مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,382
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

605
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر آموزش و ارزیابی بالینی به روش مجموعه کار با روش تلفیقی، بر یادگیری شناختی دانشجویان پرستاری در محیط های بالینی

صفحات

 صفحه شروع 245 | صفحه پایان 253

چکیده

 مقدمه: استفاده از روش مجموعه کار در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری رو به افزایش است. مطالعات کیفی نشان داده اند که این روش می تواند سبب ارتقای یادگیری بالینی دانشجویان شود ولی تاکنون این تاثیر به صورت کمی تایید نشده است. بنابراین, هدف این مطالعه بررسی تاثیر آموزش و ارزیابی بالینی به روش مجموعه کار بر یادگیری شناختی دانشجویان پرستاری در محیط های بالینی است.روش ها: این مطالعه شبه تجربی در دانشکده پرستاری و مامایی تبریز انجام شد. جامعه پژوهش تمامی دانشجویان سال آخر پرستاری بودند که با روش غیر تصادفی به گروه های شاهد (15 دانشجو) و تجربی (20 دانشجو) تقسیم شدند. آموزش و ارزیابی بالینی در زمینه اهداف شناختی در بخش مراقبت های ویژه قلبی در دانشجویان گروه های تجربی با روش مجموعه کار و در دانشجویان گروه های شاهد با روش تلفیقی انجام گرفت. برای سنجش یادگیری یک آزمون شناختی محقق ساخته طراحی شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار آماری SPSS و آزمون های t با نمونه های زوج و مستقل استفاده گردید.نتایج: هر دو روش تلفیقی و مجموعه کار توانستند به صورت معناداری یادگیری شناختی دانشجویان پرستاری را ارتقا دهند. در مقایسه دو روش, روش مجموعه کار به صورت معناداری بیشتر از روش تلفیقی یادگیری شناختی را ارتقا داد.نتیجه گیری: روش مجموعه کار روشی مناسب برای ارتقای یادگیری شناختی دانشجویان پرستاری در محیط های بالینی می باشد ولی تایید این یافته نیازمند مطالعات بیشتری است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ولی زاده، سوسن، رحمانی، آزاد، داوودی، عارفه، و امینیایی، نسیم. (1390). مقایسه تاثیر آموزش و ارزیابی بالینی به روش مجموعه کار با روش تلفیقی, بر یادگیری شناختی دانشجویان پرستاری در محیط های بالینی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11(3 (پیاپی 32))، 245-253. SID. https://sid.ir/paper/59127/fa

    Vancouver: کپی

    ولی زاده سوسن، رحمانی آزاد، داوودی عارفه، امینیایی نسیم. مقایسه تاثیر آموزش و ارزیابی بالینی به روش مجموعه کار با روش تلفیقی, بر یادگیری شناختی دانشجویان پرستاری در محیط های بالینی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1390؛11(3 (پیاپی 32)):245-253. Available from: https://sid.ir/paper/59127/fa

    IEEE: کپی

    سوسن ولی زاده، آزاد رحمانی، عارفه داوودی، و نسیم امینیایی، “مقایسه تاثیر آموزش و ارزیابی بالینی به روش مجموعه کار با روش تلفیقی, بر یادگیری شناختی دانشجویان پرستاری در محیط های بالینی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 3 (پیاپی 32)، pp. 245–253، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59127/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا