ارزیابی صحیح و دقیق میزان عشق، وابستگی عاطفی و تعهد مشتری به یک برند از طریق رفتار مشتری موضوع بسیار مهمی برای مدیران بازاریابی، به ویژه مدیران برند ها است. یکی از دلایل اصلی این درجه از اهمیت، پیامدهای مثبت زیادی است که این عامل برای سازمان ها و برندها خواهد داشت. هدف از این پژوهش ارزیابی تأثیر سرمایه گذاری، رضایت و کیفیت جایگزین ها بر روی تعهد مشتری و همچنین ارزیابی تأثیر سرمایه گذاری، تعهد و کیفیت جایگزین ها بر روی دلدادگی مشتری است. در این مطالعه یک طرح پژوهشی مقطعی بر اساس روش پرسشنامه برای جمع آوری داده ها از نمونه 115 نفری مربوط به مشتریان دیجی کالا در استان اصفهان مورد استفاده قرار گرفته شده است. روایی محتوای پرسشنامه ها با استفاده از نظر خبرگان و روایی سازه با استفاده از تحلیل عاملی تائید گردیده است. پایایی پرسشنامه ها نیز از روش آلفای کرونباخ مورد تائید قرار گرفته شده است. برای آزمون فرضیه های پژوهش از روش مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شده است. یافته های این پژوهش نشان داد که رضایت مشتری (41/0=β )، سرمایه گذاری مشتری (27/0=β )، کیفیت محصولات و خدمات جایگزین (34/0=β ) روی تعهد مشتری تأثیر معنادار دارند. همچنین سرمایه گذاری مشتری (49/0=β ) و کیفیت محصولات و خدمات جایگزین (21/0=β ) روی دلدادگی مشتری تاثیرگذار می باشد. ولی تعهد (10/0=β )تاثیر معناداری بر دلدادگی ندارد.