مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,209
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

680
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آزمون های تکوینی بر میزان یادگیری فراگیران دروس فیزیک رشته تکنولوژی پرتوشناسی

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 69

چکیده

 زمینه و هدف: برنامه ریزی آموزشی, روش تدریس و آزمون های مختلف تاثیرات متفاوتی بر روی یادگیری و نمرات فراگیران دارند. این مطالعه با هدف بررسی اثر آزمون های تکوینی بر میزان یادگیری دانشجویان در دروس فیزیک رشته تکنولوژی پرتوشناسی انجام شد.روش بررسی: در این مطالعه نیمه تجربی دو درس فیزیک پرتوشناسی (درس A) و رادیوبیولوژی (درس B), ارائه شده برای یک گروه 15 نفره از دانشجویان رشته تکنولوژی پرتوشناسی در مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد, انتخاب شدند. در طول نیمسال تحصیلی, با اطلاع قبلی دانشجویان, برای درس A هشت آزمون تکوینی برگزار شد. سایر شرایط تدریس و آزمون های میان ترم و پایان ترم برای هر دو درس تقریبا مشابه بود. برای اطمینان بیشتر, نمرات دو درس فیزیک دیگر, که با شرایط مشابه تدریس شده بودند, با نمرات دروس A و B مقایسه شدند. داده ها با استفاده از آزمون t مستقل تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: میانگین نمره هشت آزمون تکوینی 2.7±0.05 (از 4 نمره) بود. نمرات آزمون های میان ترم, پایان ترم و نمرات نهایی درس A بیشتر از درس B بود (P<0.001). میانگین نمره نهایی کلاس برای درس A (15.9±1.1) حدود 22% بیشتر از درس B (13±1.9) بود.نتیجه گیری: این مطالعه نشان میدهد انجام آزمون های تکوینی در طول نیمسال تحصیلی, باعث افزایش یادگیری دانشجویان رادیولوژی در دروس فیزیک می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فاتحی، داریوش. (1390). تاثیر آزمون های تکوینی بر میزان یادگیری فراگیران دروس فیزیک رشته تکنولوژی پرتوشناسی. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد (Journal of Shahrekord University of Medical Sciences)، 13(3)، 59-69. SID. https://sid.ir/paper/58834/fa

    Vancouver: کپی

    فاتحی داریوش. تاثیر آزمون های تکوینی بر میزان یادگیری فراگیران دروس فیزیک رشته تکنولوژی پرتوشناسی. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد (Journal of Shahrekord University of Medical Sciences)[Internet]. 1390؛13(3):59-69. Available from: https://sid.ir/paper/58834/fa

    IEEE: کپی

    داریوش فاتحی، “تاثیر آزمون های تکوینی بر میزان یادگیری فراگیران دروس فیزیک رشته تکنولوژی پرتوشناسی،” مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد (Journal of Shahrekord University of Medical Sciences)، vol. 13، no. 3، pp. 59–69، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/58834/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button