آموزش با گذر زمان و به وجود آمدن نوآوری های مختلف در روش ها و رویکردهای یادگیری در حال پیشرفت است. پیشرفت-های شگرف مطالعات میان رشته ای فرصت مناسبی را برای پژوهشگران فراهم نموده تا درک بهتری از کاربرد فیزیک در امر آموزش به دست آورند. یکی از این نوآوری ها نظریه یادگیری کوانتومی است که با استفاده بهینه از پتانسیل و توانایی های پایه ایست که یادگیرندگان در عقل، جسم و احساس خود دارند. این مطالعه بر کاربرد مفاهیم نظریه فیزیک کوانتومی در تبیین مسایل عملی و مفهومی، هسته اصلی سیستم های آموزشی یعنی یادگیری و یاددهی متمرکز می شود. ما در این پژوهش در شیوه تدریس خود در دانشگاه و در مرکز فنی حرفه ای و همچنین مرکز ملی مهارتی وزارت بهداشت تغییراتی مطابق با شیوه های ذکر شده تدریس کوانتومی اعمال کردیم و شاهد ایجاد علاقه و انگیزه و یادگیری بهتر مهارت آموزان مخصوصا در کلاس های تکنسینی و مهارتی بودیم. این پژوهش از خرداد ماه سال 1400 شروع و تا اسفند 1402 ادامه یافت و ما با استفاده از تغییر سبک آموزشی و ورود سبک نوین تدریس کوانتومی در مجموعه های درمانی و آموزشی تحت مدیریت و آموزش خود اثر بخشی و رضایت مهارت آموزان را شاهد بودیم. نتایج این بررسی نشان داد رویکرد کوانتومی روشی اثربخش برای بهینه سازی عملکرد سیستم های آموزشی می باشد.