Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    1-26
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1957
  • دانلود: 

    1033
چکیده: 

الگوهای رفتاری گردشگران که با هدف ارائه چهارچوبی علمی از چگونگی تعامل میان متغیرها یا عوامل تاثیرگذار بر رفتار مصرف کنندگان طراحی شده اند، می توانند تصمیم گیران و فعالین بازار را در پیش بینی و کنترل رفتار مصرف کنندگان یاری رسانند. هدف از این تحقیق بررسی تطبیقی کارکردهای تاثیرگذار بر الگوهای رفتاری گردشگران در برنامه ریزی بازاریابی گردشگری ایران و آمریکا بوده است. روش تحقیق، تحلیلی - توصیفی بوده و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از مدل SWOT صورت پذیرفت. نتایج نشان داد که در آمریکا 18 قوت، 9 ضعف داخلی، 15 فرصت و 11 تهدید خارجی وجود داشته که پس از بررسی تاثیرات متقابل آنها بر یکدیگر 14 راهبرد متناسب بدست آمد. این در حالی است که در ایران 6 قوت و 12 ضعف داخلی، در کنار 12 فرصت و 7 تهدید عمده خارجی شناسایی و متناسب با نتایج تحلیلی حاصل از تاثیرات متقابل آنها بر بازاریابی گردشگری، 13 راهبرد ارائه گردید. نتایج تحلیلی نیز نشان داد که قوت ها، ضعف ها، فرصت ها و تهدیدات در دو کشور در مواردی مشابه و در برخی دیگر غیر یکسان می باشد. بنابراین طراحی الگوهای رفتاری در برنامه ریزی بازاریابی بعضا نقاط مشترکی دارد اما در بسیاری موارد با توجه به سیاستگذاری ها، فرهنگ، سطح درآمد، سبک زندگی و غیره متفاوت می باشد. بر این اساس می توان در مواردی از رهیافت ها و تجارب بازاریابی آمریکا متناسب با فرهنگ، پتانسیل ها و کارکردهای بازار در ایران بهره برداری نمود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1957

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1033 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    27-40
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    2925
  • دانلود: 

    1315
چکیده: 

گردشگری روستایی فعالیت بسیار پیچیده ای است که با بخش های دیگر جامعه، وجوه مشترکی داشته و دارای اثرات و پیامدهای مختلفی است که می بایست در فرآیند برنامه ریزی، تمامی جوانب آن را مورد ملاحظه قرار داد تا از اثرات منفی آن کاسته شده و تاثیرات مثبت آن در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی افزایش یابد. این تحقیق با هدف ارزیابی اثرات منفی توسعه گردشگری در روستای ابیانه استان اصفهان و با استفاده از مدل تحلیل عاملی صورت پذیرفت. برای این منظور از کلیه سرپرستان خانوار (N=160) بر اساس جدول کرجسی و مورگان، تعداد 110 نفر به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. جمع آوری اطلاعات بوسیله پرسشنامه انجام و برای تعیین پایایی ابزار تحقیق پیش آزمون صورت گرفت که مقدار آلفای کرونباخ اهمیت اثرات منفی توسعه گردشگری در روستای ابیانه در حدود 0.83 محاسبه گردید. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS استفاده شد. نتایج نشان داد که اثرات منفی توسعه گردشگری در روستای ابیانه در چهار عامل اجتماعی - فرهنگی، اقتصادی - اکولوژیکی، فیزیکی - بهداشتی و زیست محیطی قرار می گیرند که این چهار عامل در مجموع در حدود 65.42 درصد واریانس را تبیین می نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2925

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1315 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    41-61
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    6456
  • دانلود: 

    2208
چکیده: 

امروزه صنعت توریسم و جذب گردشگر از عوامل موفقیت هر کشور به لحاظ اقتصادی محسوب می گردد. بطوری که بخش مهمی از درآمدهای بسیاری از کشورهای دنیا از طریق این صنعت بدست می آید. تقاضای روزافزون گردشگران برای استفاده از جاذبه های طبیعی و بازدید از اماکن تاریخی - باستانی، فرهنگی و مذهبی، بستر مناسبی را برای فراهم ساختن امکانات رفاهی و توسعه گردشگری فراهم آورده است. استان سمنان از نظر موقعیت مکانی و داشتن عناصر مهم جذب گردشگر مانند چشم انداز و مناظر طبیعی، آثار باستانی، تنوع اقلیمی، آداب و رسوم و سنن اجتماعی زمینه های مناسبی برای توسعه فعالیت های گردشگری دارد. گردشگری یکی از واقعیت های اقتصادی و اجتماعی انکارناپذیر دنیای کنونی است. این تحقیق با هدف بررسی نقش جاذبه های اکوتوریستی، فرهنگی و تاریخی در توسعه گردشگری این استان انجام شد. روش بررسی توصیفی، استنباطی و تحلیلی بوده و جمع آوری داده ها بوسیله پرسشنامه انجام و تجزیه و تحلیل آنها با استفاده از نرم افزار Spss صورت پذیرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6456

