مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,913
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

746
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه دو روش سخنرانی و بسته آموزشی در تغییر آگاهی و نگرش بهداشت بلوغ دختران

صفحات

 صفحه شروع 327 | صفحه پایان 332

کلیدواژه

چکیده

 مقدمه: لزوم اجرای برنامه های آموزش بهداشت مستمر و طراحی شده جهت دختران نوجوان در زمینه بهداشت بلوغ و انتخاب روش مناسب آموزش, در موفقیت تدریس ضروری می باشد. مطالعه حاضر با هدف مقایسه تاثیر دو روش آموزش (سخنرانی - بسته آموزشی) بر آگاهی و نگرش دختران در مورد بهداشت بلوغ در مدارس دخترانه مقطع راهنمایی جزیره کیش در سال تحصیلی 1388-1387 طراحی و اجرا شد.روش کار: طی یک مطالعه مداخله ای, 200 نفر از دانش آموزان مدارس مقطع راهنمایی جزیره کیش از طریق نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. گردآوری اطلاعات مربوط به مشخصات دموگرافیک و آگاهی و نگرش دانش آموزان از طریق پرسشنامه انجام شد. دانش آموزان به دو گروه مساوی تقسیم شدند. به یک گروه از طریق ارائه بسته آموزشی و به گروه دیگر از طریق سخنرانی در طی یک جلسه دو ساعته آموزش داده شد. مرحله دوم پژوهش یک ماه بعد انجام شد و مجددا پرسشنامه ها تکمیل گردید. نتایج با استفاده از نرم افزار SPSS و روشهای آماری توصیفی و آزمونهای t و کای اسکوئر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.نتایج: بر اساس نتایج مطالعه, میانگین نمرات آگاهی و نگرش بعد از آموزش نسبت به میانگین نمرات قبل از آموزش در هر دو گروه افزایش نشان داد (P<0.001). تفاوت میانگین و انحراف معیار نمرات آگاهی بعد از آموزش در گروه سخنرانی بیشتر از این تفاوت در گروه بسته آموزشی بوده و از نظر آماری اختلاف معنی داری را نشان داد (P<0.001). اما تفاوت میانگین و انحراف معیار نمرات نگرش بعد از آموزش در دو گروه نه تنها اختلاف معنی داری را نشان نداد بلکه حاکی از برتری اندک تاثیر روش بسته آموزشی در حیطه نگرش بود.نتیجه گیری: هر دو روش آموزشی سخنرانی و بسته آموزشی در ارتقا سطح آگاهی و نگرش دختران نوجوان در زمینه بهداشت بلوغ موثر بودند. روش سخنرانی در افزایش سطح آگاهی موثرتر از روش بسته آموزشی بود ولی در افزایش سطح نگرش روش بسته آموزشی بر روش سخنرانی ارجحیت داشت.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مجلسی، فرشته، رحیمی، عباس، محمودی، مریم، و حسین زاده، پیام. (1390). مقایسه دو روش سخنرانی و بسته آموزشی در تغییر آگاهی و نگرش بهداشت بلوغ دختران. مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)، 15(4)، 327-332. SID. https://sid.ir/paper/60204/fa

    Vancouver: کپی

    مجلسی فرشته، رحیمی عباس، محمودی مریم، حسین زاده پیام. مقایسه دو روش سخنرانی و بسته آموزشی در تغییر آگاهی و نگرش بهداشت بلوغ دختران. مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)[Internet]. 1390؛15(4):327-332. Available from: https://sid.ir/paper/60204/fa

    IEEE: کپی

    فرشته مجلسی، عباس رحیمی، مریم محمودی، و پیام حسین زاده، “مقایسه دو روش سخنرانی و بسته آموزشی در تغییر آگاهی و نگرش بهداشت بلوغ دختران،” مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)، vol. 15، no. 4، pp. 327–332، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/60204/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button