مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

396
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

618
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین دیدگاه اعضای هیئت علمی و دانشجویان نسبت به ارزیابی مهارت نرم در پذیرش دانشجویان دندانپزشکی

صفحات

 صفحه شروع 197 | صفحه پایان 208

چکیده

 مقدمه: امروزه در حرفه های مراقبت سلامت ارزیابی مهارت های نرم در فرایند پذیرش دانشجویان مورد توجه ویژه قرار گرفته است ولی در جامعه ما پذیرش دانشجویان صرفا بر اساس معیار های علمی صورت می گیرد و ارزیابی مهارت های نرم در انتخاب آنها مغفول واقع شده است. با توجه به اهمیت مهارت های نرم در کیفیت عملکرد حرفه دندانپزشکی, این مطالعه به منظور تبیین دیدگاه اعضای هیات علمی و دانشجویان نسبت به ارزیابی مهارت های نرم در پذیرش دانشجویان دندانپزشکی انجام گردید. مواد و روش ها: طراحی پژوهش حاضر به صورت کیفی-توصیفی بود. جامعه آماری این مطالعه شامل اعضای هیات علمی و دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه اصفهان و مازندران بود که به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. داده ها از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته جمع آوری گردید و برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش تحلیل محتوای مرسوم استفاده شد. یافته ها: تجزیه و تحلیل مصاحبه های مشارکت کنندگان منجر به استخراج دو طبقه اصلی؛ بستر نظری و عملی ارزیابی مهارت های نرم در پذیرش دانشجویان دندانپزشکی گردید. در بستر نظری اکثر اعضای هیات علمی و دانشجویان, دیدگاه موافقی نسبت به لزوم ارزیابی مهارت های نرم در پذیرش دانشجویان دندانپزشکی داشتند. در بستر عملی ارزیابی مهارت های نرم, مشارکت کنندگان به چالش های فرهنگی-اجتماعی از قبیل؛ کاهش عدالت در پذیرش دانشجویان, افزایش پارتی بازی در پذیرش و چالش های اجرایی از قبیل؛ دشواری ارزیابی مهارت های نرم, عدم آموزش مهارت های نرم در دوران آموزشی قبل از دانشگاه و صلاحیت ارزیابی کنندگان اشاره نمودند. نتیجه گیری: با توجه به نگرش موافق اکثر مشارکت کنندگان نسبت به ارزیابی مهارت های نرم در پذیرش دانشجویان دندانپزشکی در این مطالعه پیشنهاد می گردد برنامه ریزان آموزش دندانپزشکی با طراحی و اجرای پژوهش های جامع بستر های عملی مناسب را با هماهنگی سازمان سنجش برای ارزیابی مهارت های نرم در پذیرش دانشجویان دندانپزشکی فراهم نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ولی پورخواجه غیاثی، رقیه، لیاقتدار، محمدجواد، نیلی، محمدرضا، و شیرازی، ماندانا. (1398). تبیین دیدگاه اعضای هیئت علمی و دانشجویان نسبت به ارزیابی مهارت نرم در پذیرش دانشجویان دندانپزشکی. مجله دانشکده دندانپزشکی مشهد، 43(2 )، 197-208. SID. https://sid.ir/paper/74177/fa

    Vancouver: کپی

    ولی پورخواجه غیاثی رقیه، لیاقتدار محمدجواد، نیلی محمدرضا، شیرازی ماندانا. تبیین دیدگاه اعضای هیئت علمی و دانشجویان نسبت به ارزیابی مهارت نرم در پذیرش دانشجویان دندانپزشکی. مجله دانشکده دندانپزشکی مشهد[Internet]. 1398؛43(2 ):197-208. Available from: https://sid.ir/paper/74177/fa

    IEEE: کپی

    رقیه ولی پورخواجه غیاثی، محمدجواد لیاقتدار، محمدرضا نیلی، و ماندانا شیرازی، “تبیین دیدگاه اعضای هیئت علمی و دانشجویان نسبت به ارزیابی مهارت نرم در پذیرش دانشجویان دندانپزشکی،” مجله دانشکده دندانپزشکی مشهد، vol. 43، no. 2 ، pp. 197–208، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/74177/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button