Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

عبایی آندیا

نشریه: 

قلم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    7-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    174
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

در سال 1939 سر جهانگیر کویاجی چند مطالعه درباره ی شاهنامه به چاپ رساند و در این پژوهش ها درونمایه های حماسه ی فردوسی را رمان های آرتوری مقایسه کرد. از میان این درونمایه ها می توان به مقایسه ی مفهوم فر یا فره در شاهنامه و گرال در رمان های آرتوری اشاره کرد. درست است که میان این دو مفهوم تشابهات زیادی وجود دارد اما در عین حال بسیار متفاوت هستند. پس از مطالعه و واکاوی متون در می یابیم که باید جانب احتیاط را رعایت کرد و نمی توان به راحتی از یک تاثیر احتمالی شاهنامه بر رمان های گرال سخن گفت. با این حال می توان این مسئله را به نحوی گسترده تر و در سطح میراث کهن هند و اروپایی و اسطوره شناسی تطبیقی مطرح کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 174

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

احمدی محمدرحیم

نشریه: 

قلم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    25-37
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    134
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

در این مقاله، رابطه چند وجهی میان ترجمه و آموزش و تدریس زبان(در اینجا زبان فرانسه) مورد بررسی قرار می گیرد. ترجمه آموزشی که کاملا متمایز از ترجمه حرفه ایست، به قول ژان دلیل" در واقع نوعی ممارست و تمرین انتقال بین زبانی است که در آموزش زبانها مورد استفاده قرار گرفته و هدف آن یادگیری زبان است". در گروههای آموزشی مترجمی زبان فرانسه در ایران، بسیاری از دروس ترجمه در دوره لیسانس، به دلایل گوناگون از جمله سطح زبانی دامشجویان ترجمه که در ابتدای یادگیری زبان فرانسه نیز هستند، نمونه بارز ترجمه آموزشی است. تأکید ما در این مقاله بر سودمندی ترجمه آموزشی در یادگیری زبان به عنوان ابزار کمکی و مکمل در کنار روشهای نوین آموزش زبان است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 134

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

قلم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    39-62
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    141
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

این پژوهش در نظر دارد به بررسی جایگاه کارآگاه به عنوان شخصیت اصلی در رمان سین مثل سودابه اثر کاوه میرعباسی و مگره نزد فلاماندرها اثر ژرژ سیمنون بپردازد. در این مقاله سعی شده با تکیه بر نظریه تاثیر-شخصیت (مجموعه روابطی که خواننده را به شخصیت های داستان پیوند می زند) از ونسان ژوو به عنوان روش تحلیلی و در چهارچوب نظریه دریافت، سه مرحله درک، دریافت و درآمیختن شخصیت را روشن سازیم تا بتوانیم نحوه شکل گیری شخصیت کارآگاه در رمان پلیسی در ذهن خواننده رمان را رمزگشایی کنیم. با توجه به دریافت رمان پلیسی فرانسوی در ایران چه از طریق ترجمه و چه از طریق الهام، میتوان از این روش به خوبی در جهت آشکارسازی ویژگی های کارآگاه ایرانی استفاده کنیم آن هم به قلم نویسنده ای که با توسل به افسانه های محلی سعی دارد خود را از پیشینیان این حوزه متمایز سازد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 141

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

قلم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    63-81
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    156
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

متن حاضر بخش اول از مجموعه ی دو مقاله است. از قرن هفدهم تا نوزدهم میلادی محصولات و خوراک های شرقی به عادات غذایی روزمره ی فرانسوی ها و دیگر اروپائیان راه یافت. به موازات این، سفرنامه ها که بسیار مرسوم شده بودند، ادبیات را تحت تأثیر قرار دادند. اما آیا این خوراک ها و شیوه ی مصرفشان، که سفرنامه ها درباره شان سخن گفته اند، به همان اندازه که اگزوتیسم (غریبه گرایی) شرقی باب شده بود و غربیان به آن علاقه داشتند، در عادات زندگی فرانسوی ها حضور پررنگی داشت؟ این پژوهش به دامنه ی دقیقی از متون یعنی رساله های آشپزی، دستور پخت غداها، فرهنگ خوراک ها، یا به بیان دیگر متون فنی می پردازد. مقاله ی حاضر قرن هفدهم و هجدهم را دربرمی گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 156

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

قلم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    83-103
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    261
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

نقد جامعه شناختی روشی برای تجزیه و تحلیل آثار ادبی است که در آن به جنبه اجتماعی و ادبی یک اثر پرداخته می شود. ریشه های آسمان رومن گاری، نویسنده فرانسوی، اثری چندبعدی است که وجه اجتماعی و ادبی آن به صورت موازی پرورش یافته اند. این ویژگی موجب شده است تا این اثر موضوع تحلیلی جامعه شناختی قرار بگیرد و بدین سان از یک رمان خنثی فاصله گرفته و به عنوان متنی مستقل در نظر گرفته شود که روابط تنگانگی با واقعیت های اجتماعی برقرار می کند. در مقاله حاضر، سعی بر آن خواهد بود تا با تکیه بر اصول نقد جامعه شناختی کلود دوشه، نقش جامعه مرجع درتولید معنا بررسی و سپس تحولات سوسیوگرام رمان مطالعه شود. در نهایت، وجه پنهان و زیرین رمان مورد واکاوی قرار خواهد گرفت. به این ترتیب، وجه اجتماعی خاص ریشه های آسمان که در سایه توانایی های زبان و وجه نمادین آن و نیز بینامتنیت موجود در آن پرورده شده است، آشکار خواهد شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 261

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

اتحادیه منصوره

نشریه: 

قلم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    105-126
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    450
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

تهیه غذا و خوردن آن موضوعی اجتماعی̹ اقتصادی و فرهنگی است و معرف میراث فرهنگی هر ملت یا قوم. مقاله حاضر نظام غذایی ایرانیان را از گذشته تا حال مورد بررسی قرار می دهد. ازقرنهای گذشته تا به امروز چه تغییراتی در عادات و رسوم غذا خوردن و غذا پختن ایرانیان حاصل شده و علت این تغییرات چه بوده است؟ سفره اغنیا و سفره فقرا در دوره های قاجار̹ صفویه و پیش از آن از چه موادی تشکیل می شد؟ نفوذ غذاهای غربی در تغذیه ایرانیان از چه زمانی و چگونه آغاز شد؟ سیاحان خارجی چه نگرشی به نحوه غذا پختن و غذا خوردن ایرانیان قدیم داشتند؟ چرا برخی شعرا در وصف غذاهای ایرانی شعرها سروده اند؟ کدام یک از پادشاهان ایرانی علاقه مند به آشپزی بودند؟ در این مقاله سعی خواهیم کرد با تکیه برکتابها و مقالات نوشته شده توسط مورخان پژوهشگردر این زمینه جوابگوی این پرسشها باشیم.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 450

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

قلم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    127-161
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    204
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف از این مقاله بررسی دو رمان کولی کنار آتش نوشتة منیرو روانی پور و خودنگارة سبز اثر ماری ایندیای است. ساختارهای روایی متفاوتی که نویسندگان در این رمان ها به کار گرفته اند موجب تشویش خواننده می شوند و حسی غریب در ذهن او پدید می آورند. از نظر تئوریک این مقاله در چهارچوبی تطبیقی قرار می گیرد و با تکیه بر نظریة تزوتان تودوروف در باب فانتستیک شگرف نشان می دهد چه نوع ساختارهای روایی در متن این حس شگرف و تشویش آور را به وجود می آورند. اگرچه منیرو روانی پور و ماری ایندیای هر یک در قالبی نوآورانه و خاص که متناسب با فرهنگشان است به خلق آثار خود پرداخته اند، مقایسه رمان های آنها منطقی و قابل قبول به نظر می رسد: در این پژوهش سعی داریم نشان دهیم چگونه دو نویسنده که برآمده از دو فرهنگ متفاوت اند مفهوم شگرف را در نوشتار خود به تصویر می کشند و چگونه این حس را به خواننده منتقل می کنند. یکی از عواملی که دو داستان را به هم نزدیک می کتد انتخاب روایی نویسندگان است که فضای شگرف داستان را پررنگ تر می کند، فضایی که درآن تمامی رویدادها در بستری از وهم و رویا به تصویر کشیده شده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 204

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

قلم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    163-188
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    309
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

تئاتر آبزورد (پوچ گرای) ساموئل بکت، بی بدیل و فلسفی ترین در نوع خود میان همه ی آثار نمایشی پست مدرن فرانسه زبان، گفتمانِ انسانی است ترسیده و مصیبت زده که، متاثر از خشونت های غیر قابل توصیف جنگ خانمان سوز جهانی دوم، به شدت در هستی ” احساس دل زدگی و بی معنایی“ می کند. بِکت شخیصیت های سال خورده و علیل خود را در مرز بین هستی و نیستی ترسیم و به هر بیان ممکن این نکته را به ذهن مخاطب متبادر می سازد که در آن، جز اندکی دلقک بازی با کلامی الکن و بی سرانجام، ” اتفاق (خاصی)“ نمی افتد. این پدیده در نگاه منتقدین تئاتر پست مدرن غربی زاده ی مفهوم وجودی-فلسفی بزرگی چون ” انسان زدایی“ است که در نهایت به ساختار شکنی فکری و تخریب زبان نمایش می انجامد. بِکت با برجسته کردن ویژگی مینی مالیستی و استحاله پذیری شخصیت ها، کلام آنها و اشیاء نمایشی خود، (Peter Brook, 1977)، تماشاچی-خواننده را به تامل در واپسین لحظات حضور این بی خانمان ها در صحنه ی نمایش (هستی) از ورای درانتظار گودو، پایان بازی و روزهای خوش فرا می خواند. آنچه در این بازی به اصطلاح پوچ بیش از همه جلب نظر می کند، القاء بی هویتی انسان معاصر (از ورای جسم مریض و از کارافتاده شخصیت ها)، بی معنایی هستی، اضمحلال اندیشه و معناگریزی زبان است که خود محل بحث و بررسی در پژوهش حاضر خواهد بود. اما این معناگریزی را می توان نوعی کنایه به هنر از جانب بِکت در نظر گرفت که درصدد است با تعریف مجدد از حقیقت و هنر که سودای انعکاس این حقیقت را دارد، آن را از بن بستی که در آن قرار گرفته رهایی بخشد. نکته ای که خوانش ما از پژوهش-هایی که در ایران در زمینه ی این آثار صورت گرفته و بنا به فراخور هر مورد به آنها اشاره خواهیم کرد آن را تأیید می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 309

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

قلم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    189-214
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    325
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

روایت بازگشت به زادبوم بعد از زمانی طولانی به نویسندگان تبعیدی امکان میدهد ابعاد جدیدی از ارتباط متقابل انسان معاصر را با فضای وطنی غریب به نمایش بگذارند. سولوی یک بازآمده نوشته کوسی افویی روایتگر بازگشت یک تبعیدی به وطنش است که در نبودِ او، ده سال صحنه ی جنگ بوده است. مفهوم "تراژکتیویته" در کنار نقد جغرافیاییِ اساس نظری مقاله حاضر برای بررسی مناسبات سوژه ی بازآمده با فضای حسی وطنش می باشد. این نوشتار به تحلیل فاکتورهایی میپردازد که سوژه را در مسیر «شدن» تعریف میکنند. با این نگاه میتوان بازگشت به زادبوم را نه فقط به عنوان مضمون، بلکه همچنین به مثابه ساختاری خلاقانه در نظر گرفت که در آن مفهوم وطن فراتر از از تداعی های نوستالژیک ذهنی بیانگر ابعاد جدیدی از انسان و فضا می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 325

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ربیعی مریم | حائری شهلا

نشریه: 

قلم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    215-231
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    229
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

ژاپن موضوع مورد علاقه ی آملی نوتوم نویسنده ی بلژیکی است. از خلال دو اثر« ترس و لرز» و « متافیزیک اوندها » به تصویری که نوتوم از ژاپن داده است میرسیم. ژاپن برای او هم سحر هم و هم محرومیت. علاقه ای که وی به فرهنگ این کشور دارد باعث میشود تا این تصاویر گاهی بیرونی و گاهی درونی باشند. برای تحلیل این تصاویر از متد تصویر شناسی استفاده کرده ایم. نوتوم تصویری پیچیده از ژاپن را برای ما به تصویر کشیده است. از سویی در« متافیزیک اوندها » از کودکی شاد خود در ژاپن و خوداگاهی که وابسته به خوشی است صحبت میکند و از سویی دیگر در« ترس و لرز» جامعه ی نیپون ها را طبق اصول زندگی اجتماعی به نقد میکشد. از خلال این تصاویر نوتوم ازجایگاه زن ژاپنی در جامعه ای مرد سالار سخن میگوید. در ورای این تضاد واضح ¸ رمان های نوتوم حول موضوع " درک متقابل و احترام به دیگری" می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 229

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

قلم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    233-261
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    140
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

«رابطه با نگارش» مفهومی است که توسط باره دو مینیاک (2000) مطرح شده و توسط شرتران و بلزر (2008، 2010، 2016) توسعه داده شده است. این مفهوم در برگیرنده ی رابطه ی معنایی بین فرد و نگارش است. مطالعه ی رابطه ی دانشجویان ایرانی اهمیت زیادی دارد، زیرا این امکان را برای ما فراهم می کند که نظریاتی درباره ی مشکلات زبان آموزان در نگارش مطرح کنیم که از جنبه های صرفا زبانی فراتر می روند. در مدل شرتران و بلزر این مفهوم شامل چهار جنبه ی اصلیِ (عاطفی، ارزشی، تصوری و عملی) می شود. در این مقاله، ما قصد داریم با بهره گرفتن از پرسشنامه ای که در چارچوب یک رساله ی دکتری (1397 در دانشگاه تربیت مدرس) طراحی و اعتبارسنجی شده است، به مطالعه ی بُعدِ عاطفیِ رابطه ی دانشجویان ایرانی زبان فرانسه با نگارش بپردازیم. نتایج این نظرسنجی که بر روی 90 شرکت کننده انجام شد، نشان داد که بیشتر دانشجویان ایرانی زبان فرانسه رابطه ی عاطفی مطلوبی با نگارش دارند. همچنین، آزمون ها نشان دادند که بین نمره ی بعد عاطفی و بعد عملیِ رابطه ی دانشجویان با نگارش همبستگی وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 140

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

شوبیری لیلا

نشریه: 

قلم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    263-295
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    150
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

ارائه ی تعریفی از واژه ی حرف ربط و مفهوم اتصال در زبان فرانسه همواره مشکل ساز بوده است و مسئله ی حروف ربط در بحث آموزش و یادگیری دستورزبان فرانسه به عنوان زبان خارجی همواره چالش برانگیز بوده است. پاره ای از پژوهش ها بر این مطلب تأکید دارند که کلمات کاربردی و بخصوص حروف ربط که با تحکیم انسجام متنی، نقش بسیار مهمی را در پیوستگی عبارات و توالی منطقی نظرات و ایده ها ایفا می کنند، بزرگترین منشأ دشواری برای زبان آموزان یک زبان خارجی هستند؛ چراکه در اکثر موارد بافت و فحوای کلام کمکی به تشخیص معنی این حروف ربط نمی کند. (کوپر 1984 به نقل از کورنر a1999، ص. 68). مقاله حاضر قصد دارد که به بررسی چند معنایی واژه ی حرف ربط بپردازد. پس از بحث و بررسی نظرات موجود پیرامون مفاهیم اتصال و کلمات ربط، مسأله اصلی ما در این تحقیق، با در نظر گرفتن عملکرد معناشناختی و متنی این دو مفهوم، روبرو شدن با چالشهای آموزشی آنها خواهد بود. هدف از انجام این تحقیق کمک به برداشتن ابهاماتی است که در مورد کلمه ربط در زبان فرانسه همواره وجود داشته و البته ارائه ی یک دسته بندی صحیح و روشن از این عناصر زبانی است. همچنین آشنا کردن زبان آموزان و مدرسان زبان با مفاهیم اتصال و کلمات ربط و ارائه ی روش و رویکردی برای آموزش این عناصر زبانی پیش روی آنها و اساتیدی که در دانشگاهها همراه با رشته هایی چون ادبیات فرانسه، مترجمی زبان فرانسه به آموزش زبان فرانسوی نیز میپردازند، از دیگر اهداف این تحقیق قلمداد می شوند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 150

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button