مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

202
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

64
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی تاثیر نقش میانجی گری رضایت مشتری در تاثیر ابعاد راحتی خرید آنلاین (جستجوی آسان، راحتی معامله (تراکنش)) بر قصد خرید (مورد مطالعه: مشتریان وبسایت آیلار)

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

کلیدواژه

راحتی معامله (تراکنش) 

چکیده

 هدف از این مطالعه بررسی تأثیر نقش میانجی گری رضایت مشتری در تاثیر ابعاد راحتی خرید آنلاین(جستجوی آسان, راحتی معامله (تراکنش)) بر قصد خرید است. این تحقیق کاربردی با روش توصیفی-پیمایشی از حوزه مطالعات میدانی انجام شده است. جامعه آماری تحقیق, مشتریان سایت آیلار می باشد, که حجم جامعه نامشخص است. که سطح تحلیل در این پژوهش مشتریان سایت آیلار می باشند که با توجه به شیوع ویروس کویید – 19 در کشور و عدم دسترسی به جامعه آماری با همکاری این سایت پرسشنامه ها به صورت آنلاین برای مشتریان ارسال شد. با توجه به نامعلوم بودن حجم جامعه, حداقل حجم نمونه به تعداد 384 نفر مشخص گردید. براساس نمونه گیری غیراحتمالی از نوع در دسترس به توزیع و تکمیل پرسشنامه پرداخته شد. با توجه به تازگی متغیرهای تحقیق, ابزار جمع آوری اطلاعات, روایی و پایایی آن مورد آزمایش قرار گرفته است. آزمون فرضیه و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش رگرسیون چند متغیره و نرم افزار SPSS و PLS انجام شد. روش تحقیق از نوع مدل ساختاری؛ تجزیه و تحلیل مسیر نتیجه است. نتیجه تجزیه و تحلیل مسیر نشان می دهد که جستجوی آسان, راحتی معامله (تراکنش) بر قصد خرید مشتریان فروشگاه اینترنتی آیلار تأثیر مثبت و معنادار دارد. جستجوی آسان, راحتی معامله (تراکنش) بر رضایت مشتریان فروشگاه اینترنتی آیلار تأثیر مثبت و معنادار دارد. رضایت مشتری بر قصد خرید مشتریان فروشگاه اینترنتی آیلار تأثیر مثبت و معنادار دارد. رضایت مشتری ارتباط بین جستجوی آسان, راحتی معامله (تراکنش) و قصد خرید مشتریان فروشگاه اینترنتی آیلار را میانجیگری می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گلمکانی، مهرداد، ارجمندی نژاد، وفا، و جوان جعفری، احمد. (1400). بررسی تاثیر نقش میانجی گری رضایت مشتری در تاثیر ابعاد راحتی خرید آنلاین (جستجوی آسان, راحتی معامله (تراکنش)) بر قصد خرید (مورد مطالعه: مشتریان وبسایت آیلار). کنفرانس بین المللی مدیریت، حسابداری و توسعه اقتصادی. SID. https://sid.ir/paper/901882/fa

    Vancouver: کپی

    گلمکانی مهرداد، ارجمندی نژاد وفا، جوان جعفری احمد. بررسی تاثیر نقش میانجی گری رضایت مشتری در تاثیر ابعاد راحتی خرید آنلاین (جستجوی آسان, راحتی معامله (تراکنش)) بر قصد خرید (مورد مطالعه: مشتریان وبسایت آیلار). 1400. Available from: https://sid.ir/paper/901882/fa

    IEEE: کپی

    مهرداد گلمکانی، وفا ارجمندی نژاد، و احمد جوان جعفری، “بررسی تاثیر نقش میانجی گری رضایت مشتری در تاثیر ابعاد راحتی خرید آنلاین (جستجوی آسان, راحتی معامله (تراکنش)) بر قصد خرید (مورد مطالعه: مشتریان وبسایت آیلار)،” presented at the کنفرانس بین المللی مدیریت، حسابداری و توسعه اقتصادی. 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/901882/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

    کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button