مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,903
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,761
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

7

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی پیش بینی پیشرفت تحصیلی ریاضی: نقش اهداف پیشرفت و ابعاد درگیری تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 46

کلیدواژه

اهداف پیشرفت (تبحری Q3
اجتناب - عملکرد) Q3

چکیده

 500 دانش آموز پایه سوم رشته ریاضی (250 دختر و 250 پسر) دبیرستان های شهر شیراز با هدف ارایه الگوی پیش بینی پیشرفت تحصیلی ریاضی بر اساس اهداف پیشرفت و ابعاد گوناگون درگیری تحصیلی, به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. آنان به پرسشنامه ای که از خرده مقیاس های تلاش (دوپیرات و مارین (2005, اهداف پیشرفت (میدلتن و میگلی (1997 و درگیری شناختی و ارزش تکلیف (پینتریج و همکاران (1991 تشکیل شده بود, پاسخ دادند. عملکرد ریاضی دانش آموزان با معدل پایان سال درس حسابان سنجیده شد. نتایج پژوهش به طور کلی نشان داد که رابطه اهداف پیشرفت و پیشرفت تحصیلی ریاضی, تحت تاثیر ابعاد درگیری تحصیلی است. اهداف تبحری از طریق راهبردهای فراشناختی, ارزش تکلیف و تلاش بر پیشرفت تحصیلی به صورت غیرمستقیم و مثبت تاثیر می گذارد. اهداف رویکرد - عملکرد توسط راهبردهای شناختی تاثیری غیرمستقیم و منفی بر پیشرفت ریاضی می گذارد. تاثیر اهداف اجتناب - عملکرد بر پیشرفت ریاضی منفی و مستقیم است. همچنین نقش واسط های ابعاد درگیری تحصیلی در رابطه میان اهداف پیشرفت و پیشرفت ریاضی, تایید شد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

    ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حجازی، الهه، رستگار، احمد، و قربان جهرمی، رضا. (1387). الگوی پیش بینی پیشرفت تحصیلی ریاضی:‌ نقش اهداف پیشرفت و ابعاد درگیری تحصیلی. نوآوری های آموزشی، 7(28)، 29-46. SID. https://sid.ir/paper/75519/fa

    Vancouver: کپی

    حجازی الهه، رستگار احمد، قربان جهرمی رضا. الگوی پیش بینی پیشرفت تحصیلی ریاضی:‌ نقش اهداف پیشرفت و ابعاد درگیری تحصیلی. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1387؛7(28):29-46. Available from: https://sid.ir/paper/75519/fa

    IEEE: کپی

    الهه حجازی، احمد رستگار، و رضا قربان جهرمی، “الگوی پیش بینی پیشرفت تحصیلی ریاضی:‌ نقش اهداف پیشرفت و ابعاد درگیری تحصیلی،” نوآوری های آموزشی، vol. 7، no. 28، pp. 29–46، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75519/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button