مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,661
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,327
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روابط هوش هیجانی با خودکارآمدی و سلامت روان و مقایسه آنها در دانش آموزان ممتاز و عادی

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 122

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی رابطه هوش هیجانی با خودکارآمدی و سلامت روان و مقایسه آن در دانش آموزان ممتاز و عادی پسر دوره متوسطه شهرستان اشنویه است. بدین منظور 249 دانش آموز به عنوان نمونه (115 دانش آموز ممتاز و 134 دانش آموز عادی) به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های هوش هیجانی شاته و همکاران, خودکارآمدی شرر و همکاران و سلامت عمومی گلدنبرگ استفاده شد. نتایج نشان داد که هوش هیجانی با خودکارآمدی و سلامت روان در هر دو گروه از دانش آموزان رابطه معناداری دارد (P<0.01). همچنین نتایج نشان داد که بین هوش هیجانی, باورهای خودکارآمدی و سلامت روان دانش آموزان ممتاز و عادی تفاوت معناداری وجود دارد (P<0.01).

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

محمدامینی، زرار، نریمانی، محمد، برهمند، اوشا، و صبحی قراملکی، ناصر. (1387). روابط هوش هیجانی با خودکارآمدی و سلامت روان و مقایسه آنها در دانش آموزان ممتاز و عادی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 10(35-36)، 107-122. SID. https://sid.ir/paper/356537/fa

Vancouver: کپی

محمدامینی زرار، نریمانی محمد، برهمند اوشا، صبحی قراملکی ناصر. روابط هوش هیجانی با خودکارآمدی و سلامت روان و مقایسه آنها در دانش آموزان ممتاز و عادی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1387؛10(35-36):107-122. Available from: https://sid.ir/paper/356537/fa

IEEE: کپی

زرار محمدامینی، محمد نریمانی، اوشا برهمند، و ناصر صبحی قراملکی، “روابط هوش هیجانی با خودکارآمدی و سلامت روان و مقایسه آنها در دانش آموزان ممتاز و عادی،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 10، no. 35-36، pp. 107–122، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/356537/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا