چارچوب ضریب همبستگی جزئی, آزمون t مستقل انجام گردید. نتایج پژوهش نشان داد که بین "خودکارآمدی عمومی" و "موفقیت تحصیلی", بین "مسند مهارگذاری" و "موفقیت تحصیلی" و بین "خودکارآمدی" و "مسند مهارگذاری", ارتباط معنی دار است و افراد با سطح خودکارآمدی بالا و مسند مهارگذاری درونی به طور معنی دار از موفقیت تحصیلی بیشتری برخوردارند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اصغرنژاد، طاهره، خداپناهی، محمدکریم، و حیدری، محمود. (1383). بررسی رابطه باورهای خودکارآمدی, مسند مهار گذاری با موفقیت تحصیلی. مجله روانشناسی، 8(3 (پیاپی 31))، 218-226. SID. https://sid.ir/paper/54398/fa

    Vancouver: کپی

    اصغرنژاد طاهره، خداپناهی محمدکریم، حیدری محمود. بررسی رابطه باورهای خودکارآمدی, مسند مهار گذاری با موفقیت تحصیلی. مجله روانشناسی[Internet]. 1383؛8(3 (پیاپی 31)):218-226. Available from: https://sid.ir/paper/54398/fa

    IEEE: کپی

    طاهره اصغرنژاد، محمدکریم خداپناهی، و محمود حیدری، “بررسی رابطه باورهای خودکارآمدی, مسند مهار گذاری با موفقیت تحصیلی،” مجله روانشناسی، vol. 8، no. 3 (پیاپی 31)، pp. 218–226، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/54398/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button