Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1778
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1778

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 10
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    745
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 745

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1247
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1247

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 12
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    1-17
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2372
  • دانلود: 

    1211
چکیده: 

هدف اصلی این تحقیق «ارائه مدل تحول اداری در راستای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران - با رویکرد بازآفرینی دولت» بوده است. روش تحقیق در این مطالعه، توصیفی از نوع پیمایشی و تحلیلی (مدل سازی) در دو جامعه آماری مستقل از هم شامل: خبرگان علمی (استادان مدیریت دولتی) در نمونه ای به حجم 16 نفر و خبرگان اجرایی (اعضای ستاد تحول اداری دستگاه های دولتی) به صورت سرشماری به حجم 355 نفر در سه سطح سازمانی (وزارتخانه ها، استانداری ها و ادارات کل) صورت گرفته است. روش تجزیه و تحلیل داده ها، با استفاده از آمار توصیفی (شامل: درصدها، میانگین ها و انحراف معیار) و آمار استنباطی (شامل: آزمون های دوجمله ای، کای اسکویر و ضریب همبستگی ساده - چندگانه) انجام گرفته است. یافته ها در این تحقیق نشان داده است که وضعیت موجود تحول اداری در راستای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مناسب نیست و در این رابطه، بین پاسخ های پاسخگویان در سه سطح سازمانی همسویی وجود دارد. نتیجه گیری تحقیق موید آن است که ضمن لزوم اجرای مدل پیشنهادی توجه به موثرترین عوامل بر تحول اداری به ترتیب شامل: «نظام مدیریتی»، «فرهنگ سازمانی»، «متناسب سازی ساختار اداری»، «مدیریت منابع انسانی»، «شهروندمداری»، «به کارگیری رویکردهای مدیریت بخش خصوصی در مدیریت بخش دولتی»، «سلامت اداری»، «اصلاح فرایندها، روش ها و مقررات»، و «مدرن سازی دولت»، در اجرای برنامه های تحول اداری بسیار مهم است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2372

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1211 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 15
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    18-28
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1790
  • دانلود: 

    740
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف مقایسه سبک های تفکر و هیجان طلبی در دانشجویان کارشناسی رشته های هنر و ریاضی برای افزایش رفتار های سازمانی مثبت انجام شده است. پژوهش از نوع غیر آزمایشی و پس رویدادی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان رشته های هنر و ریاضی دانشکده هنر و معماری و دانشکده علوم پایه مجتمع آموزشی پیامبر اعظم واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد اسلامی بودند. نمونه پژوهش شامل 928 دانشجو (266 نفر پسر و 662 نفر دختر) بود که به روش نمونه گیری طبقه ای نسبی انتخاب شدند. برای سنجش سبک های تفکر از پرسشنامه سبک های تفکر استرنبرگ (1997a) و نیز برای اندازه گیری هیجان طلبی از آزمون هیجان طلبی آرنت (1994) استفاده شد. پس از جمع آوری داده ها فرضیه های تحقیق از طریق آزمون آماری میانگین دو گروه مستقل با نرم افزار SPSS تحلیل شدند و یافته های زیر را به دست دادند: بین نمره همه سبک های تفکر در گروه ریاضی و هنر در پسران تفاوت معنی داری وجود ندارد و در دختران نیز بین سبک های تفکر قضاوت گر، فرد سالار و پایور سالار در دانشجویان ریاضی و هنر تفاوتی وجود ندارد. همچنین سبک تفکر اجرایی در دانشجویان ریاضی بیشتر از هنر است و سبک های تفکر قانون گذار، جرگه سالار و ناسالار در دانشجویان هنر بیشتر از ریاضی است و نیز در هر دو جنس هیجان طلبی دانشجویان هنر بیشتر از دانشجویان ریاضی است. نتیجه پژوهش بر ضرورت توجه سازمان ها بر ویژگیهای رفتار سازمانی مثبت مانند سبک تفکر قانون گذار (خلاق) و سبک های تفکری است که به این نوع تفکر یعنی خلافیت می انجامد و نیز افزایش هیجان های مثبت برای بهبود عملکرد در محیط کار مورد توجه می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1790

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 740 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 9
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    29-43
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2542
  • دانلود: 

    1126
چکیده: 

در بازاریابی مصرف کننده، برندها غالبا نقطه آغاز تمایز بین پیشنهادات رقابتی بوده اند. به طوری که در موفقیت سازمان ها می توانند حیاتی باشند. لذا بسیار مهم است که مدیریت برندها بصورت استراتژیک انجام گردد. برند دارایی اساسی شرکت است. ارزش ویژه برند تفاوت قیمتی را که یک برند قوی در فروش خود در مقایسه با یک برند متوسط جذب می کند را نشان می دهد. به علاوه، ارزش ویژه برند با پشتیبانی از ارزش مشتریان، به طور غیر مستقیم ارزش شرکت را افزایش می دهد. ارزش ویژه برند و ارزش مشتری از طریق بالا بردن: «اثر بخشی و کارایی برنامه های بازاریابی، وفاداری به برند، قیمت و حاشیه سود، توسعه برند، اهرم تجاری و مزیت رقابتی» برای شرکت ارزش ایجاد می کنند. این تحقیق روابط بین عناصر آمیخته بازاریابی منتخب و ارزش ویژه برند را مورد پژوهش قرار داده است و در صدد آن است تا دریابد که این اقدامات بازاریابی چگونه ارزش ویژه برند را افزایش یا کاهش می دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2542

