مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

894
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

211
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل تسهیل گر و ممانعت کننده در استفاده از روش یادگیری از همتایان در آموزش بالین از دیدگاه دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 569 | صفحه پایان 579

چکیده

 مقدمه: آموزش و یادگیری از همتایان یک مداخله آموزشی موثر برای دانشجویان علوم سلامت در محیط های بالینی است. مطالعه حاضر به بررسی عمیق عوامل تسهیل گر و ممانعت کننده کاربرد این روش در بالین می پردازد.روش ها: پژوهش حاضر یک مطالعه کیفی از نوع تحلیل محتوا است؛ که به دلیل ماهیت کار جهت جمع آوری داده ها از شیوه بحث متمرکز گروهی استفاده گردید. دو گروه (15 نفر) از دانشجویان کارشناسی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر که در سال 1388 در یکی از بخش های کودکان یا نوزادان به روش همتایان آموزش دیده بودند, به بیان چگونگی تجاربشان از یادگیری از همتایان پرداختند.نتایج: تجزیه و تحلیل مصاحبه ها سه طبقه شامل نوع و حجم کار, نقش آموزشی مربی و ویژگی های دانشجویان را به عنوان عوامل تسهیل گر یادگیری از همتایان؛ و سه طبقه تنش در محیط, نظارت حاشیه ای مربی و عملکرد رقابتی دانشجویان را عوامل ممانعت کننده در روند یادگیری از همتایان شناسایی نمود.نتیجه گیری: بر اساس نتایج این پژوهش بهتر است مربیان جهت اجرای این شیوه دانشجویان را توجیه نموده و ابتدا با حجم کار کم و با استرس کمتر به آموزش دانشجویان در به کارگیری این روش بپردازند و خود نیز نظارت بر اجرای صحیح آن داشته باشند. همچنین لزوم پرداختن بیشتر محققان در رشته های مختلف به این حیطه را پیشنهاد می نماید.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    روانی پور، مریم، کمالی، فرحناز، بحرینی، مسعود، و واحدپرست، حکیمه. (1390). عوامل تسهیل ‌گر و ممانعت ‌کننده در استفاده از روش یادگیری از همتایان در آموزش بالین از دیدگاه دانشجویان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11(6 (پیاپی 35))، 569-579. SID. https://sid.ir/paper/59300/fa

    Vancouver: کپی

    روانی پور مریم، کمالی فرحناز، بحرینی مسعود، واحدپرست حکیمه. عوامل تسهیل ‌گر و ممانعت ‌کننده در استفاده از روش یادگیری از همتایان در آموزش بالین از دیدگاه دانشجویان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1390؛11(6 (پیاپی 35)):569-579. Available from: https://sid.ir/paper/59300/fa

    IEEE: کپی

    مریم روانی پور، فرحناز کمالی، مسعود بحرینی، و حکیمه واحدپرست، “عوامل تسهیل ‌گر و ممانعت ‌کننده در استفاده از روش یادگیری از همتایان در آموزش بالین از دیدگاه دانشجویان پرستاری،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 6 (پیاپی 35)، pp. 569–579، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59300/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button