مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,066
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,177
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر بازی های ریتمیک بر مهارت های اجتماعی کودکان پیش دبستانی مبتلا به اختلال نقص توجه / بیش فعالی

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 96

چکیده

 زمینه و هدف: اختلال نقص توجه / بیش فعالی شایع ترین اختلال روانپزشکی دوران کودکی از نظر میزان مراجعه به مراکز خدمات درمانی است. این مطالعه به منظور تعیین اثر بازی های ریتمیک بر مهارت های اجتماعی کودکان پیش دبستانی مبتلا به اختلال نقص توجه / بیش فعالی انجام شد.روش بررسی: در این مطالعه از نوع شبه تجربی به همراه پیش آزمون, پس آزمون به همراه گروه شاهد, 30 نفر از دانش آموزان پیش دبستانی شهر اصفهان که به اختلال نقص توجه / بیش فعالی مبتلا بودند؛ به صورت غیرتصادفی در دو گروه قرار داده شدند. ابزار مورد استفاده, پرسشنامه کانرز سال 1997 و چک لیست مهارت های اجتماعی سال 2004 بود.یافته ها: بازی های ریتمیک سبب افزایش معنی دار مهارت اجتماعی کودکان مبتلا به نقص توجه / بیش فعالی گردید و این افزایش مهارت در مرحله پیگیری نیز ادامه داشت (P<0.05).نتیجه گیری: بازی های ریتمیک باعث افزایش مهارت های اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه / بیش فعالی می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    سلیمانی آدریانی، سهیلا، صادقی هسنیجه، امیرحسین، زره پوش، اصغر، ربیعی، مهدی، عابدی، احمد، و اسماعیلی، سجاد. (1395). اثر بازی های ریتمیک بر مهارت های اجتماعی کودکان پیش دبستانی مبتلا به اختلال نقص توجه / بیش فعالی. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان، 18(2 (پی در پی 58))، 91-96. SID. https://sid.ir/paper/78991/fa

    Vancouver: کپی

    سلیمانی آدریانی سهیلا، صادقی هسنیجه امیرحسین، زره پوش اصغر، ربیعی مهدی، عابدی احمد، اسماعیلی سجاد. اثر بازی های ریتمیک بر مهارت های اجتماعی کودکان پیش دبستانی مبتلا به اختلال نقص توجه / بیش فعالی. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان[Internet]. 1395؛18(2 (پی در پی 58)):91-96. Available from: https://sid.ir/paper/78991/fa

    IEEE: کپی

    سهیلا سلیمانی آدریانی، امیرحسین صادقی هسنیجه، اصغر زره پوش، مهدی ربیعی، احمد عابدی، و سجاد اسماعیلی، “اثر بازی های ریتمیک بر مهارت های اجتماعی کودکان پیش دبستانی مبتلا به اختلال نقص توجه / بیش فعالی،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان، vol. 18، no. 2 (پی در پی 58)، pp. 91–96، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/78991/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button