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1126 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    44-58
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1213
  • دانلود: 

    616
چکیده: 

حسابداری فرآیند منظم شناسایی، اندازه گیری وگزارشگری اطلاعات اقتصادی به منظورفراهم آوردن مبنایی جهت قضاوت آگاهانه طیف وسیعی از استفاده کنند گان می باشد. لذا در بخشی از تحقیقات حسابداری تلاش جدی معطوف به بهبود فرآیند تصمیم سازی می گردد. رشد اقتصاد جهانی با توسعه سریع فناوری ها در علوم ارتباطات، رایانه ... تغییرات اساسی داشته است. بنابراین، دستیابی به موقع به دانش و به کاربست مناسب آن در بنگاه ها به خصوص بنگاه های اقتصادی به عنوان مزیت رقابتی مطرح گردیده است. سرمایه فکری از جمله موضوعات محوری برای نیل به مزیت رقابتی با رویکرد دانش پایه می باشد. در اقتصاد مبتنی بر دانش از سرمایه فکری به منظور خلق و افزایش ارزش شرکت ها استفاده می شود و موفقیت یک شرکت به توانمندی مدیریت در به کارگیری منبع کمیاب بستگی دارد. با توجه به این که ارزش افزوده و بازده غیرعادی انباشته به عنوان معیارهای اندازه گیری عملکرد شرکت ها محسوب می شوند، بنابراین سرمایه فکری در کنار سرمایه مالی و فیزیکی دارای ارزش می باشد. این ارزش در حال حاضر در صورت های مالی منعکس نمی گردد. از این رو هدف این مقاله بررسی رابطه بین سرمایه فکری و ارزش افزوده و بازده غیرعادی انباشته شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال های 1382 تا 1386 است. برای آزمون فرضیه ها پس از پردازش اطلاعات به کمک صفحه گسترده Excel و نرم افزار spss ضرایب پیرسون محاسبه و تحلیل رگرسیون صورت پذیرفت. از تعداد 388 شرکت پذیرفته شده به روش حذف سیستماتیک تعدادی حذف و تعداد 166 شرکت باقی ماند، سپس با اعمال نمونه گیری طبقه ای کوکران تعداد 63 شرکت به عنوان نمونه انتخاب گردید. نتایج حاصل از آزمون فرضیه های تحقیق، حاکی از ارتباط معنی دار ومثبت سرمایه فکری و ارزش افزوده شرکت ها وهمچنین ارتباط معنی دار و معکوسی بین سرمایه فکری و بازده غیرعادی انباشته شرکت ها می باشد. به عبارت واضح تر با افزایش سرمایه فکری شرکت ها، ارزش افزوده آنها نیز افزایش و بالعکس بازده غیر عادی انباشته آنها کاهش می یابند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1213

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 616 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 13
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    59-69
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    5165
  • دانلود: 

    1726
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف طراحی و تبیین مدل وفاداری/هواداری نسبت به برند و تمایل خرید مجدد، و شناسایی عوامل موثر و غیر موثر در میان مصرف کنندگان ایرانی می باشد. سنجش متغیرهای تحقیق از طریق یک پیش آزمون و یک آزمون اصلی و با استفاده از دو پرسشنامه صورت پذیرفت. پس از اطمینان از پایایی و روایی ابزار اندازه گیری، از روش های تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی، پرسشنامه در میان نمونه ای متشکل از 400 نفر از خریداران لوازم صوتی - تصویری در سه بازار اصلی لوازم خانگی توزیع گردید. روش تحقیق حاضر پیمایشی-همبستگی و به طور مشخص مبتنی بر معادلات ساختاری می باشد. سرانجام، مدل جامع وفاداری/هواداری نسبت به برند و تمایل خرید مجدد نشان داد ارزش ادراک شده، کیفیت ادراک شده و ارزش ویژه به عنوان متغیرهای مستقل و رضایتمندی از برند، تعهد مستمر و عاطفی به عنوان متغیرهای میانجی بر روی وفاداری و تمایل به خرید مجدد یک برند تاثیرگذارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5165

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1726 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 17
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    70-79
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1577
  • دانلود: 

    903
چکیده: 

