مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,254
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

695
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی عوامل موثر بر ارزش ویژه نام و نشان تجاری بانک ملت

صفحات

 صفحه شروع 90 | صفحه پایان 99

چکیده

 ارزش ویژه نام و نشان تجاری شایع ترین عبارتی است که برای بیان عملکرد نام و نشان تجاری به کار برده می شود و همچنین در ارزش مالی ترازنامه شرکت ها مورد سنجش قرار می گیرد. هدف این تحقیق بررسی تاثیر عناصر منتخب آمیزه بازاریابی خدمات بر روی ارزش ویژه نام و نشان تجاری است. عناصر منتخب آمیزه بازاریابی خدمات در این تحقیق کارکنان, شواهد فیزیکی, تبلیغات تجاری, خدمات بانکی, دسترسی به شعبه و فرآیند می باشند که از طریق تاثیر بر ابعاد ارزش ویژه نام و نشان تجاری شامل وفاداری و تداعی و آگاهی از نام و نشان تجاری بر ارزش ویژه تاثیر می گذارند. این تحقیق از نوع کاربردی و از لحاظ روش, توصیفی است. جامعه آماری, مشتریان بانک ملت در سطح شهر تهران می باشد. تعداد 400 نمونه به صورت نمونه گیری تصادفی خوشه ای استخراج گردید و سپس توسط روش آماری مدل یابی معادلات ساختاری مورد تحلیل قرار گرفت. ابزار پژوهش در این بررسی پرسشنامه بود که پایایی آن بر اساس ضریب آلفای کرونباخ و روایی آن به شیوه روایی محتوا بر اساس نظر اساتید مجرب و صاحب نظر در حوزه بانکداری مورد تایید قرار گرفت. ضریب آلفای کرونباخ این پرسشنامه برابر 0.92 بدست آمد. نتایج حاصل از تحقیق نشان می دهد که خدمات بانکی, تبلیغات تجاری و رفتار کارکنان تاثیر مثبت و معنا دار بر ارزش ویژه نام و نشان تجاری دارند و همچنین تبلیغات تجاری به عنوان تاثیرگذارترین عامل که موجب افزایش ارزش ویژه نام و نشان تجاری می شود, شناسایی گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عباسی، جواد، کاووسی دولانقر، امیر، و اسمعیلی، زینب. (1390). ارزیابی عوامل موثر بر ارزش ویژه نام و نشان تجاری بانک ملت. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، 8(24)، 90-99. SID. https://sid.ir/paper/151442/fa

    Vancouver: کپی

    عباسی جواد، کاووسی دولانقر امیر، اسمعیلی زینب. ارزیابی عوامل موثر بر ارزش ویژه نام و نشان تجاری بانک ملت. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)[Internet]. 1390؛8(24):90-99. Available from: https://sid.ir/paper/151442/fa

    IEEE: کپی

    جواد عباسی، امیر کاووسی دولانقر، و زینب اسمعیلی، “ارزیابی عوامل موثر بر ارزش ویژه نام و نشان تجاری بانک ملت،” پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، vol. 8، no. 24، pp. 90–99، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/151442/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا