مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,519
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

787
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

6

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگاهی تحلیلی بر عملکرد هنرستانهای کاردانش، موردی از ارزشیابی کیفیت بروندادهای هنرستانهای کاردانش منطقه 2 شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 119 | صفحه پایان 163

چکیده

 این پژوهش از نوع پژوهشهای توصیفی, کاربردی و ارزشیابی است که با هدف ارزشیابی کیفیت عملکرد (بروندادها) هنرستانهای کاردانش منطقه 2 شهر تهران اجرا شده است. منابع گردآوری اطلاعات در مرحله «تدوین معیارهای قضاوت» شامل متخصصان و اساتید, هنرآموزان, مدیران و معاونان هنرستانها, کارشناسان کاردانش و فنی… حرفه…ای و در مرحله «ارزشیابی کیفیت بروندادها» شامل سه زیر جامعه: مدیران هنرستانها, دانش آموختگان و کارفرمایان است که با بهره گیری از روش سرشماری و نمونه گیری تصادفی ساده مورد بررسی قرار گرفته است. برای انجام دادن پژوهش, با اقتباس از «تجارب موجود در سطح ملی و بین المللی», «الگوی عناصر سازمانی» و «نظام نشانگرهای آموزش و پرورش», عوامل (7 عامل) و نشانگرهای مورد نیاز (45 نشانگر) در دو طبقه «بروندادهای اقتصادی» و «بروندادهای غیراقتصادی», تدوین شده است. سپس با بهره گیری از «پرسشنامه معیارهای قضاوت» و کاربرد «فن دلفی» «معیارهای قضاوت», تدوین شده است. با بهره گیری از عوامل و نشانگرهای تدوین شده, ابزارهای پژوهش شامل سه پرسشنامه, با در نظرگرفتن روایی (روایی محتوا) و پایایی (آلفای کرونباخ) تهیه شده است. پس از گرد آوری داده ها, با بهره گیری از معیارهای قضاوت, وضع موجود بروندادها ارزشیابی شد. در نهایت از 7 عامل مورد بررسی, 5 عامل «برونداد واسطه ای (پیشرفت و افت تحصیلی)», «تحقق اهداف اجتماعی ـ آموزشی», «دانش آموختگان (دانش, مهارت, خلاقیت)», «اشتغال» و «کارآفرینی» در سطح «نامطلوب» و 2 عامل «ادامه تحصیل » و «رضایت کارفرمایان» نیز در سطح «نسبتا مطلوب» ارزشیابی شده است و در هر دو طبقه «بروندادهای اقتصادی» و « بروندادهای غیر اقتصادی» وضعیت موجود در سطح «نامطلوب» و در نهایت عملکرد این هنرستانها در سطح «نامطلوب» ارزشیابی شده است. در ادامه, برای بهبود وضعیت موجود, پیشنهادها و راهکارهایی ارایه شده است. از نتایج این ارزشیابی می توان در برنامه ریزیهای آتی هنرستانهای کاردانش و بهبود کیفیت همه جانبه آنها استفاده کرد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

صالحی، کیوان، زین آبادی، حسن رضا، و کیامنش، علیرضا. (1385). نگاهی تحلیلی بر عملکرد هنرستانهای کاردانش, موردی از ارزشیابی کیفیت بروندادهای هنرستانهای کاردانش منطقه 2 شهر تهران. نوآوری های آموزشی، 5(16)، 119-163. SID. https://sid.ir/paper/75423/fa

Vancouver: کپی

صالحی کیوان، زین آبادی حسن رضا، کیامنش علیرضا. نگاهی تحلیلی بر عملکرد هنرستانهای کاردانش, موردی از ارزشیابی کیفیت بروندادهای هنرستانهای کاردانش منطقه 2 شهر تهران. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1385؛5(16):119-163. Available from: https://sid.ir/paper/75423/fa

IEEE: کپی

کیوان صالحی، حسن رضا زین آبادی، و علیرضا کیامنش، “نگاهی تحلیلی بر عملکرد هنرستانهای کاردانش, موردی از ارزشیابی کیفیت بروندادهای هنرستانهای کاردانش منطقه 2 شهر تهران،” نوآوری های آموزشی، vol. 5، no. 16، pp. 119–163، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75423/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button