چشم انداز، تعهد سازمانی، عضویت، عشق به نوعدوستی، ایمان، معناداری و بازخورد عملکرد همگی به طور گسترده ای مرتبط با رهبری معنوی هستند، اما تاکنون کسی امتحان نکرده است که این هفت مشخصه چگونه به طور مستقیم مرتبط با مشخصه های تئوری متقابل رهبر-پیرو است. هدف از این مقاله مطالعه این ارتباط و همچنین ارائه یک مدل برای توصیف آنها می باشد. این پژوهش از حیث هدف، کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی - همبستگی است. اطلاعات بوسیله پرسشنامه جمع آوری شده و جامعه آماری از بین مدرسین دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد انتخاب شده اند، از روش پیرسون، رگرسیون و تحلیل عاملی تاییدی برای ارزیابی فرضیه ها استفاده شده است. نتایج حاصله به این امر دلالت دارد که رفتار رابطه مدار در یک رهبر نقشی کاملا اساسی در برقراری ارتباط بین رهبری معنوی و LMX دارد و این درحالی است که این نقش در رابطه با برخی از مشخصه های رهبری معنوی (چشم انداز-تعهد سازمانی) و LMX از اهمیت کمتری برخوردار است. این مطالعه اولین مورد کاربردی است که به طور همزمان به تحقیق در رابطه با روابط پیچیده میان هفت بعد رهبری معنوی و روابط متقابل رهبر-پیرو می پردازد. مفهوم کاربردی به این امر دلالت می کند که معنویت در رهبری و روابط متقابل رهبر-پیرو می بایست در فرایند انتخاب رهبر و برنامه های ارتقائی گنجانده شوند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1577

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 903 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    80-89
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    748
  • دانلود: 

    503
چکیده: 

شاخص اعمال محدودیت در قیمت سهام در این تحقیق، حد نوسان قیمت سهام می باشد که به عنوان متغیر مستقل در نظر گرفته شده و شاخص های معرف رفتار بازار سرمایه شامل حجم معاملات سهام، تعداد روزهای لازم جهت معامله تعداد سهامی برابر با حجم مبنا و طول صف خرید (تمایل برای خرید) می باشند که به عنوان سه متغیر وابسته این تحقیق تعیین گردیده اند. این تحقیق بازه زمانی سال های 1382 تا پایان 1387 را در بر می گیرد و به مطالعه موردی بورس اوراق بهادار تهران می پردازد. در این تحقیق پس از جمع آوری اطلاعات از سایت بورس اوراق بهادار تهران و مقایسه موردی آنها با سایر پایگاه داده ها و استفاده از اطلاعات کارگزاری ها و مطالعه مشخصات شرکت هایی که از جامعه آماری به عنوان نمونه تعیین گردیده بود، داده ها مورد آزمون قرار گرفتند و برای سه فرضه مطرح شده در پژوهش، با توجه به نمونه ای که در این تحقیق انتخاب شده و با در نظر گرفتن روش مورد استفاده، وجود ارتباط (اعم از مستقیم یا معکوس) برای فرضیه های تعیین شده، بین حد نوسان قیمت سهام و سه متغیر وابسته موجود، در بورس اوراق بهادار تهران، رابطه ای مشاهده نگردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 748

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 503 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    90-99
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1253
  • دانلود: 

    346
چکیده: 

ارزش ویژه نام و نشان تجاری شایع ترین عبارتی است که برای بیان عملکرد نام و نشان تجاری به کار برده می شود و همچنین در ارزش مالی ترازنامه شرکت ها مورد سنجش قرار می گیرد. هدف این تحقیق بررسی تاثیر عناصر منتخب آمیزه بازاریابی خدمات بر روی ارزش ویژه نام و نشان تجاری است. عناصر منتخب آمیزه بازاریابی خدمات در این تحقیق کارکنان، شواهد فیزیکی، تبلیغات تجاری، خدمات بانکی، دسترسی به شعبه و فرآیند می باشند که از طریق تاثیر بر ابعاد ارزش ویژه نام و نشان تجاری شامل وفاداری و تداعی و آگاهی از نام و نشان تجاری بر ارزش ویژه تاثیر می گذارند. این تحقیق از نوع کاربردی و از لحاظ روش، توصیفی است. جامعه آماری، مشتریان بانک ملت در سطح شهر تهران می باشد. تعداد 400 نمونه به صورت نمونه گیری تصادفی خوشه ای استخراج گردید و سپس توسط روش آماری مدل یابی معادلات ساختاری مورد تحلیل قرار گرفت. ابزار پژوهش در این بررسی پرسشنامه بود که پایایی آن بر اساس ضریب آلفای کرونباخ و روایی آن به شیوه روایی محتوا بر اساس نظر اساتید مجرب و صاحب نظر در حوزه بانکداری مورد تایید قرار گرفت. ضریب آلفای کرونباخ این پرسشنامه برابر 0.92 بدست آمد. نتایج حاصل از تحقیق نشان می دهد که خدمات بانکی، تبلیغات تجاری و رفتار کارکنان تاثیر مثبت و معنا دار بر ارزش ویژه نام و نشان تجاری دارند و همچنین تبلیغات تجاری به عنوان تاثیرگذارترین عامل که موجب افزایش ارزش ویژه نام و نشان تجاری می شود، شناسایی گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1253

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 346 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 12