مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,357
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

885
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین عدالت سازمانی، رضایت شغلی و تعهد عاطفی با رفتار شهروندی مشتری مدار پرستاران مورد مطالعه: بیمارستان امام رضا (ع)

صفحات

 صفحه شروع 84 | صفحه پایان 97

چکیده

 زمینه و هدف: حساسیت کار پرستاران, اضطراب در شغل و مراقبت از بیماران, لزوم رفتار داوطلبانه فراتر از نقش در بین آن ها را در قالب رفتار شهروندی مشتری مدار برجسته می سازد. در این راستا این تحقیق بر آن بود که به آزمون اثر عمده ترین عوامل موثر بر بروز رفتار شهروندی مشتری مدار پرستاران بپردازد.روش بررسی: در این مطالعه مقطعی, داده ها با استفاده از پرسشنامه از 198 پرستار در بیمارستان امام رضا (ع)مشهد, جمع آوری شد و از روش معادلات ساختاری برای آزمون روابط پیشنهادی تحقیق استفاده به عمل آمد.یافته ها: بر اساس آزمون فرضیه ها, اثر عدالت رویه ای, عدالت توزیعی, رضایت شغلی و تعهد سازمانی بر ارایه خارجی و تاثیر داخلی به عنوان دو مولفه از رفتار شهروندی مشتری مدار مورد تایید قرار گرفت. هم چنین تاثیر عدالت تعاملی بر تاثیر داخلی و مولفه سوم رفتار شهروندی مشتری مدار یا تحویل خدمت, تایید شد.نتیجه گیری: از آنجا که عدالت رویه ای در شکل دهی به رضایت شغلی و تعهد سازمانی, و از طریق آن ها بر رفتار شهروندی مشتری مدار پرستاران از بیشترین تاثیر در مقایسه با بقیه ابعاد عدالت برخوردار بوده, بنابراین سیاست ها و رویه های تنظیمی باید به نحوی باشند که پرستاران آن ها را دور از تبعیض و منصفانه بدانند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرتضوی، سعید، و کارگذار، نغمه. (1391). بررسی رابطه بین عدالت سازمانی, رضایت شغلی و تعهد عاطفی با رفتار شهروندی مشتری مدار پرستاران مورد مطالعه: بیمارستان امام رضا (ع). مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان (Journal of Advances in Medical and Biomedical Research)، 20(80)، 84-97. SID. https://sid.ir/paper/61600/fa

    Vancouver: کپی

    مرتضوی سعید، کارگذار نغمه. بررسی رابطه بین عدالت سازمانی, رضایت شغلی و تعهد عاطفی با رفتار شهروندی مشتری مدار پرستاران مورد مطالعه: بیمارستان امام رضا (ع). مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان (Journal of Advances in Medical and Biomedical Research)[Internet]. 1391؛20(80):84-97. Available from: https://sid.ir/paper/61600/fa

    IEEE: کپی

    سعید مرتضوی، و نغمه کارگذار، “بررسی رابطه بین عدالت سازمانی, رضایت شغلی و تعهد عاطفی با رفتار شهروندی مشتری مدار پرستاران مورد مطالعه: بیمارستان امام رضا (ع)،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان (Journal of Advances in Medical and Biomedical Research)، vol. 20، no. 80، pp. 84–97، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/61600/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا