نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    1 (پیاپی 20)
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1037
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف از این پژوهش، بررسی ویژگی های سیستم مدیریت در مدارس متوسطه ایران از دیدگاه مدیران و دبیران بود. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی از نوع زمینه یابی بود. جامعه آماری آن را کلیه دبیران و مدیران رسمی مدارس متوسطه ایران به تعداد 538469 نفر تشکیل می دادند که براساس جدول کرجسی و مورگان (1970) تعداد 384 نفر با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای خوشه ای چندمرحله ای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده ها از پرسش نامه محقق ساخته با 72 سوال و 14 مولفه «سبک رهبری مشارکتی، آینده نگری، مدیریت تغییر و تحول، مدیریت ارتباطات، ویژگی های شخصیتی و فردی، تمرکز و عدم تمرکز، انعطاف پذیری، تئوری ها و نظریات علمی، اعتماد سازمانی، فن آوری اطلاعات و ارتباطات، بهره وری، مهارت های روانشناختی، جایگاه و منزلت اجتماعی و سیستم باز» استفاده شده است. روایی صوری و محتوایی ابزار به تایید متخصصان رسید و پایایی آن با استفاده از آزمون ضریب آلفای کرونباخ 84/0=α بدست آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های t تک نمونه ای و معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج نشان داد که؛ وضعیت ویژگی های سیستم مدیریت (سبک رهبری مشارکتی، آینده نگری، مدیریت تغییر و تحول، مدیریت ارتباطات، ویژگی های شخصیتی و فردی، تمرکز و عدم تمرکز، انعطاف پذیری، تئوری ها و نظریات علمی، اعتماد سازمانی، فن آوری اطلاعات و ارتباطات، بهره وری، مهارت های روانشناختی، جایگاه و منزلت اجتماعی و سیستم باز) در مدارس متوسطه ایران بالاتر از متوسط است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1037

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    1 (پیاپی 20)
  • صفحات: 

    9-30
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    860
  • دانلود: 

    740
چکیده: 

افشاگری، توجه نشان دادن به اشتباهات و تخلفات در یک سازمان، و افزایش نگرانی ها درباره ی رخدادهای آسیب رسان در محیط است. هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی پدیده ی افشاگری در مدرسه، به منظور ایجاد یک چارچوب مفهومی و توسعه ی مبانی نظری آن است. این پژوهش از نوع پژوهش های کیفی است که با استفاده از رویکرد مبتنی بر پدیدارشناسی توصیفی انجام گرفت. مشارکت کنندگان در این پژوهش شامل 18 معلم رسمی مقطع متوسطه شاغل در آموزش و پرورش شهر تهران بودند. مشارکت کنندگان بر حسب تجربه و نیز آشنایی کلی با موضوع انتخاب شدند. داده ها از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته و به روش هدایت کلیات، گردآوری شد و تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت. داده ها با روش تحلیل محتوای استقرایی با استفاده از سه سطح باز، محوری و گزینشی تحلیل شد. یافته ها نشان داد که افشاگری، پدیده ای مهجور در مدرسه است که مفهوم و جایگاه واقعی خود را به دست نیاورده است. تا آنجا که با مفاهیمی دیگر، با بارارزشیِ منفی، یکسان پنداشته می شود. در راستای اقدام به افشاگری در مدرسه، موانع، پیامدها و تسهیل کننده هایی وجود دارد. هم چنین افراد برای افشاگری و یا عدم اقدام به آن دلایلی دارند، که البته مهم ترین و پررنگ ترین دلیل اکراه از آن، این است که افشاگری در جامعه ی ما، هم چون تابویی می ماند که از نظر افراد مخرب شناخته می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 860

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 740 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    1 (پیاپی 20)
  • صفحات: 

    31-58
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1305
  • دانلود: 

    799
چکیده: 

این پژوهش با هدف، آسیب شناسی ساختاری پردیس های خودگردان در سه بعد (رسمیت، تمرکز و پیچیدگی) و پیامدهای بلندمدت آسیب ها انجام شده است. بدین منظور با روش نمونه گیری غیراحتمالی و هدفمند، با 21 نفر از صاحب نظران آموزش عالی و مدیران پردیس های خودگردان دانشگاه های دولتی شهر تهران مصاحبه انجام شد. این پژوهش از نوع توصیفی-اکتشافی است، برای تحلیل داده ها از روش تحلیل مضمون استفاده شده و مضامین آسیب های ساختاری استخراج شد. نتایج پژوهش نشان داد، از مجموع 181 مورد کدگذاری؛ 27% کدهای استخراج شده مربوط به مقوله رسمیت، 38% مربوط به مقوله تمرکز و 30% مربوط به مقوله پیچیدگی و 5% مربوط به پیامدهای بلندمدت آسیب ها هستند. این امر بیانگر آن است که بیشترین آسیب های ساختاری پردیس های خودگردان مربوط به بعد تمرکز و مضامینی ازجمله: عدم تفویض اختیار و وجود تصمیم گیری از بالا به پایین، عدم استقلال در جذب نیرو، عدم استقلال در زمینه پذیرش دانشجو و اجرای فرآیند آموزشی و عدم استقلال مالی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1305

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 799 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    1 (پیاپی 20)
  • صفحات: 

    59-82
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1270
  • دانلود: 

    1027
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف «طراحی الگوی شایستگی مدیران پارک های علم و فناوری ایران» به عنوان یک نهاد علمی-تحقیقاتی دانش بنیان طراحی و اجرا شد. این پژوهش از نظر هدف از نوع تحقیق های توسعه ای، از نظر نحوه گردآوری داده ها از نوع تحقیق های توصیفی-تحلیلی (غیرآزمایشی) و برحسب روش اجرا از نوع تحقیق های آمیخته محسوب می شود. جامعه آماری پژوهش شامل سه دسته مدیران پارک ها، کارشناسان خبره و باتجربه پارک ها و خبرگان و اساتید دانشگاهی که در زمینه شایستگی های مدیریتی فعالیت داشته اند، می باشد. برای نمونه گیری از جامعه آماری در بخش کیفی از روش نمونه گیری گلوله برفی و در بخش کمی از روش تصادفی هدفمند استفاده شد. جهت جمع آوری اطلاعات مورد نیاز در بخش کیفی به صورت بررسی کتابخانه ای (کتب و مقالات) و مصاحبه و در بخش کمی به صورت میدانی و با استفاده از پرسشنامه عمل شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها نیز از روش های آمار توصیفی و آمار استنباطی از جمله تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی، آزمون تی، آزمون خی دو استفاده شد. نتایج بدست آمده بدین شرح است: در مرحله اول با رویکرد کیفی و از نوع روش تحلیل محتوا با نظام مقوله ای (کدگذاری)، 198 کد مفهوم بدست آمد که بعد از هم دسته کردن کد مفهوم ها 84 شاخص شناسایی گردید که این 84 شاخص ذیل 9 مؤلفه اصلی و در قالب سه بعد شایستگی های عمومی، شایستگی های میان فردی و شایستگی های تخصصی صورت بندی گردید. در مرحله دوم، با رویکرد کمی پرسشنامه محقق ساخته تهیه گردید و روایی و پایایی آن مورد سنجش قرار گرفت. میزان پایایی (آلفای کرونباخ) بدست آمده برای بعد شایستگی های عمومی (899/0)، بعد شایستگی های اجتماعی (875/0) و بعد شایستگی های تخصصی (949/0) می باشد. نتایج تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی شایستگی های مدیران پارک های علم و فناوری نشان می دهد شایستگی مدیران شامل 74 شاخص، 19 مؤلفه و 3 بعد می باشد. بعد شایستگی های عمومی دارای 4 مؤلفه؛ ادراکی، نگرشی، نوآوری و شخصیتی می باشد. بعد شایستگی های میان فردی دارای 7 مؤلفه؛ کارتیمی، رهبری، ارتباطات مؤثر، مشارکت و همفکری، تفکر جهانی، شبکه سازی و بینش استراتژیک می باشد. بعد شایستگی های تخصصی دارای 8 مؤلفه؛ مدیریت فناوری، مدیریت سرمایه گذاری، مدیریت مالی، مدیریت بازاریابی، مدیریت استراتژیک، مدیریت محیطی، نظارت و ارزیابی و مدیریت اجرایی می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1270

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1027 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

دی پیر محمود | رابو احمد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    1 (پیاپی 20)
  • صفحات: 

    83-108
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1729
  • دانلود: 

    1023
چکیده: 

سامانه های آموزشی شخصی سازی شده برای یادگیرندگان کارآیی بیشتری نسبت به سامانه های سنتی دارند. یادگیری الکترونیکی نیز از این قاعده مستثنا نیست و یکی از ملزومات آن وجود مکانیزمی شخصی شده برای کمک به یادگیری مؤثر یادگیرنده است. در سال های اخیر از روش های داده کاوی به طور گسترده در زمینه ی بهبود کیفیت آموزش استفاده شده است. با استفاده از روش های داده کاوی می توان شناخت بیشتری از یادگیرندگان در محیط یادگیری الکترونیکی بدست آورده و از آن در جهت دستیابی به یادگیری تطبیقی استفاده کرد. در این مقاله مدلی به منظور گروه بندی یادگیرندگان براساس سبک یادگیری آن ها ارائه شده است. به این ترتیب که ابتدا با استفاده از پرسشنامه فلدر-سولومون ابعاد مختلف سبک یادگیری یادگیرندگان در قالب مدل فلدر-سیلورمن سنجیده و سپس با استفاده از الگوریتم k میانگین به گروه بندی آن ها پرداخته شده است. در نهایت مدل ارائه شده به منظور برنامه ریزی بهتر آموزشی، در دوره ای واقعی مورد استفاده و ارزیابی قرار گرفته است. نتایج حاصل شده نشان از کارآیی مدل پیشنهادی دارند. در واقع، یادگیرندگان با استفاده از مدل پیشنهادی به موفقیت تحصیلی بالاتری دست یافتند و هم چنین دوره ی برگزار شده از جذابیت بیشتری برخوردار شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1729

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1023 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    1 (پیاپی 20)
  • صفحات: 

    109-138
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    757
  • دانلود: 

    1081
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر رضایت از جبران خدمات بر امید به آینده، التزام شغلی و سازگاری شغلی معلمان با مرکزیت ادراک عدالت توزیعی انجام شد. روش پژوهش، توصیفی-همبستگی با رویکرد مدل یابی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری معلمان زن مدارس مقطع ابتدایی شهر خرم آباد به تعداد 850 نفر بود که حجم نمونه 233 نفر با استفاده از جدول کرجسی و مورگان؛ به روش نمونه گیری طبقه ای نسبی انتخاب گردید. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه های استاندارد رضایت از جبران خدمات راجر و ویوین (1998)، عدالت سازمانی نیهوف و مورمن (1993)، امیدواری اشنایدر و همکاران (1991)، التزام شغلی شاوفلی و همکاران (2006)، و سازگاری شغلی شهرابی فراهانی (1391) بود که روایی سازه، و پایایی آن ها با آزمون آلفای کرونباخ تأیید شد. داده ها با استفاده از نرم افزار spss23و amos23 تحلیل شدند. نتایج نشان داد که متغیر برون زا (رضایت از جبران خدمات) علاوه بر تأثیر مستقیم و معنادار خود بر تمام متغیرهای درون زا (ادراک عدالت توزیعی، امید به آینده، التزام شغلی و سازگاری شغلی معلمان)؛ به واسطه ادراک عدالت توزیعی، دارای نقش غیرمستقیم در تبیین امید به آینده، التزام شغلی و سازگاری شغلی آنان است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 757

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1081 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

رحیمیان اشرف

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    1 (پیاپی 20)
  • صفحات: 

    139-158
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1019
  • دانلود: 

    788
چکیده: 

در عصر جدید به دلیل جهانی شدن، گشودگی اقتصادی و فرهنگی و شرکت های چندملیتی، عرصه رقابت فشرده برای دانشگاه ها نیز به وجود آمده است، به گونه ای که برای حفظ یا ارتقای موقعیت خود، برندسازی به فرآیندی ضروری و مهم برای آن ها تبدیل شده است. توسط برندسازی، دانشگاه نام خود را از دیگر دانشگاه ها متمایز می کند و بقای خود را حفظ می نماید. هدف پژوهش حاضر بررسی چگونگی بهبود برند دانشگاه پیام نور مرکز کرج است. این پژوهش در چارچوب رویکرد کیفی و با استفاده از روش پژوهش تحلیل تم صورت گرفته و ابزار جمع آوری داده ها مصاحبه نیمه ساختاریافته است. جامعه پژوهش اعضای هیأت علمی دانشگاه پیام نور کرج است که براساس قاعده اشباع، 18 نفر از طریق نمونه گیری هدفمند و به عنوان خبرگان مطلع انتخاب شدند. جهت تحلیل داده ها از فرآیند کدگذاری استفاده شد. محاسبه پایایی مصاحبه ها به روش پایایی بازآزمایی (74%) و روش توافق درون موضوعی انجام شد. یافته های تحقیق در قالب تم های اصلی حاکی از آن است که برای بهبود برند دانشگاه پیام نور مرکز کرج لازم است اقداماتی به شرح ذیل انجام شود: حمایت مدیریت و تدوین استراتژی، بهبود کیفیت خدمات آموزشی، بهبود وضعیت فیزیکی دانشگاه، بهبود امکانات و تسهیلات دانشگاه، تدوین و اجرای برنامه جامع روابط عمومی و ایجاد روابط مبتنی بر همکاری.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1019

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 788 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    1 (پیاپی 20)
  • صفحات: 

    159-184
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1099
  • دانلود: 

    925
چکیده: 

هدف از این پژوهش، شناسایی جهت گیری های برنامه درسی دردوره تمرکزگرایی در نظام آموزش عالی ایران می باشد. روش پژوهش مورد نظر تاریخی می باشد که محقق تلاش نموده با بهره گیری از مستندات وآیین نامه های در دسترس و مصاحبه با خبرگان کلیدی حوزه آموزش عالی و برنامه درسی نسبت به شناسایی جهت گیری های برنامه های درسی در پنج بعد فرایند، نظام، رشته تحصیلی، حرفه و دانش در دوره تمرکزگرایی بپردازد. حوزه پژوهش بررسی کلیه متون، پژوهش های انجام شده و اسناد مربوط به برنامه های درسی و نتایج حاصل از مصاحبه با مطلعین کلیدی حوزه آموزش عالی و برنامه درسی بود، ابزار مورد استفاده برای جمع آوری اطلاعات و استخراج بندها مرتبط با موضوع پژوهش، فیش های تحقیق بودند که همه توسط محقق ساخته شدند. سپس داده های گردآوری شده از طریق تحلیل محتوای کیفی مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. یافته ها، این دوره از سال 1363 با شکل گیری شورای عالی برنامه ریزی در بدنه وزارت علوم شروع و تا سال 1379ادامه یافت. در این دوره برای تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب اسلامی برنامه های دوره های تحصیلی به صورت متمرکز و به وسیله شورای عالی برنامه ریزی مورد بازبینی قرار گرفت و دانشگاه ها ملزم به اجرای مصوبات آن شورا شدند. بدین ترتیب نظام برنامه ریزی درسی متمرکز سایه خود را بر آموزش عالی کشور نیز افکند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1099

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 925 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button