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2208 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 9
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    65-82
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    2178
  • دانلود: 

    1111
چکیده: 

در دهه های اخیر، تعیین قطب های گردشگری یکی از مهمترین مباحث مطرح شده در صنعت گردشگری بوده است. به طوری که از طریق تقویت این قطب ها به عنوان مراکز اصلی ارائه دهنده خدمات گردشگری، می توان خدمات بهتر و مناسبتری را به صورت آسان تر به گردشگران ارائه نمود. این تحقیق با هدف ترکیب دو مدل TOPSIS و AHP از طریق داده های بدست آمده از تعداد و انواع زیرساخت های مرتبط جهت سطح بندی و تعیین قطب گردشگری صورت پذیرفت. برای این منظور شهرستان های استان مازندران به دلیل اهمیت گردشگری آنها به عنوان نمونه مورد مطالعه انتخاب شده و در آنها معیارهایی نظیر دفاتر خدمات مسافرتی، واحدهای اقامتی و هتل ها، واحدهای پذیرایی بین راهی، رستوران ها، کارگاه های عمده فروشی و خرده فروشی، فروشگاه های صنایع دستی و پایانه های حمل و نقل به روش تحلیلی و آماری با تاکید بر نگرش سیستمی مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد که با توجه به معیارهای مورد مطالعه، شهرستان رامسر از بیشترین امتیاز به عنوان قطب گردشگری برخوردار می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2178

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1111 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    83-100
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1718
  • دانلود: 

    848
چکیده: 

گسترش سریع شهرنشینی و تغییر در بنیان های شیوه زندگی در عصر حاضر، برنامه ریزی و مدیریت گردشگری را به یک ضرورت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تبدیل نموده است. به نحوی که پاسخگویی به نیازهای گردشگران و ساماندهی فضاها و تسهیلات مورد نیاز آنها، مستلزم بکارگیری دانش ها و روش های نوین در مدیریت و برنامه ریزی است. این تحقیق با هدف نگرش سیستمی به پدیدهای مرتبط با توسعه گردشگری در شهر اصفهان صورت پذیرفت. برای این منظور از شاخص توسعه توریسم به عنوان معیار ترکیبی برای مقایسه توام ویژگی های گردشگری دفاتر خدمات مسافرتی و رستوران ها استفاده گردید. بر این اساس متغیرهای گوناگونی مورد بررسی قرار گرفت و درصد هر یک از آنها در توسعه این ویژگی ها تعیین و در نهایت سطح بندی مراکز انجام شد. نتایج نشان داد دفاتر خدمات مسافرتی در 4 سطح، یک با 29.2 درصد، دو با 33.3 درصد، سه با 29.2 درصد و چهار با 8.3 درصد و رستوران ها نیز در 4 سطح، یک با 3.6 درصد، دو با 12.52 درصد، سه با 39.3 درصد و چهار با 44.6 درصد رتبه بندی شده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1718

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 848 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 9
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    101-114
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1875
  • دانلود: 

    998
چکیده: 

صنعت گردشگری یکی از بزرگترین و پربازده ترین فعالیت های اقتصادی در دنیا است که بالاترین میزان ارزش افزوده را ایجاد می کند و بطور مستقیم و غیر مستقیم، سایر فعالیت های اقتصادی و فرهنگی را تحت تاثیر قرار می دهد. توسعه گردشگری، یکی از رویکردهای ایجاد تحول اقتصادی - اجتماعی در مناطق جهان می باشد که همواره مورد توجه پژوهشگران و برنامه ریزان قرار دارد. بر این اساس با توجه به اهمیت توسعه مناطق آزاد در اقتصاد کشور نگاهی به جایگاه گردشگری در مناطق آزاد تجاری بویژه قشم به جهت برخورداری از منابع بالقوه گردشگری، موقعیت استراتژیک و ژئوپلتیک منطقه ای امری ضروری به نظر می رسد. در این پژوهش سعی می شود ضمن تبیین جایگاه گردشگری در توسعه قشم به تقویت پتانسیل ها و فرصت های موجود پرداخته و با برنامه ریزی و تدوین راهبردها، ضعف های موجود در منطقه را به فرصت تبدیل نموده و زمینه توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی منطقه و کشور را فراهم نمود. در پژوهش حاضر روش تحقیق بکار برده شده توصیفی - تحلیلی و شیوه جمع آوری اطلاعات بر مبنای کتابخانه ای، مشاهدات میدانی و تحلیل آماری می باشد. نتایج بدست آمده حاکی از آنست که، قشم علیرغم برخورداری از پتانسیل هایی نظیر، موقعیت استراتژیک، وسعت، تنوع منابع و جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی، اکوسیستم خاص و ژئوپارک و جنگل های حرا گرفتار ضعف هایی نظیر کمبود زیرساخت های گردشگری، ضعف بازاریابی و تبلیغات و بی ثباتی مدیریتی است. از این رو این پژوهش در پی آنست که با ارائه راهبردهایی به توسعه این منطقه کمک نماید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1875

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 998 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    115-144
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    950
  • دانلود: 

    721
چکیده: 

بدون تردید، صنعت گردشگری یکی از صنایعی است که به سرعت در حال رشد است. گردشگری طبیعت - محور (اکوگردشگری) اکنون به عنوان جایگزین گردشگری شهری، جایگاه خاصی در کشورهای مختلف پیدا نموده است و دولت ها بر اهمیت آن واقف شده و سرمایه گذاری های اساسی در این راستا انجام داده اند. نگاهی بر نشست ها و کنفرانس های بین المللی طی سه دهه اخیر گویای این واقعیت است که برنامه ریزی و توسعه گردشگری طبیعت - محور، روند رو به رشد سریعی را طی می کند. این تحقیق با توصیف روند رشد یاد شده، به دنبال درک اهمیت موضوع و یافته های حاصله از برگزاری نشست های بین المللی است، تا از این طریق به تحلیل اثربخشی آنها بپردازد. روش پژوهش به صورت توصیفی - تحلیلی است. در روش توصیفی، نشست ها و مجامع بین المللی در زمینه گردشگری طبیعت - محور بیان شده است. در ادامه با یک دید تحلیلی، بروندادهای نشست های بین المللی و نقش و اثربخشی آنها در توسعه گردشگری طبیعت - محور مورد بررسی قرار گرفته است. یافته ها نشان می دهد که تا قبل از شکل گیری نظام مند نهادهای بین المللی و برگزاری نشست های مختلف در حوزه گردشگری و گردشگری طبیعت - محور، می توان روند بسیار کندی را در امر توسعه گردشگری مشاهده نمود. اما از 3 دهه گذشته، که نشست های بین المللی مختلفی به ویژه با مدیریت سازمان ملل شکل گرفت، روند تحولات در حوزه گردشگری شدت گرفت. به طوری که امروزه می توان مشاهده کرد که نه تنها در سطح بین المللی، بلکه در سطوح مختلف ملی، منطقه ای و محلی نیز اجلاس ها و کارگاه های بی شماری در این حوزه شکل گرفته و فعالیت های متعددی در این خصوص انجام می گیرد. روند رشد شکل گیری نشست ها منجر به افزایش آگاهی و حساسیت ها در حفاظت از اکوسیستم ها و تنوع زیستی شده و برنامه ریزی ها جهت بهره گیری از اثرات مطلوب توسعه گردشگری طبیعت - محور آغاز شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 950

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 721 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    145-161
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2912
  • دانلود: 

    1388
چکیده: 

هدف این تحقیق بررسی تاثیر بازاریابی اینترنتی بر میزان عملکرد توریسم در آژانس های مسافرتی و جهانگردی استان آذربایجان شرقی می باشد. این تحقیق به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ روش انجام، توصیفی از نوع پیمایشی - تحلیلی می باشد. جامعه آماری شامل کلیه موسسات و آژانس های مسافرتی و جهانگردی استان آذربایجان شرقی می باشد. برای جمع آوری داده از پرسشنامه خود ساخته محقق استفاده شد که پس از پیش آزمون و اطمینان از پایایی بالای آن (آلفای کرونباخ) پرسشنامه ها توزیع گردید و با توجه به حجم محدود جامعه به تمامی آژانس ها یعنی 197 پرسشنامه توزیع که از این تعداد 168 پرسشنامه جمع آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده از نرم افزار Spss در دو بخش آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. در بخش آمار توصیفی داده ها با استفاده از میانگین، انحراف معیار، بیشترین و کمترین مقدار و در بخش آمار استنباطی داده ها با استفاده از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و همچنین رگرسیون چند متغیره با روش Enter مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج بیانگر این است که بین فعالیت های ترفیعی، داد و ستدی، پایگاه اطلاعاتی و عملکرد توریسم رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2912

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1388 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button