مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

796
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

591
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه دیدگاه واقعی و ترجیحی دانشجویان پرستاری از محیط یادگیری بالینی در دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال 1388

صفحات

 صفحه شروع 457 | صفحه پایان 466

چکیده

 مقدمه: با توجه به اهمیت دیدگاه دانشجویان در ارزیابی محیط یادگیری بالینی, این مطالعه با هدف تعیین و مقایسه دیدگاه واقعی و ترجیحی دانشجویان پرستاری از محیط های یادگیری بالینی در دانشگاه علوم پزشکی اراک انجام گرفت.روش: این یک مطالعه تحلیلی مقطعی است. 110 دانشجوی پرستاری پس از اتمام کارآموزی, نسخه های واقعی و ترجیحی پرسشنامه محیط یادگیری بالینی را تکمیل کردند. 340 فرم ترجیحی و 110 فرم واقعی تکمیل گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون T استفاده گردید.نتایج: مجموع نمرات دیدگاه ترجیحی نسبت به دیدگاه واقعی بالاتر بوده و اختلاف آن از نظر آماری معنادار بود. بیشترین و کمترین میانگین نمرات دیدگاه واقعی به ترتیب مربوط به حیطه شرح وظایف (21.01) و حیطه نوآوری در آموزش (13.33) بود. بیشترین و کمترین میانگین نمرات دیدگاه ترجیحی به ترتیب مربوط به رضایت (25.82) و فردی سازی (22.81) بود.نتیجه گیری: نتایج نشان می دهد در مقایسه با دیدگاه واقعی, دانشجویان ترجیح می دهند که محیط های بالینی دانشگاه علوم پزشکی اراک از نظر ابعاد نوآوری آموزشی, رضایت, شرح وظایف, روابط بین فردی, فردی سازی, و مشارکت در سطح بالاتری قرار داشته باشند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضایی، کوروش، کوهستانی، حمیدرضا، و باغچقی، نیره. (1390). مقایسه دیدگاه واقعی و ترجیحی دانشجویان پرستاری از محیط یادگیری بالینی در دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال 1388. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11(5 (پیاپی 34))، 457-466. SID. https://sid.ir/paper/59399/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی کوروش، کوهستانی حمیدرضا، باغچقی نیره. مقایسه دیدگاه واقعی و ترجیحی دانشجویان پرستاری از محیط یادگیری بالینی در دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال 1388. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1390؛11(5 (پیاپی 34)):457-466. Available from: https://sid.ir/paper/59399/fa

    IEEE: کپی

    کوروش رضایی، حمیدرضا کوهستانی، و نیره باغچقی، “مقایسه دیدگاه واقعی و ترجیحی دانشجویان پرستاری از محیط یادگیری بالینی در دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال 1388،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 5 (پیاپی 34)، pp. 457–466، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59399/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button