مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,667
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

799
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی درونی برنامه رشته پزشکی عمومی اصفهان مبتنی بر استانداردهای پایه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ارایه مدلی جهت اجرای ارزشیابی و تجزیه و تحلیل نتایج

صفحات

 صفحه شروع 552 | صفحه پایان 565

چکیده

 مقدمه: ضرورت ارتقای کیفیت آموزش در رشته پزشکی عمومی, مسوولان آموزشی کشور از جمله دانشکده پزشکی اصفهان, را بر آن داشت که هم راستا با حرکت جهانی و با استفاده از مدل ارزشیابی اعتباربخشی در جهت ارزیابی و بهبود کیفیت آموزش در این رشته دست به اقدام بزنند. این مقاله بر الگویی تاکید دارد که بر اساس آن مطالعه انجام, و سپس گزارش دهی شد.روش ها: این یک مطالعه توصیفی بوده که بر روی 7 حوزه از برنامه درسی رشته پزشکی عمومی انجام شده است. در الگوی مورد استفاده در این مطالعه, علاوه بر وضع موجود, میزان مطلوبیت نیز تعیین شد. چنانچه حداقل 70 درصد از نشانگرهای هر حوزه مطلوب بودند آن حوزه مطلوب, 40 تا 70 درصد از آنها مطلوب, نیمه مطلوب و اگر کمتر از 40 درصد از نشانگرها مطلوب بودند آن حوزه نامطلوب بود. مطالعه این مراحل را داشت: تشکیل کمیته ارزیابی درونی, تعیین عوامل, ملاک ها و نشانگرها, برگزاری کارگاه آموزشی, تهیه ابزارهای جمع آوری اطلاعات, جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها, تدوین گزارش و ارایه پیشنهادات.نتایج: در حوزه رسالت 70 درصد, برنامه آموزشی 80 درصد, هیات علمی 74 درصد, منابع 54 درصد, مدیریت عالی و اجرایی 75 درصد, دانشجو 34 درصد, ارزشیابی 61 درصد و در کل, 57 درصد از نشانگرها مطلوب بودند.نتیجه گیری: حوزه های دانشجو, منابع و ارزشیابی نیاز به برنامه ریزی و بهبود مداوم دارند. تدوین سازوکار مشخص جهت انتخاب مدیران آموزشی, استفاده از راهبردهای نوین آموزشی, تقویت نظام ارزیابی آزمون ها و افزایش اختیارات دانشکده در برخورداری از منابع آموزشی بالینی از پیشنهادات پژوهشگر می باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا