مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,102
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

281
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

8

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

علل مشروط شدن دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 99

چکیده

 مقدمه: بررسی عوامل موثر در افت تحصیلی می تواند برای دست اندرکاران آموزشی, تصویری روشن تر از کارکرد دانشگاه فراهم نماید و امکان دستکاری و مداخله مناسب برای کاهش عوارض افت تحصیلی را به دنبال داشته باشد. این مطالعه با هدف بررسی علل مشروط شدن دانشجویان داشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز انجام شد.روش ها: در این مطالعه پیمایشی که در سال تحصیلی 84-1383 در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور انجام شد, نمونه تحقیق 100 دانشجوی مشروط و 100 دانشجوی غیر مشروط بودند. جمع آوری اطلاعات با پرسشنامه های ویژگی های فردی, رضایت از رشته تحصیلی, رضایت از دانشگاه, سلامت روان, فشارزاهای تحصیلی انجام شد. داده ها با آزمون های مجذور کای و t و نرم افزار SPSS تحلیل شد.نتایج: مشروط شدن در دانشجویان مرد و متاهل بیشتر بود. دانشجویان مشروط برای تامین هزینه های زندگی بیشتر کار شخصی می کردند. دیپلم آنها بیشتر از شهرستان و روستاها و بخش, قبولی شهریور, سهمیه ایثارگران, دارای معدل پیش دانشگاهی کمتر, با فاصله بیشتر بین اخذ دیپلم و پذیرفته شدن در دانشگاه, سن بیشتر, پدر و مادر کم سواد و با مشاغل پایین تر بودند. دانشجویان مشروط از رشته تحصیلی رضایت کمتری داشته و از سلامت روانی پایین تری برخوردار بودند. دانشجویان مشروط فشارزاهای بیشتری را در محیط خوابگاهی, شرایط آموزشی, محیط آموزشی و دانش آموختگی تجربه کرده بودند.نتیجه گیری: دست اندرکاران آموزش باید با توجه به متغیرهای موثر بر عملکرد تحصیلی و مشروط شدن دانشجویان, راهبردهای مناسبی را طراحی و اجرا نمایند تا بر اساس شناخت دقیق همین ویژگی ها, بتوان دانشجویان در معرض خطر را شناسایی و با مشاوره های مناسب امکانات بهتری برای آنان فراهم نمود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مطلق، محمداسماعیل، الهام پور، حسین، و شکورنیا، عبدالحسین. (1387). علل مشروط شدن دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 8(1 ( پیاپی 19))، 91-99. SID. https://sid.ir/paper/59055/fa

    Vancouver: کپی

    مطلق محمداسماعیل، الهام پور حسین، شکورنیا عبدالحسین. علل مشروط شدن دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1387؛8(1 ( پیاپی 19)):91-99. Available from: https://sid.ir/paper/59055/fa

    IEEE: کپی

    محمداسماعیل مطلق، حسین الهام پور، و عبدالحسین شکورنیا، “علل مشروط شدن دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 8، no. 1 ( پیاپی 19)، pp. 91–99، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59055/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button