مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,369
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

782
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

درک دانشجویان پرستاری از محیط یادگیری بالینی

صفحات

 صفحه شروع 641 | صفحه پایان 650

چکیده

 مقدمه: آموزش بالینی نقش کلیدی در پرستاری دارد. یکی از مهم ترین عوامل شناخته شده در زمینه موفقیت برنامه های آموزش پرستاری محیط های یادگیری است. هدف از انجام این مطالعه بررسی درک دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و کرمان از محیط یادگیری بالینی است.روش ها: این مطالعه توصیفی بر روی 133 دانشجو مشغول به تحصیل در دانشکده پرستاری کرمان و جیرفت در سال 93-1392 انجام شد. اطلاعات از طریق پرسشنامه پژوهشگر ساخته جمع آوری گردید. پرسشنامه با استفاده از مطالعات چیوان هان, ساریکوسکی, کاچیوالا و سکالویک تهیه شد و روایی آن با ضریب روایی 0.8 و پایایی آن با استفاده از روش آزمون مجدد و ضریب همبستگی 0.74 تایید شد. مقیاس پرسشنامه شش درجه ای به صورت کاملا مناسب, مناسب, تقریبا مناسب, تقریبا نامناسب, نامناسب و کاملا نامناسب با شیوه نمره دهی از صفر تا پنج بود. داده ها با استفاده از آزمون های آماری تی تست, پیرسون و ANOVA مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج: میانگین نمره کل بدست آمده از درک محیط یادگیری بالینی 2.79±0.63 از 5 می باشد. کم ترین نمره مربوط به حیطه حمایت توسط پرسنل (2.24±1.18) و بیش ترین نمره مربوط به حیطه ارتباط نظارتی (3.01±1.08) بود. میانگین نمره کل درک محیط یادگیری بالینی در دانشجویان پسر و دختر (t=2.297, p=0.023) و در سال تحصیلی دوم و سوم و چهارم (f=3.43, p=0.035) از لحاظ آماری تفاوت معناداری داشت.نتیجه گیری: نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد درک دانشجویان پرستاری از محیط یادگیری بالینی در سطح متوسط است. در این راستا پیشنهاد می شود الگوی مدیریتی بخش ها مورد توجه بیش تری قرار گیرد و الگوهای موفق و دلایل آن شناسایی شوند, به طوری که یادگیری دانشجویان و روحیه کارگروهی در تمامی بخش ها تقویت شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    میرزایی، رضا، برهانی، فریبا، و فصیحی هرندی، طیبه. (1393). درک دانشجویان پرستاری از محیط یادگیری بالینی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 14(7)، 641-650. SID. https://sid.ir/paper/59082/fa

    Vancouver: کپی

    میرزایی رضا، برهانی فریبا، فصیحی هرندی طیبه. درک دانشجویان پرستاری از محیط یادگیری بالینی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1393؛14(7):641-650. Available from: https://sid.ir/paper/59082/fa

    IEEE: کپی

    رضا میرزایی، فریبا برهانی، و طیبه فصیحی هرندی، “درک دانشجویان پرستاری از محیط یادگیری بالینی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 14، no. 7، pp. 641–650، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59082/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button