مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,776
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,326
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان مامایی

صفحات

 صفحه شروع 90 | صفحه پایان 95

چکیده

 با توجه به نقش راهبردهای مطالعه و یادگیری در پیشرفت تحصیلی و فقدان اطلاعات در مورد راهبردهای مورد استفاده دانشجویان مامایی, هدف از انجام این پژوهش تعیین راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال 1381 می باشد. در این مطالعه توصیفی - تحلیلی, 153 دانشجوی رشته مامایی شاغل به تحصیل در سال 1381 انتخاب شدند. راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان با استفاده از پرسشنامه راهبردهای مطالعه و یادگیری تالیف شده توسط وین اشتین و همکاران بررسی شد. این پرسشنامه یک ابزار تشخیصی شامل 10 حیطه نگرش, انگیزش, کنترل وقت, اضطراب, تمرکز, انتخاب ایده اصلی, راهنمای مطالعه, پردازش اطلاعات خودآزمایی و راهبردهای آزمون می باشد. اطلاعات فردی و سوابق تحصیلی بوسیله پرسشنامه جمع آوری شد. در پردازش داده ها از آمار توصیفی استفاده شد. میانگین نمرات کسب شده از مقیاس های پرسشنامه راهبردهای مطالعه و یادگیری به این شرح بود: نگرش 28.58±5.8, انگیزش 25.68±4.63, کنترل وقت 22.9±4.89, کنترل اضطراب 29.57±5.81, تمرکز 26.86±5.8, راهنمای مطالعه 29.52±4.9, انتخاب ایده اصلی 18.75±3.21, پردازش اطلاعات 25.33±5.49, خودآزمایی 24.1±5.51, راهبردهای آزمون29.14±6.22 . نمرات دانشجویان در نگرش معادل صدک 20, در انگیزش معادل صدک 15 و در سایر راهبردها بین صدک 40 تا 80 نمرات جدول هنجاری دانشجویان آمریکا بود. با توجه به پایین بودن میزان نگرش و انگیزش دانشجویان, بررسی عوامل موثر بر این راهبردها, آموزش و اصلاح راهبردهای مطالعه و یادگیری به منظور افزایش توان یادگیری دانشجویان و تهیه جدول هنجاری راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان ایرانی به عنوان ملاکی برای ارزشیابی نتایج حاصل از پرسشنامه پیشنهاد می گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تفضلی، مهین، و خدیوزاده، طلعت. (1381). راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان مامایی. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، 9(2 (مسلسل 24))، 90-95. SID. https://sid.ir/paper/82672/fa

    Vancouver: کپی

    تفضلی مهین، خدیوزاده طلعت. راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان مامایی. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار[Internet]. 1381؛9(2 (مسلسل 24)):90-95. Available from: https://sid.ir/paper/82672/fa

    IEEE: کپی

    مهین تفضلی، و طلعت خدیوزاده، “راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان مامایی،” دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، vol. 9، no. 2 (مسلسل 24)، pp. 90–95، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/82672/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button